Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Autor Wiadomość
wiitold Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dominik
Skąd: Gdynia
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Siemka
Tak jak w temacie. Mam pytanie jakie kliny (wymiary) muszę kupić do oryginalnej korby rometowskiej? Jest kilka rodzajów na allegro i nie wiem który wybrać.
W moim znalezisku (Romku) także nie było oryginalnego mechanizmu zatrzaskowego ramy (żeby móc na mieście składać rower) tylko było skręcone na stałe śrubą i nakrętką. Da się dostać taki oryginał bądź coś zastępczego?
Doradźcie mi proszę Smile
30-05-2015 18:08:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Rozmiar klinu to 9,5.
Wajchę zawiasu można dostać nową, ale to podobno straszna lipa. Lepiej będzie jak przejdziesz się na złom i sobie ją wymontujesz, albo najlepiej uratujesz cały rower Big Grin
30-05-2015 18:35:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dawdzio za ten post.
wiitold Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dominik
Skąd: Gdynia
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Zanim znalazłbym takie cudo na szrocie to umarłbym ze starości Big Grin
A zapodałbyś linkiem do zamienników?
30-05-2015 18:37:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Linku ci nie wrzucę, bo nigdy nie kupowałem czegoś takiego. Zawsze zaopatruję się w części na złomie :F
Jest jeszcze sprawa oryginalności. Najpierw przez długi czas były dźwignie w kształcie L, okrągłym przekroju i także okrągłą nakrętką (nie na klucz). Później, w latach '90 (nie wiem dokładnie od kiedy), nie było już "L", ale prosty pręt nie wychodzący na zewnątrz (od góry była czarna zaślepka) i śruba na klucz. Te nowe są jak te pierwsze, ale u góry spłaszczone.
30-05-2015 18:57:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Zweitakter Offline
Technik
*


Liczba postów: 917
Imię: Andrzej
Skąd: warszawa
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
tylko stare kliny!!! nowe 9,5 trza oddawać do kowala/narzędziowca celem utwardzenia, nowe to mozna kupic korby romet wałcz na kwadrat i masz bez stresu po problemi

wajche i srube też zdecydowanie szukaj na złomie nową możesz sobie wsadzić .... nie do roweru.....

Wiesz pan w Romecie cal calowi nie równy...
31-05-2015 00:15:53
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #6
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Flamingi nie miały wajchy do składania i fabrycznie były skręcane śrubą.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
31-05-2015 00:16:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo wnusiu94 za ten post.
Paweł13 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 338
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
(30-05-2015 18:57:09)Dawdzio napisał(a):  Linku ci nie wrzucę, bo nigdy nie kupowałem czegoś takiego. Zawsze zaopatruję się w części na złomie :F
Jest jeszcze sprawa oryginalności. Najpierw przez długi czas były dźwignie w kształcie L, okrągłym przekroju i także okrągłą nakrętką (nie na klucz). Później, w latach '90 (nie wiem dokładnie od kiedy), nie było już "L", ale prosty pręt nie wychodzący na zewnątrz (od góry była czarna zaślepka) i śruba na klucz. Te nowe są jak te pierwsze, ale u góry spłaszczone.
Wszystko ładnie pięknie ale flaming ma zawias który można zamknąć tylko na śrubę nie da się zamontować wajchy.
edit: wnusiu mnie wyprzedził
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 00:28:34 przez Paweł13.)
31-05-2015 00:27:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Ale wtopa! Racja. Flamingi były skracane na śrubę.

Co do klinów to też racja. Nowe ze sklepu, zrobione z plasteliny, starczają na około pół roku, a stare, wyciągnięte z roweru na złomie po nie wiadomo ilu setkach kilometrów wbijasz i... zapominasz o jego istnieniu. Serio.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-05-2015 00:58:44 przez Dawdzio.)
31-05-2015 00:56:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wiitold Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dominik
Skąd: Gdynia
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Co za bullshit Big Grin Składak do którego czeba wozić klucz. Szkoda. A nie da się jakoś tego obejść? Coś zastępczo zamontować żeby dało się go tak fajnie na mieście rozkręcić?
31-05-2015 07:06:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #10
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Ramę sobie wymień. Wielki mi problem wozić w kieszeni 1 mały klucz, ludzie kochani ...

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
31-05-2015 13:23:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wiitold Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dominik
Skąd: Gdynia
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
No dobra, lajtowo. Tak tylko sobie bezczelnie myślałem że jest jakieś obejście. Co do utwardzania. Zamówiłem komplet nowych klinów. Posiadam w domu (a konkretnie w warsztacie) palni acetylenowy. Mogę sam wykonać takie hartowanie?
31-05-2015 13:55:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Paweł13 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 338
Imię: Paweł
Skąd: Gdańsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #12
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
(31-05-2015 13:55:50)wiitold napisał(a):  No dobra, lajtowo. Tak tylko sobie bezczelnie myślałem że jest jakieś obejście. Co do utwardzania. Zamówiłem komplet nowych klinów. Posiadam w domu (a konkretnie w warsztacie) palni acetylenowy. Mogę sam wykonać takie hartowanie?
Nie widzę problemu tylko wtedy ocynk się wypali (żółty osad) i kliny będą rdzewieć więc je nasmaruj albo zrób oksydę (np zębatki przy torpedzie są oksydowane, można to zrobić gotując w zużytym oleju samochodowym) takim sposobem uzyskasz czarne twarde kliny.
31-05-2015 14:44:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Obejście możesz zrobić takie, że do śruby przyspawasz sobie motylek, wajchę, cokolwiek co ułatwi Ci odkręcenie jej bez klucza.

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
31-05-2015 23:27:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Online
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,577
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #14
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
A nie łatwiej poprostu wozić ze sobą klucz w narzędziówce pod siodełkiem?
31-05-2015 23:31:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wiitold Offline
Nowy
*


Liczba postów: 14
Imię: Dominik
Skąd: Gdynia
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet Flaming 1 - klin korbowy i mechanizm zatrzaskowy ramy
Dobra, do myśli że muszę mieć ze sobą klucz już się przyzwyczaiłem Smile Teraz tylko muszę znaleźć taką śrubę+nakrętkę (zna ktoś wymiary?). Na razie nie chce się bawić w to hartowanie, poszukam jakiegoś kowala/narzędziowca (zna ktoś na terenie trójmiasta?)
01-06-2015 02:06:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1414
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1429
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1642
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 545
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10669
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 609
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 226
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1110
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama