Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,197
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #16
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
WOW.

Kocham stare tejedynki. Tak bardzo że swoją "nówkę" tak będę stylizował(lagi i większy schowek).

Mniam mniam.
17-07-2015 21:45:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Błażej Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 2,501
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #17
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Eleganckie !


Mnie też się one podobają
18-07-2015 20:59:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,463
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart

Forumowy Garaż: 3
Post: #18
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
No cacy fajne.
Trafił ci się któryś z pompką mocowaną pod siedzeniem?
18-07-2015 22:28:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #19
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tak, ten zielony. W miejscu gdzie inne mają mocowanie pompki jest plastikowa osłona na kable. Widać to nawet na zdjęciu w galerii Wink
18-07-2015 23:53:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #20
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dzisiejsza przesyłka:










Jak widać silnik jest oryginalny, ale niestety był już rozbierany.
20-07-2015 15:51:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,197
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1

Forumowy Garaż: 6
Post: #21
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Mimo to WOW.

http://imagizer.imageshack.us/a/img809/2553/fkdp.jpg

Ale takiej okładki nie masz, nie?

Big Grin
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-07-2015 16:03:12 przez nie_mientki.)
20-07-2015 15:52:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #22
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Okładki czy pokrowca? Mam tylko to co na zdjęciu. Instrukcja jest z okładką z jej pierwszej wersji jak widać Smile
20-07-2015 20:14:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #23
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Romet z Warki został zarejestrowany czasowo w związku z poprawieniem (w większości błędnych i brakujących - w tym istotny rok produkcji) danych w dowodzie. Pozostało tylko złożyć dokumenty do stałej rejestracji.

Jeśli kogoś to interesuje, to niżej napisałem jak można to zrobić. Większość zależy od urzędu, bo w niektórych wbiją wcześniej adnotację bez problemu (np. w Warce, ale nie chciało mi się jechać specjalnie ponad 100 km w jedną stronę lub zajmować czas poprzedniemu właścicielowi) a w innych chcą opinii rzeczoznawcy.

Aby zmienić dane musiałem wykonać przegląd z wynikiem negatywnym (koszt jak za zwykłe badanie techniczne) ze względu na niezgodności w dowodzie rejestracyjnym. Następnie na odwrocie wydrukowałem cztery zdjęcia: dwa całego motoroweru (drugie z widoczną tablicą rejestracyjną), numerów na ramie oraz tabliczki znamionowej. Kolejno musiałem złożyć wniosek o rejestrację czasową na "dziennik" (nie wiem jak to się fachowo nazywa), czyli chyba osobne rozpatrzenie danego problemu podczas rejestracji - czas trwania od dwóch tygodni. Po miesiącu Pani z urzędu zadzwoniła, że danych nie zmienią bo diagnosta oraz załączone zdjęcia nie są dla nich wystarczające i wspomniała o rzeczoznawcy - odmówiłem i chciałem wycofać dokumenty aby zrobić przegląd z pozytywnym wynikiem i już zarejestrować motorower mimo tych danych. Pani z urzędu niechętnie przyjęła to do wiadomości. Za dwa dni zadzwoniła ponownie, mówiąc że rozmawiali telefonicznie z rzeczoznawcą i wszystkie błędne dane zostaną zmienione oraz zarejestrują motorower czasowo.




Z racji porządków wyprowadziłem wszystkie sprzęty:



W następnym tygodniu składam dokumenty do stałej rejestracji dwóch Rometów i zabieram się za jednego z nich.
02-08-2015 16:51:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 798
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #24
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
A te instrukcje obsługi o dowody sprzedaży jak żeś wytrzasną ??
02-08-2015 21:11:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #25
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Tak jak pisałem, dosłał mi to poprzedni właściciel bo nie mógł tego znaleźć podczas sprzedaży Wink
02-08-2015 22:24:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #26
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Z dniem wczorajszym zielony Romet został rozebrany. Plan jest taki, aby na początek wypiaskować wszystkie elementy metalowe pokryte lakierem a następnie dokonać napraw blacharskich i dokupić (raczej sporej ilości) potrzebnych części.





Jak na razie zbyt dużo nie zrobiłem, ale wyjąłem tulejki przedniego zawieszenia właściwie bez ich niszczenia. Posłużył mi do tego taki oto patent:



Jak widać jest to zwykły pręt M6, kilka nakrętek i podkładek oraz blaszka o jednym boku równym średnicy wewnętrznej nóżki górnej, a drugim takim aby nachylona blaszka przeszła pod kątem przez tulejkę w nóżce. Dodatkowo otwór w blaszce powinien być większy niż średnica pręta (aby mogła się pochylić przy wkładaniu go) i oczywiście centryczny. Tulejki po ich złapaniu przez blaszkę, ładnie się wypycha poprzez wkręcanie nakrętki Smile



Mam problem z dolnymi uchwytami sprężyn - da się je w jakiś sposób wyjąć? Kręcenie nimi lewo/prawo oraz wyciąganie ich nic nie daje. Chciałbym pochromować nóżki ale z uchwytami tego nie zrobię - są z plastiku. Na schemacie jak widać są jako całość z nóżkami dolnymi.



Zdjęta została także tabliczka znamionowa. Będę musiał zamówić taką jak na zdjęciu, tylko z odpowiednią nośnością.



