Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 4 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Autor Wiadomość
Texas Ranger Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 313
Imię: Michał
Skąd: mazowieckie
Pojazd: Romet Komar
Post: #31
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Oczywiście, że marketowy góral to szans, ale nie przekonacie mnie, że Ukraina używana w ciężkich warunkach przez kilkanaście lat nigdy się nie psuła i nie była naprawiona druciarskim sposobem? Była i to gwarantuję. Może i była wykonana z mocniejszych materiałów, ale czy z dobrych jakościowo, tego bym nie powiedział. Stwierdzilbym, że raczej po prostu była przewymiarowana, toporna i składała się z mniejszej ilości części. A jeśli tak to i mniej było do popsucia się.
12-11-2017 02:31:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
KIEROWCA Offline
Towarzysz Wiesław
*


Liczba postów: 56
Imię: Marian
Skąd: Kętrzyn
Pojazd: Inny
Post: #32
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
No i tutaj masz odpowiedź ===właśnie to "przewymiarowanie" Ukrainy (i każdego zresztą ruskiego sprzętu: Wołgi, AGD, Kałacha, narzędzi) jest kluczem do sukcesu.

Górala zaprojektowano żeby był lekki, z dużym naciskiem na oszczędność materiałów używanych do produkcji. Poza tym jest to konstrukcja trochę bardziej złożona technologicznie ==mnóstwo śrubek imbusowych i gwiazdkowych, linek, elementów ruchomych.

O ile w Ukrainie wspomniane wcześniej druciarskie naprawy mają rację bytu i można dalej jechać to w góralu już nie koniecznie.
W jaki sposób przyspawać niby uszkodzoną korbę na stałe do osi jak tam wszystko aluminiowe i zalane plastikiem?
Albo ukręcony pedał do korby? J.w.
Hamulce wymagają okresowej wymiany linek i klocków, raczej nie do ogarnięcia domowymi sposobami.
Bijąca obręcz będzie w pierwszej kolejności tarła o klocki.
Przerzutka wymaga dbałości, smarowania i regulacji. W zaniedbanym góralu wszystko to po prostu się sypie - strzela, piszczy, szoruje, zrzuca łańcuch.

W Ukrainie wszystkie te problemy nie występują Smile Zawsze mieliśmy w rodzinie i czego one nie przewiozły. Wiadra pełne jabłek, worki kartofli, mnie lub siostrę na bagażniku, Franię do naprawy na pedale, deski na altankę. Złego słowa na ten rower nie powiem. Ural był nawet fajniejszy ze względu na te manetki wygięte do kierowcy.

To jest tak jak w przypadku samochodów. Mam Poldka, każdy mnie pyta czy nie chciałbym Audi A4 w tedeiku.
Niet. Wolałbym Wołgę z lat 90 w gazie albo chociaż utrzymaną Ładę 2107. Ruska maszyna robi robotę i nie klęka a wszystkie te Audi i inne wynalazki to aluminiowy wielowahacz z niewymiennymi sworzniami, PDF-y, DPF-y, krokowce prochowce Smile
Ostatnim dobrym Audi była gruba 80-tka.

Pozdro

::::Dobra jedziemy Fiaciorem dalej na łowy. Come on!::::
XB3 украина, 78*790208
4265 Turing 2 Luxus, 88*689342
12-11-2017 15:37:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek na Wigry Offline
Złomiarz
*


Liczba postów: 108
Imię: Wojtek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #33
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
80 to porządna gablota

Wigry 3 1981 ,,cukiereczek". Brakuje tylko lusterka i ramienia bezpieczeństwa.
19-03-2018 21:03:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek na Wigry Offline
Złomiarz
*


Liczba postów: 108
Imię: Wojtek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #34
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Na pewno nie zaprzestano? Bo tu jest opisane co innego:
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...we+Ukraina
Według wikipedii, produkcje tych rowerów skończono w latach 90. Ale może to ja się nie znam.

