Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Autor Wiadomość
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #1
ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Witam, mam problem otóż wszystkie biegi chodzą poprawnie tylko mam taki problem jak włączę 3 bieg to on szapie a jak mocno przy gazuje to wyskakuje, gdy trzymam wajchę od biegów w górze to problemu nie ma, czym to jest spowodowane, regulacja, może się coś poluzowało?

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
29-12-2014 19:35:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
szczupak54 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Ciarka
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Etz jeszcze nie studiowalem , jezeli jest tam jakis skomplikowany automat zmiany biegow moze sie akurat poluzowala ktoras ze srob albo po prostu zwyczajna regulacja biegow .
29-12-2014 20:47:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo szczupak54 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Sprzęgła kłowe.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
29-12-2014 21:41:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
w etz, nie ma skomplikowanego mechanizmu, albo sprzęgła kłowe starły swoje kąty? W pięciobiegowych najczęściej leci właśnie zestaw 1-3 bieg, w 4 biegówkach dwójka, albo ktoś Ci złożył silnik z uszczelką między karterami/źle ją zdystansował przy składaniu.
29-12-2014 22:25:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo hvil za ten post.
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
(29-12-2014 21:41:13)plusminus napisał(a):  Sprzęgła kłowe.

I jak to jest mogę tak jeździć,czy stanie się coś ze skrzynią biegów że będą wypadać kolejne biegi ? Trudne wymienić te sprzęgła kłowe?

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
30-12-2014 01:15:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
szczupak54 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,304
Imię: Dawid
Skąd: Ciarka
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
30-12-2014 01:33:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #7
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Ja właśnie z tego samego powodu rozebrałem silnik w jaskółce. (MZ es250/1)
Z tym, można jeździć, ale obrywają sąsiednie tryby, kły na jedynce i ząbki na trybie na drugim wałku. Szkoda męczyć silnika. Nie kupuj chińskich trybów, szukaj w dobrym stanie oryginałów, albo zamów u Pana Wachnickiego. Jeszcze jakość jako tako trzymają jego wyroby.

Problem w tym, że by to wymienić musisz rozebrać silnik w pył, a wtedy warto już wymienić to i owo (łożyska, uszczelniacze, może sprzęgło zrobić itp) a te tryby to musisz mieniać parami, nie tylko trójkę ale i ten z którym trójka się łączy. Ja ze swoją skaczącą dwójką jeździłem dwa lata ale teraz idzie generalka wszystkiego w silniku.
30-12-2014 01:34:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Widziałem to, tylko że mi szarpie a jak już wyskoczy to nie spada na 2 tak jak tam jest napisane tylko po prostu bieg wyskakuje jak bym luz włączył.
(30-12-2014 01:34:33)hvil napisał(a):  Ja właśnie z tego samego powodu rozebrałem silnik w jaskółce. (MZ es250/1)
Z tym, można jeździć, ale obrywają sąsiednie tryby, kły na jedynce i ząbki na trybie na drugim wałku. Szkoda męczyć silnika. Nie kupuj chińskich trybów, szukaj w dobrym stanie oryginałów, albo zamów u Pana Wachnickiego. Jeszcze jakość jako tako trzymają jego wyroby.

Problem w tym, że by to wymienić musisz rozebrać silnik w pył, a wtedy warto już wymienić to i owo (łożyska, uszczelniacze, może sprzęgło zrobić itp) a te tryby to musisz mieniać parami, nie tylko trójkę ale i ten z którym trójka się łączy. Ja ze swoją skaczącą dwójką jeździłem dwa lata ale teraz idzie generalka wszystkiego w silniku.
Uuuu to lipa :I nie wiem czy później złożył bym ten silnik :/

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-12-2014 01:37:44 przez belda1999@o2.pl.)
30-12-2014 01:36:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #9
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
No mi też wyskakiwał i wskakiwał na ten sam bieg albo na luz. Zależy jak kły rozwalone są. I na którym biegu.
Ja Ci powiem tak, remonty ogarniam jako tako, mechanika nie obca mi, ale ten silnik to jest dla mnie przekleństwo. To dystansowanie skrzyni i samo jej złożenie i wsadzenie w karter i potem ustawienie zmieniaczy i kulki by wszystkie biegi i luz były, to mnie przerasta, już 2 razy próbowałem sam i...prawie... mi wyszło... dlatego teraz oddałem fachowcowi.

Nie drogi, a w tym sezonie zrobił już 20 generalek dwusuwów z demoluda, chłop konkretny i szybki. Nie odwala roboty byle jak, ale i nie czekasz pół roku na generalkę.
30-12-2014 01:56:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
(30-12-2014 01:56:27)hvil napisał(a):  No mi też wyskakiwał i wskakiwał na ten sam bieg albo na luz. Zależy jak kły rozwalone są. I na którym biegu.
Ja Ci powiem tak, remonty ogarniam jako tako, mechanika nie obca mi, ale ten silnik to jest dla mnie przekleństwo. To dystansowanie skrzyni i samo jej złożenie i wsadzenie w karter i potem ustawienie zmieniaczy i kulki by wszystkie biegi i luz były, to mnie przerasta, już 2 razy próbowałem sam i...prawie... mi wyszło... dlatego teraz oddałem fachowcowi.

Nie drogi, a w tym sezonie zrobił już 20 generalek dwusuwów z demoluda, chłop konkretny i szybki. Nie odwala roboty byle jak, ale i nie czekasz pół roku na generalkę.

A mógłbyś mi powiedzieć ile by kosztowała taka naprawa tego? Smile

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
30-12-2014 02:38:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hvil Offline
Technik
*


Liczba postów: 755
Imię: Piotr
Skąd: LU
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
robocizna generalnego remontu pewnie coś koło 350 zł plus części, ale jak Ci mówię, ja oddałem na wyskakującą dwójkę, a okazało się, że sprzęgło już ledwo zipie, łożyska mają luzy, wybierak starty...i koszty naleciały:-)

Jak chcesz dam Ci namiar na tego majstra, jemu z całej polszy przysyłają silniki.
30-12-2014 10:46:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo hvil za ten post.
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Nie trzeba na szczęście mam 2 mechaników w okolicy. Na pewno poszły te sprzęgła kłowe? Jak trzymam wajchę od biegów nogą to biegi nie wyskakują w MZ jest jakaś regulacja biegów?

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
30-12-2014 16:01:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Nie ma regulacji. Na pewno, bo trzymając wajchę dociskasz sprzęgła kłowe do siebie i zazębia, w innym przypadku ześlizgują się z siebie i bieg wyskakuje.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
30-12-2014 16:06:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
(30-12-2014 16:06:39)plusminus napisał(a):  Nie ma regulacji. Na pewno, bo trzymając wajchę dociskasz sprzęgła kłowe do siebie i zazębia, w innym przypadku ześlizgują się z siebie i bieg wyskakuje.

Kurde to lipa a możesz mi powiedzieć jak żadko będę jeździł na tym biegu to coś sie stanie?

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
01-01-2015 22:27:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: ETZ 250 szarpie, wyskakuje 3 bieg.
Już przerabiałeś ten temat. Nawet chyba ja Ci o tym pisałem. Skoro jeden bieg zaczął się sypać, to z czasem reszta zacznie.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
01-01-2015 22:47:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 16:11:29
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 1426
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 23
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1440
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1647
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10691
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 627
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 147
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 186
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16340
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 153
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 231
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 236
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 193
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1114

Reklama