Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Autor Wiadomość
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Mam takie pytania:
1. Jeśli zamienię dysze gaźnika z 65 na 70 (gdzie je kupić? na A. nie ma) to czy:
- trzeba przestawiać zapłon? Jeśli tak to o ile?
- czy ma to sens przy standardowym tłoku i cylindrze 50 ccm?
2. Czy opłaca się kupić zestaw 60 ccm na A. tzn. czy to coś daje i czy jest to jakościowo w miarę dobre ?
3. Czy powiększenie wlotu w króćcu samo z siebie coś daje czy trzeba do tego zamontować zestaw 60 ccm, większe dysze?
10-09-2015 10:26:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
pawel_2540 Offline
Technik
*


Liczba postów: 861
Imię: Paweł
Skąd: Dubeczno (lub)
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Poczytaj sobie o odblokowaniu ogara 200, to większości zadanych pytań się dowiesz.

Jeśli pomogłem postaw "PIWO"
10-09-2015 14:33:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
(10-09-2015 10:26:09)Hunolt napisał(a):  1. Jeśli zamienię dysze gaźnika z 65 na 70 (gdzie je kupić? na A. nie ma) to czy:
- trzeba przestawiać zapłon? Jeśli tak to o ile?
- czy ma to sens przy standardowym tłoku i cylindrze 50 ccm?
2. Czy opłaca się kupić zestaw 60 ccm na A. tzn. czy to coś daje i czy jest to jakościowo w miarę dobre ?
3. Czy powiększenie wlotu w króćcu samo z siebie coś daje czy trzeba do tego zamontować zestaw 60 ccm, większe dysze?

1. Dysza 70 podobno nic nie daje poza większym spalaniem. Skoro masz dyszę 65 (blokowaną) to zmień na 68. Mniejszą dyszę także należy wtedy wymienić z 35 na 38. Wtedy "odblokujesz" gaźnik.
2. Jeśli masz dobry cylinder to nie kupuj 60. To tak naprawdę 55ccm i z doświadczenia wiem, że po prostu jakiejś szczególnej różnicy to nie robi.
3. Otwór w króćcu zawsze warto rozwiercić na kształt gaźnika. Daje to większy przelot, więc więcej mocy. Inaczej mówiąc odblokowujesz silnik do jego pierwotnej mocy. Oczywiście od razu przydałoby się skrócić odpowiednio kolanko wydechowe i wymienić dysze na 38 i 68. Dopiero wtedy silnik jest w pełni odblokowany.

Jeśli masz silnik w dobrym stanie, to po wykonaniu tych trzech zabiegów (kolanko, króciec, dysze) powinieneś odczuć wzrost mocy i ogólną poprawę pracy silnika.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
10-09-2015 17:57:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Quake96 za ten post.
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Quake, wielkie dzięki za info.
Zostaje jeszcze temat zapłonu, czy przy dyszach 68/38 i rozpiłowanym króćcu trzeba zmieniać ustawienie zapłonu? Podobno na odblokowanym ma być ok. 1,7-2 mm przed GMP a na zablokowanym 1,2-1,5.
No i co z tym kolankiem wydechowym, możesz szerzej napisać o co chodzi?

