Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 877
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #256
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ok ich linki też nijak nie pasują czasami. A tu widzę brakuje z 2 mm jak założysz to koło stawia opór czy nie bo wydaje mi się że powinno być dobrze jak założysz.

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
25-04-2019 17:29:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #257
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No właśnie chodzi o to że nie założę - brakuje dosłownie troszkę Smile
25-04-2019 17:35:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #258
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Mała aktualizacja przed składaniem silnika:

1. Korpus lewej manetki jest już zamontowany - tym razem wszedł ze sporym luzem... Na dwa takie gotowe korpusy wydałem łącznie 166 zł...

2. Udało mi się normalnie założyć tę linkę hamulca. Musiałem wykręcić ramię rozwieraka, zahaczyć nim o linkę i dopiero potem jakoś udało się włożyć z powrotem ramię do rozwieraka.

3. Przedni błotnik jest już w odpowiedniej pozycji - dzięki śrubom M4.

4. Blaszka pod górną półką jest już do niej przymocowana.

5. Silnika jeszcze nie zacząłem składać, bo gdzieś zgubiłem tryb drugiego biegu i czekam na inny Undecided

6. Zapodziała mi się też gdzieś podkładka pod manetkę rolgazu. Miałem taką u siebie. Oczyściłem ją mechanicznie i zabezpieczyłem konwerterem rdzy Fertan. Same manetki, klamka i linka sprzęgła też są już zamontowane.

No i chwilowo tyle, pozdro Wink
12-05-2019 17:40:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,730
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #259
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Prosimy o zdjęcia hmm



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
12-05-2019 21:47:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #260
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dużo się nie zmieniło, więc zdjęć nie robiłem Smile Kolejne będą ze składania silnika Wink
12-05-2019 23:33:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #261
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Właśnie skręciłem kartery i mam problem - tryb wałka pośredniczącego (ten który przenosi napęd z wałka startera) blokuje cała skrzynie biegów...

Tryb był wcześniej wypoziomowany względem trybu wałka pośredniego i na maksymalnym dokręcaniu nakrętki wałka, ustawiłem luz trybu na 0,2 mm - ale wtedy też raz był luz, a raz tryb się blokował...

Gdy nie dokręcam nakrętki wałka do końca, skrzynię mogę poruszyć palcami. Gdy dokręce ją na maksa, nawet przez dźwignię startera, nie daję rady ruszyć wałkiem...

Ktoś ma jakiś pomysł z czego to może wynikać? Czy pozostaje mi zablokowanie nie do końca dokręconej nakrętki wałka?
19-05-2019 23:22:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 150
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #262
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Za duża grubość podkładki dystansowej nr. 12

Lub niewłaściwa średnica wewnętrzna (za duża) podkładki nr. 9 (wchodzi na wałek i blokuje koło zębate).
Średnica zewnętrzna podkładki nr. 9 gdy będzie za duża i nie będzie się mieścić w wytoczeniu też może dawać takie objawy.



To koło zębate (nr. 4) przenosi obciążenie tylko podczas uruchamiania silnika więc jego dokładne zazębienie po całej szerokości z kołami współpracującymi nie jest aż tak istotne jak pozostałych. Więc w pierwszej kolejności skup się na tym aby nie blokowało się a później dopiero spróbuj zgrać z pozostałymi. Wink

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2019 23:50:35 przez Wodnik.)
19-05-2019 23:36:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #263
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Podkładka nr 12 jest o takiej grubości, aby luz trybu wynosił 0,2 mm. I tu jest też dziwna sytuacja, bo raz po maksymalnym dokręceniu nakrętki wałka, ten luz był i tryb swobodnie się poruszał, a raz nie...

Podkładka nr 9 za duża? Dałem o takich samych średnicach jak ta nad trybem. Gdybym dał mniejszą, nie uniosłaby ona trybu, tylko zatrzymała się na krawędzi wałka.

Dodam jeszcze, że ten wałek ma dwa rowki (akurat tam gdzie są podkładki) i podejrzewam, że podkładki się tam po prostu wcinają...
19-05-2019 23:57:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 150
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #264
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Jeszcze może być tak że podkładka nr. 9 jest za cienka i koło zębate ociera o karter. Nie w każdym położeniu tak może być.

Jaka powierzchnia wałka i średnica? Zdał by się pomiar mikrometrem. Kołnierz oporowy na wałku może ma jakieś zadry lub nie jest prostopadły względem średnicy na której pracuje koło zębate.

