Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 870
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #256
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ok ich linki też nijak nie pasują czasami. A tu widzę brakuje z 2 mm jak założysz to koło stawia opór czy nie bo wydaje mi się że powinno być dobrze jak założysz.

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
25-04-2019 17:29:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 657
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #257
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No właśnie chodzi o to że nie założę - brakuje dosłownie troszkę Smile
25-04-2019 17:35:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 657
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #258
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Mała aktualizacja przed składaniem silnika:

1. Korpus lewej manetki jest już zamontowany - tym razem wszedł ze sporym luzem... Na dwa takie gotowe korpusy wydałem łącznie 166 zł...

2. Udało mi się normalnie założyć tę linkę hamulca. Musiałem wykręcić ramię rozwieraka, zahaczyć nim o linkę i dopiero potem jakoś udało się włożyć z powrotem ramię do rozwieraka.

3. Przedni błotnik jest już w odpowiedniej pozycji - dzięki śrubom M4.

4. Blaszka pod górną półką jest już do niej przymocowana.

5. Silnika jeszcze nie zacząłem składać, bo gdzieś zgubiłem tryb drugiego biegu i czekam na inny Undecided

6. Zapodziała mi się też gdzieś podkładka pod manetkę rolgazu. Miałem taką u siebie. Oczyściłem ją mechanicznie i zabezpieczyłem konwerterem rdzy Fertan. Same manetki, klamka i linka sprzęgła też są już zamontowane.

No i chwilowo tyle, pozdro Wink
12-05-2019 17:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,722
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #259
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Prosimy o zdjęcia hmm



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
12-05-2019 21:47:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 657
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #260
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dużo się nie zmieniło, więc zdjęć nie robiłem Smile Kolejne będą ze składania silnika Wink
12-05-2019 23:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 657
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #261
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Właśnie skręciłem kartery i mam problem - tryb wałka pośredniczącego (ten który przenosi napęd z wałka startera) blokuje cała skrzynie biegów...

Tryb był wcześniej wypoziomowany względem trybu wałka pośredniego i na maksymalnym dokręcaniu nakrętki wałka, ustawiłem luz trybu na 0,2 mm - ale wtedy też raz był luz, a raz tryb się blokował...

Gdy nie dokręcam nakrętki wałka do końca, skrzynię mogę poruszyć palcami. Gdy dokręce ją na maksa, nawet przez dźwignię startera, nie daję rady ruszyć wałkiem...

Ktoś ma jakiś pomysł z czego to może wynikać? Czy pozostaje mi zablokowanie nie do końca dokręconej nakrętki wałka?
19-05-2019 23:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 146
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #262
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Za duża grubość podkładki dystansowej nr. 12

Lub niewłaściwa średnica wewnętrzna (za duża) podkładki nr. 9 (wchodzi na wałek i blokuje koło zębate).
Średnica zewnętrzna podkładki nr. 9 gdy będzie za duża i nie będzie się mieścić w wytoczeniu też może dawać takie objawy.



To koło zębate (nr. 4) przenosi obciążenie tylko podczas uruchamiania silnika więc jego dokładne zazębienie po całej szerokości z kołami współpracującymi nie jest aż tak istotne jak pozostałych. Więc w pierwszej kolejności skup się na tym aby nie blokowało się a później dopiero spróbuj zgrać z pozostałymi. Wink

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2019 23:50:35 przez Wodnik.)
19-05-2019 23:36:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 657
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #263
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Podkładka nr 12 jest o takiej grubości, aby luz trybu wynosił 0,2 mm. I tu jest też dziwna sytuacja, bo raz po maksymalnym dokręceniu nakrętki wałka, ten luz był i tryb swobodnie się poruszał, a raz nie...

Podkładka nr 9 za duża? Dałem o takich samych średnicach jak ta nad trybem. Gdybym dał mniejszą, nie uniosłaby ona trybu, tylko zatrzymała się na krawędzi wałka.

Dodam jeszcze, że ten wałek ma dwa rowki (akurat tam gdzie są podkładki) i podejrzewam, że podkładki się tam po prostu wcinają...
19-05-2019 23:57:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 146
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #264
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jeszcze może być tak że podkładka nr. 9 jest za cienka i koło zębate ociera o karter. Nie w każdym położeniu tak może być.

Jaka powierzchnia wałka i średnica? Zdał by się pomiar mikrometrem. Kołnierz oporowy na wałku może ma jakieś zadry lub nie jest prostopadły względem średnicy na której pracuje koło zębate.

Podkładka nr. 9 jest mniejsza z tego co pamiętam bo ma się oprzeć na pierwszym kołnierzu wałka nr. 5

Miejsce gdzie ma się opierać podkładka nr. 9 (czerwona strzałka)



Jeśli dałeś podkładkę o większej średnicy to w momencie przykręcenia kawałek złapał za kołnierz i faktycznie luz koła zębatego był prawidłowy ale przy obrocie koło wyciągnęło podkładkę już na średnicę na jakiej pracuje i spowodowało jej zablokowanie.

Tak przynajmniej ja to widzę.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2019 00:11:16 przez Wodnik.)
19-05-2019 23:58:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Kwiecień - T_NIK

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Samouczek - Rejestracja "...
Ostatni post: bartosz1907
Dzisiaj 01:07:34
» Odpowiedzi: 74
» Wyświetleń: 25886
podstawkę centralną do Og...
Ostatni post: PAKA
Wczoraj 23:48:33
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 21
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: Texas Ranger
Wczoraj 23:37:12
» Odpowiedzi: 315
» Wyświetleń: 96302
Spis łożysk i uszczelniac...
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:01:30
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1359
WSK 125 kos by Szymon
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 21:30:47
» Odpowiedzi: 84
» Wyświetleń: 10445
Romet Ogar 205 + części
Ostatni post: V4n4diumS
Wczoraj 18:43:12
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 318
siemka
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 16:58:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Rama z Węgier
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 16:44:02
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 383
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 16:28:30
» Odpowiedzi: 446
» Wyświetleń: 55546
Części zamienne romet
Ostatni post: gregorian2008
Wczoraj 14:35:06
» Odpowiedzi: 54
» Wyświetleń: 8892
Części do Motorynki - moj...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 14:05:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 469
[023] problem przy wrzuca...
Ostatni post: ZewerZ LS
Wczoraj 13:52:45
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 125
Żaki dwa...
Ostatni post: jacomoto
Wczoraj 13:04:28
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 2234
fmb 139 lub pochodny
Ostatni post: hvil
Wczoraj 12:19:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Sprzęgło Automatyczne do ...
Ostatni post: hvil
Wczoraj 12:18:33
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 234

Reklama