Wigry 3 1981 ,,cukiereczek". Brakuje tylko lusterka i ramienia bezpieczeństwa.
22-03-2018 21:30:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Duduś Offline
Kudłaty, durnowaty reperuje stare graty.
*


Liczba postów: 244
Imię: Bartosz
Skąd: Okolice Żyrardowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #35
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Wydaje mi się, że nowe Ukrainy to niestety ten sam syf, co Arkus Wigry...
27-03-2018 01:21:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek na Wigry Offline
Złomiarz
*


Liczba postów: 108
Imię: Wojtek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #36
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
(27-03-2018 01:21:28)Duduś napisał(a):  Wydaje mi się, że nowe Ukrainy to niestety ten sam syf, co Arkus Wigry...
Popieram

Wigry 3 1981 ,,cukiereczek". Brakuje tylko lusterka i ramienia bezpieczeństwa.
27-03-2018 17:58:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,971
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #37
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Nie wiem, nie miałem okazji obcować na żywo. Ale od roweru za 280 zł nie można oczekiwać, by był dobrej jakości.
W byłych republikach ZSRR spotkałem się natomiast ze współczesnymi Aistami
z Białorusi. Wyglądały nieźle, tyle mogę powiedzieć.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
27-03-2018 23:11:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gawendziak Offline
Nowy
*


Liczba postów: 2
Imię: Mikołaj
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #38
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Dzień dobry,
czy orientuje się Pan, czy oś suportu w Ukrainie/Uralu można zamienić na tę z Rometa? Niestety w moim Uralu muszę wymienić własnie tę część, ale nigdzie nie mogę jej dostać. chciałbym kupić bardziej dostępny suport od Rometa, ale nie wiem czy będzie działał. Czy posiada Pan taką wiedzę?

Pozdrawiam
19-04-2018 12:56:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KIEROWCA Offline
Towarzysz Wiesław
*


Liczba postów: 56
Imię: Marian
Skąd: Kętrzyn
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
(19-04-2018 12:56:01)gawendziak napisał(a):  Dzień dobry,
czy orientuje się Pan, czy oś suportu w Ukrainie/Uralu można zamienić na tę z Rometa? Niestety w moim Uralu muszę wymienić własnie tę część, ale nigdzie nie mogę jej dostać. chciałbym kupić bardziej dostępny suport od Rometa, ale nie wiem czy będzie działał. Czy posiada Pan taką wiedzę?

Pozdrawiam
Ja mam u siebie dużą zębatkę Rometa ===oryginalna od Ukrainy ma otwory okrągłe, u mnie są normalne kanciaste jak w składaku. Co do osi to niestety nie pomogę ponieważ u mnie też jest sporo namotane przez poprzedniego właściciela. Zębatka i korby polskie przyspawane na sztywno, oś pewnie oryginalna ukraińska. Sam chciałbym to wiedzieć bo jak się w końcu wszystko rozsypie to będę musiał wymienić a mam akurat na stanie dwa rometowskie suporty ;-) Cały polski suport na kliny NA PEWNO nie podejdzie ===jest na wciskane miski łożyskowe sporo większej średnicy.

Pzdr

::::Dobra jedziemy Fiaciorem dalej na łowy. Come on!::::
XB3 украина, 78*790208
4265 Turing 2 Luxus, 88*689342
21-04-2018 18:35:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #40
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Weź ze sobą oś do jakiegoś dobrego sklepu rowerowego i tam z pewnością coś ci dobiorą.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
21-04-2018 23:18:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek na Wigry Offline
Złomiarz
*


Liczba postów: 108
Imię: Wojtek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #41
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Taka rozkmina odnośnie Ukrain. Wydaję mi się, że można je zidentyfikować także po miejscu na rurze podsiodłowej. W Uralu z dwóch stron jest szlif, a w Ukrainie tylko z prawej strony (jest tam też nabity rocznik) mogę się mylić, ale w mojej tak jest.

Wigry 3 1981 ,,cukiereczek". Brakuje tylko lusterka i ramienia bezpieczeństwa.
01-07-2018 17:45:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wojtek na Wigry Offline
Złomiarz
*


Liczba postów: 108
Imię: Wojtek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #42
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
Ostatnio zacząłem przeglądać ukraińskie strony. Dowiedziałem się m.in. że nazwę Aist wprowadzono dopiero w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. Składaki wcześniej, tak jak napisał Wigrus były beznazwowe, a rowery męskie wcześniej nazywały się Mińsk. Przynajmniej tak zrozumiałem.