Leci browar.
Pozdrawiam.
11-09-2015 08:04:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #5
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Z kolankiem chodzi o to, że trzeba je skrócić. Ucinasz je tak aby do rury wydechowej wchodziło około 3-4cm kolanka.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2015 12:43:11 przez Quake96.)
11-09-2015 12:42:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #6
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Znalazłem w gratach dysze 68 i 38 , oryginalny króciec z Jawki (przy okazji wiem już jak odróżnić z zewnątrz króciec blokowany i nieblokowany), zamontowałem, wyczyściłem gaźnik i jazda. Pierwsze wrażenie, na pierwszym biegu 30 km/h bez żadnego "ale", moto bardziej zrywny. Niestety jak jechał 50km/h max, tak jedzie. Dodatkowo przy manetce gazu odkręconej na maxa zaczyna trochę przerywać i szarpać (zapłon? cewka i kondensator na 100% ok). Po przejechaniu ok. 3 km świeca czarna ale sucha. Za bogata mieszanka ... tylko z jakiego powodu? zapłon, zły poziom paliwa w komorze pływaka ... ?
11-09-2015 21:33:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romett1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 293
Imię: Marcin
Skąd: Wojsławice
Pojazd: Romet Chart
Post: #7
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Iglice daj o 1 rowek wyżej
11-09-2015 21:52:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Romett1, teraz mam na drugim od góry (mam iglicę z 4 rowkami), dać wyżej, czyli na drugi od dołu? Wtedy mieszanka będzie jeszcze bogatsza (chyba).
11-09-2015 21:59:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Poprawiłem trochę zapłon i szarpanie zniknęło. Zrobiłem oczywiście kontrolną trasę ok. 50 km i wszytko było super. V max to nadal 50 może max 55 km/h, ale jest zrywny jak nigdy. Tak wyglądała świeca po powrocie (foto robione grabiami więc sorki ja jakość):
13-09-2015 08:49:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #10
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Dzisiaj znowu trochę pojeździłem. Niestety po przejechaniu ok. 5 km, na max obrotach znowu zaczynał się lekko dusić i przerywać, lekko popuściłem manetkę gazu i jechał normalnie, znowu max i znowu przerywanie. Pojechałem do domu. Świeca był czarna, ale sucha. Nic nie zmieniałem od ostatniego razu. Co może być przyczyną?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2015 20:03:37 przez Hunolt.)
14-09-2015 20:01:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
romett1 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 293
Imię: Marcin
Skąd: Wojsławice
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Daj na najwyższy rowek iglice
14-09-2015 20:34:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Ok, spróbuje z tą iglicą. Ale dlaczego teraz jest raz tak, a raz tak choć nic nie ruszałem? Może zapłon się przestawia?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2015 21:04:43 przez Hunolt.)
14-09-2015 21:04:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
Serio jechales 5km na MAKSYMALNYCH obrotach?

Szeczerze mowiac, ja to sie dziwie ze to tylko przerywac zaczelo po takiej jezdzie, a nie sie zatarlo, lol loo

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
14-09-2015 22:02:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Hunolt Offline
Nowy
*


Liczba postów: 40
Imię: Rick
Skąd: Gliwice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #14
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
(14-09-2015 22:02:12)Rafku napisał(a):  Serio jechales 5km na MAKSYMALNYCH obrotach?

Szeczerze mowiac, ja to sie dziwie ze to tylko przerywac zaczelo po takiej jezdzie, a nie sie zatarlo, lol loo
Nie, no bez przesady :-). Źle się wyraziłem, przejechałem ok. 5 km, silnik się porządnie zagrzał i wtedy próbowałem jak jest na max obrotach no i wyszło, że szarpie trochę.
Stawiam na zapłon. Musi się chyba przestawiać. Mam nowy kondensator od malucha, nową cewkę czeską, nową świecę Champion, i raz jedzie jak złoto (świeca elegancka co widać powyżej) na drugi dzień świeca czarna.
Ewentualnie może jeszcze śrubką zwiększyć ilość powietrza (wtedy mieszanka będzie bogatsza czy uboższa?Huh). Choć w sumie wolne obroty ma chyba dobre bo tak sobie gdacze powolutku, nie kopci. Jak włączę światła na wolnych to nie gaśnie. Sam nie wiem.
15-09-2015 08:45:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ziomek Edek Offline
Inspektor rowów przydrożnych
*


Liczba postów: 207
Imię: Łukasz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: OGAR 200 - pytanie o dysze 70 i zestaw 60 ccm
W jikovie dysza jałowych obrotów ma być wkręcona do oporu. Na początek opuść iglicę o 1 ząbek i zmniejsz przerwę na przerywaczu. To powinno wyeliminować przerywanie na wysokich obrotach.
15-09-2015 09:56:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 253
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 220
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1461
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 49
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1651
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10713
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 646
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 154
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16381
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 159
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 241
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1119

Reklama