Mile są widziane komentarze Wink
07-08-2015 13:53:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,534
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #27
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Ja te elementy nazywam ślimaczkami Big Grin W 750 były tylko w górnych mocowaniach sprężyn, dały się wykręcić w lewą stronę. Ale rozbierałem przednie zawieszenie chyba od T1 - dostałem kiedyś z ramą od sztywniaka - i ku mojemu zdziwieniu było tam właśnie takie rozwiązanie. Te ślimaczki dolne były u mnie wkręcone o jeden obrót więcej niż te górne (były dłuższe). Jeden dał się wykręcić, ale drugi już nie, wyglądało to u mnie jakby było zaprasowane na rancie lagi, więc to zostawiłem. W sumie więc sam nie wiem ... Gdyby zamontować lagę w uchwycie tokarki i lekko zebrać to zaprasowanie, to dalej powinno się dać wykręcić.

Co do piaskowania ... robiłem to po naprawach blacharskich ... spawanie, szlifowanie.
Powodzenia



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-08-2015 14:52:25 przez joozek.)
07-08-2015 14:50:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #28
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Normalnie nie da rady tego wykręcić, przynajmniej u mnie. Może rzeczywiście trzeba będzie zeszlifować ten rant, zobaczymy. Chciałbym je po wyjęciu wymienić-dorobić.

Co do piaskowania, to wiem że zrobiłeś to po naprawie ramy. Po prostu chciałem żeby było widać od razu w pełni stan ramy. Nie chcę żeby potem okazało się że coś gdzieś jeszcze trzeba zrobić bo wydawało się że jest dobrze . To że lekko zardzewieje w tym czacie to nic, można wypiaskować potem jeszcze raz.

Ogólnie to trzeba ją w paru miejscach pospawać, poszlifować a nawet przyciąć (ktoś dospawał kawałek blachy w miejscu w którym opiera się stopka centralna gdy motorower na niej stoi). Trzeba też naprostować kilka elementów, dlatego wolę oddać to wszystko w ręce jakiegoś specjalisty bo chcę mieć to zrobione fachowo a nie amatorsko. Tylko kto takim czymś się zajmie? Nie pytam tu o konkretną osobę a fach. Blacharz?
07-08-2015 16:07:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,534
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #29
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Do 750 dorabiałem z A2 - nierdzewki - tak to wygląda



Tak, ja naprawy blacharskie robię przed piaskowaniem. Najpierw porządnie ją umyłem, a potem szlifierka kątowa ze szczotką drucianą lub tarczą listkową i jazda Big Grin Niestety po spawaniu i szlifowaniu wychodzą nierówności, a piaskowanie ładnie wyrównuje powierzchnie. Zaleta - żaden z moich Robaków nie był poprawiany szpachlą, a jedynie podkładem poliuretanowym. Co do ponownego piaskowania ... nie wiem czy to dobry pomysł, czy aby nie za bardzo go "odchudzisz" Big Grin i nie powstanie w cienkich blachach sito.
Ja w sprawach blacharskich i lakierniczych jestem amatorem Wink ale "mój" lakiernik nigdy nie narzekał na moje przygotowane elementy.
Big Grin
Blacharz ... to dobry pomysł
Big Grin



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
07-08-2015 23:51:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 578
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #30
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Dlaczego dorabiałeś je z nierdzewki a nie plastiku, lub podobnego materiału, jak oryginał? Chodzi o twardość/dłuższą żywotność, tak? Big Grin

Tak szczerze, to nawet nie za bardzo chce mi się jechać tą szczotką drucianą Tongue Piaskowanie ułatwiło by mi sprawę, ale skoro odradzasz to raczej się do tego zastosuję Wink

Pytam o blacharza, bo on raczej w większości zajmuję się autami i nie wiem czy podejmie się takiego czegoś. Trzeba będzie zapytać Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2015 00:35:55 przez Szatek.)
08-08-2015 00:33:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Sierpień - Paweł od Mińska

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Śruby silników popularnyc...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 01:14:54
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 43
[Wydzielony] Impulsator C...
Ostatni post: halcik
Dzisiaj 00:54:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 196
Romet Ogar 200 1988r
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 00:16:13
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 293
Remont 019 dla Marcina
Ostatni post: JGNZM
Wczoraj 22:08:44
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 2691
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 22:00:43
» Odpowiedzi: 1054
» Wyświetleń: 129066
Czesci Rome Ogar 200
Ostatni post: Tha Playah
Wczoraj 21:27:44
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 130
Ogar 200 nie odpala
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Wczoraj 20:27:26
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 71
WSK powraca.
Ostatni post: halcik
Wczoraj 20:13:56
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 22196
KOMAR SPORT 2361 1975
Ostatni post: Rafał1977
Wczoraj 20:04:46
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 81
Jaki kolor dla ,,3"
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 18:04:39
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 121
Dokumenty Romet 92r.
Ostatni post: eloolo22
Wczoraj 17:25:15
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 36
Kupię tylni błotnik bagaż...
Ostatni post: michaln84
Wczoraj 17:03:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 101
HM CRE 50 06' - Red Bull
Ostatni post: Jestem Marek
Wczoraj 16:34:13
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1119
Romet Ogar 200 by gladiat...
Ostatni post: gladiator_86
Wczoraj 15:55:12
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 143
Dokumenty Romet 92r.
Ostatni post: eloolo22
Wczoraj 14:59:01
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37

Zapraszamy

Reklama