Podkładka nr. 9 jest mniejsza z tego co pamiętam bo ma się oprzeć na pierwszym kołnierzu wałka nr. 5

Miejsce gdzie ma się opierać podkładka nr. 9 (czerwona strzałka)



Jeśli dałeś podkładkę o większej średnicy to w momencie przykręcenia kawałek złapał za kołnierz i faktycznie luz koła zębatego był prawidłowy ale przy obrocie koło wyciągnęło podkładkę już na średnicę na jakiej pracuje i spowodowało jej zablokowanie.

Tak przynajmniej ja to widzę.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-05-2019 00:11:16 przez Wodnik.)
19-05-2019 23:58:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Wodnik za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #265
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Miałeś rację Wodnik - podkładka pod tym trybem, była ze zbyt dużym otworem wewnętrznym - musi mieć średnicę 10 mm. Musiałem specjalne dokupić takie - teraz jest ok. Dzięki za pomoc Wink

Zastanawiałem się też, czy w ogóle tu pisać o tym, co teraz przydarzyło mi się z tym silnikiem, bo trochę mi wstyd... Zdecydowałem że jednak napiszę, bo liczę też na Wasze sugestie, co mogło to spowodować, o czym będzie niżej i raczej dosyć długo nie będzie się za wiele tu działo.

A więc tak - skręcałem po raz drugi kartery. Tym razem niestety na papierowej uszczelce, bo nowej i oryginalnej juz nie miałem i nie wiedziałem gdzie mogę taką kupić. Wiem że one się właściwie nie nadają, ale taką akurat miałem u siebie z zestawu (paradoksalnie tylko ta była papierowa...) i dodatkowo zastosowałem silikon, więc myślę że byłoby ok. Nie sprawdzałem drugi raz luzów poosiowych na tej uszczelce, ale odjąłem różnicę w grubości obu na podkładkach dystansowych - 0,2 mm (wiem, powinienem drugi raz to sprawdzić). Luz poosiowy dodatkowo zwiekszyłem do jakiś 0,3 mm. Gdy miałem już prawie całą skrzynię i wał w lewym karterze, podgrzałem wewnętrzny pierścień łożyska wału w prawym karterze do ok. 100 stopni i nałożyłem go na lewy karter. Wał i wszystkie wałki znalazły się w swoich miejscach. Całość na początku wstępnie szybko dobiłem gumowym młotkiem dookoła na krawędzi prawego karteru. Potem dokręciłem kartery śrubami imbusowymi kilkukrotnie na krzyż. Przyznam, że szło z oporem, ale myślałem że po prostu tak musi być i ostatecznie wszystko się ułoży. Gdy dokręciłem już całość, po odprężeniu skrzyni i wału, poruszał się tylko wał i wodzik zmiany biegów - nie dało się ruszyć wałkiem startera. Potem zauważyłem najgorsze, czyli wypchnięte gniazdo łożyska wałka głównego, gniazdo pod tulejkę wałka pośredniego i długie pęknięcie karteru w miejscu wałka startera... Gdy rozkręciłem kartery, zobaczyłem jeszcze dość mocno skrzywione największe koło zębate wałka pośredniczącego.

I teraz pytanie do Was - co poszło nie tak? Czy dobrze mi się wydaje, że tryb zdawczy nie zazębił się z kołem wałka pośredniczącego i skrzywił jego koło a wałek wypchnął gniazda? Czy jest w ogóle w takiej sytuacji możliwość lekko krzywego skręcenia karterów? Dodam że cała skrzynia chodziła juz wcześniej po skręceniu karterów bez problemu - wałki można było obracać palcami. Piszcie co o tym myślicie.

Ja niestety teraz będę musiał kupić inne kartery (potem wysłać je do szkiełkowania w osłonie wodnej), bo tych nie ma sensu naprawiać. Nawet nie będę liczył ile mnie to wszystko dodatkowo wyniesie... Mam nadzieje, że uda mi się też wszystko zrobić jak najszybciej - i oczywiście jak najlepiej.
25-05-2019 23:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 150
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #266
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolego nie obraź się za szczerość ale za taką akcję to zsyłka na sybir albo do Kima do Korei. sniper Po Tobie bym się tego nie spodziewał. Ale stało się...

Szkoda że nie wysłałeś komuś kto ogrania temat składania silników i ogólnie 019 bo to jednostka nie dla amatorów.

Zdjęcia proszę tego wszystkiego jak nie tu to na prywatną wiadomość.
Bo tak to mi ciężko coś powiedzieć. Ale żeby pękły kartery to musiało by być za dużo podkładek i to chyba o grube milimetry tu coś nie wskoczyło na swoje miejsce po prostu raczej.