Wigry 3 1981 ,,cukiereczek". Brakuje tylko lusterka i ramienia bezpieczeństwa.
10-07-2018 15:39:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wigrus Offline
Złomiarz, czy kolekcjoner?
*


Liczba postów: 1,971
Imię: Jasiek
Skąd: Warszawa
Pojazd: Inny Romet
Post: #43
RE: Przewodnik po najpopularniejszych rowerach ZSRR
(10-07-2018 15:39:18)Wojtek na Wigry napisał(a):  Ostatnio zacząłem przeglądać ukraińskie strony. Dowiedziałem się m.in. że nazwę Aist wprowadzono dopiero w drugiej połowie lat osiemdziesiątych. Składaki wcześniej, tak jak napisał Wigrus były beznazwowe, a rowery męskie wcześniej nazywały się Mińsk. Przynajmniej tak zrozumiałem.
Dobrze wiedzieć, że ktoś też interesuje się wschodnimi rowerami.
Dla mnie niestety doba jest za krótka, a na stronach internetowych byłych stron ZSRR jest jeszcze bardzo dużo do odkrycia.
A co do nazwy Mińsk to ona była bardzo często używana "ot, tak".
Widziałem też składaki z początku lat '90 pod tą nazwą.

Zaczynając ten poradnik mój rosyjski nie pozwalał mi na oratorskie popisy. Rozumiałem wypowiedzi oszczędne, chłodne i precyzyjne. Teraz sytuacja bardzo się poprawiła i praktycznie nie korzystam z tłumacza, więc komfort pracy jest dużo większy. Informacji przybyło, część faktów się rozjaśniła.
Mam nadzieję, że znajdę czas, by nanosić odpowiednie poprawki i uzupełnienia.

TYMCZASEM ZACZYNAMY OD INFORMACJI, KTÓRA ZMIENI WASZE ŻYCIE

Skontaktowałem się z pewnym miłośnikiem radzieckich rowerów z Kirowa. Kto śledzi temat powinien wiedzieć o kogo chodzi, a kto nie, niech sobie przejrzy GlazBike na VK. Dowiedziałem się wielu interesujących rzeczy, a zdecydowanie najważniejsza jest ta.

Rower Salut nie był produkowany w Permie, tam gdzie Kamy, czy Urale.
Zawsze zastanawiało mnie, dlaczego nie ma on na logo charakterystycznego skaczącego jelenia, a jakieś skrzydła, ale w internecie pisali, jest z Permy i już. Nie. Jest to jakaś głupia plotka puszczona kiedyś przez kogoś w eter, która błyskawicznie się rozprzestrzeniła. Model Salut, wraz ze swoimi wariacjami terenowymi (!) Tair i Altair produkowany był w Joszkar-Ole.

Salut


Tair


Ale! W PMZ produkowano modele bliźniacze. Pierwszy z nich nazywał się Skif. Prawdę mówiąc, pierwszy raz dowiedziałem się o tym modelu i musi być on niezwykle rzadki, gdyż po długich poszukiwaniach znalazłem tylko kilka zdjęć.

Skif


Był też, już popularniejszy, składak Perm


W Permie produkowany był też arcyciekawy model Uniwersal. Jest to nic innego, jak składany Ural. O BORZE ALE BYM NIM JEŹDZIŁ!1!1111


Na dzisiaj to tyle. Jeśli moderator miałby wenę, to mógłby to wkomponować w pierwszy post. Podawajcie dalej te informacje, żeby wyplenić bzdury krążące po internecie, wymądrzajcie się, gdzie tylko się da i jeździjcie na radzieckich rowerach.

Wysłane z mojej Nokii 3310 za pomocą Tapatalk 2
12-08-2018 00:20:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Tuning silników dwusuwowy...
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 00:21:25
» Odpowiedzi: 87
» Wyświetleń: 36663
Mała Włoszka
Ostatni post: Lagoon
Wczoraj 23:17:20
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 361
Sprint 2 - czy ma sens dl...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 23:10:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 75
WSK 125
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:53:31
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 136
[S] Graty z Kadeta ;) La...
Ostatni post: klodian2002
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Ogar 200 - baza kolorów
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 21:41:28
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 13483
Dziwny silnik Dezamet 010
Ostatni post: Seba_830
Wczoraj 20:09:29
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 60
Czesci Rome Ogar 200
Ostatni post: Tha Playah
Wczoraj 19:28:44
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 243
Romet Komar 2330 części!
Ostatni post: bubel500
Wczoraj 17:39:11
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 148
Wypatrzone na Allegro, Ol...
Ostatni post: zbieracz rometów
Wczoraj 17:30:19
» Odpowiedzi: 3116
» Wyświetleń: 406137
Witam wszystkich!
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 17:27:33
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 59
Silnik WSK 125
Ostatni post: stasek123
Wczoraj 15:57:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Aukcja na rzecz forum re...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:10:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 270
Komar 2350 montaż przedni...
Ostatni post: halcik
Wczoraj 10:27:56
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 151
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: joozek
Wczoraj 10:00:00
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 2991

Zapraszamy

Reklama