No i ten silikon facepalm sądziłem że po tym jak pieczołowicie robiłeś nadwozie to myślałem że do silnika zostanie użyty uszczelniacz z najwyższej półki np. Loctite 510 do połączeń kołnierzowych. Lub tak jak w oryginale Hermetyk.

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2019 00:40:05 przez Wodnik.)
26-05-2019 00:34:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #267
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Spokojnie Smile Chyba trochę zbyt pochopnie mnie oceniłeś.

Silnika nigdzie nie będę wysyłał, bo sam mogę to zrobić.

Uszczelka miała 0,3 mm i taki sam luz osiowy był ustawiony na wałkach, więc nawet gdyby kartery zgniotły ją do 0, to luz byłby też na 0 i po prostu skrzynia by się nie ruszyła i nic więcej. Przypominam, że to wszystko chodziło prawidłowo, ale rozłożyłem kartery, bo musiałem tylko podmienić podkładki pod trybem pośredniczącym.

O co chodzi z tym sylikonem? Użyłem Reinzosil'u, a to jest dobry silikon, a piszesz tak jakbym użył jakiegoś pierwszego lepszego czerwonego...
26-05-2019 11:24:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Wodnik Offline
El Dezametto Mecánico
*


Liczba postów: 150
Imię: Szymon
Skąd: Kleczew (PKN)
Pojazd: Romet 2375
Post: #268
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Fakt trochę mnie poniosło tylko szkoda mi tych karterów z bardzo początkowym numer. Ciężko takie dorwać. Sad

Z silikonem masz rację jeden drugiemu nie równy. Ale i tak będę za Hermetykiem. Wink

Podrywasz Blachary i bujasz się na mieście bo masz Rometa za złotówek całych 200
26-05-2019 20:37:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 669
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #269
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ale o jakich karterach mowa? Te nie były z niskim numerem. Przecież w tym motorowerze nie było nawet silnika Wink

Popełniłem bład i poniosę tego konsekwencje - głównie finansowe. Moim zdaniem, po prostu tryb zdawczy nie zazębił się z trybem pośredniczącym i ostro skrzywił jego koło zębate - a ja tego nie wychwyciłem. Innego wytłumaczenia na koło wygięte pod kątem 45 stopni nie widzę. No ale cuż, za głupotę się płaci...

Nie jestem alfą i omegą i tez popełniam błedy - jedne mniejsze, drugie większe, tym bardziej dlatego, że jest to dopiero drugi motorower którego podjąłem się renowacji i po prostu w niektórych kwestiach, mimo posiadanej wiedzy teoretycznej, brakuje doświadczenia.

019 składam po raz drugi w życiu, ale wiem, że mimo to jestem w stanie to zrobić nawet lepiej niż nie jeden "fachowiec", który złożył ich dużo więcej. Dlatego, po prostu przygotuje się ponownie do tematu i zrobię to sam - mam nadzieję że tym razem wszystko pójdzie po mojej myśli.
26-05-2019 21:10:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Wilq86

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Co ja zrobiłam - kupiłam ...
Ostatni post: Motorowerzystka
Dzisiaj 14:31:48
» Odpowiedzi: 70
» Wyświetleń: 4663
Składanie silnika skrzyni...
Ostatni post: gabriel0
Dzisiaj 14:28:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 29
Instalacja elektryczna Ro...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 14:16:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 31
X czy Y?
Ostatni post: klodian2002
Dzisiaj 14:01:16
» Odpowiedzi: 3436
» Wyświetleń: 562704
Co to za romet ???
Ostatni post: Janusz Nosacz
Dzisiaj 13:24:17
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 36
od czego te bębny
Ostatni post: zbieracz rometów
Dzisiaj 13:21:42
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 124
Odbłyśnik lampy komar 232...
Ostatni post: metralf
Dzisiaj 13:13:18
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
romety by rafi555
Ostatni post: rafi555
Dzisiaj 12:36:59
» Odpowiedzi: 120
» Wyświetleń: 16317
Iskry z cylindra
Ostatni post: gabriel0
Dzisiaj 12:19:53
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 104
Silnik gaśnie po kilkudzi...
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 01:35:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 76
Polski Fiat 126p FL - Czy...
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 01:30:22
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 563
Cześć !!!
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 01:19:26
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 49
Witajcie
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 01:17:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 35
tuleja hamulca komar
Ostatni post: Whiskacz
Dzisiaj 00:19:30
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 32
oprawa żarówki
Ostatni post: Whiskacz
Dzisiaj 00:05:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38

Reklama