Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik od T-50 do ogara 205
Autor Wiadomość
kuzma Offline
Technik
*


Liczba postów: 536
Imię: Suzuki GF 250
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #31
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 19:12:21)nie_mientki napisał(a):  http://zapodaj.net/4f175fb7fb850.jpg.html
http://zapodaj.net/c3aabf3ee7ea1.jpg.html
http://zapodaj.net/814ff6e4de270.jpg.html
http://zapodaj.net/61a2308065c6e.jpg.html

Ja zawsze regulowałem według instrukcji z 1. linku.

Super jeszcze jedno naiwne pytanie ,pierwsza operacja dokręcanie to w prawo? druga 4,5 lub 5,5 w lewo ,

Sprzedam zabytkową Suzuki GF 250 jedyny egzemplarz w Europie
11-11-2014 00:18:28
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #32
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Spróbuję łopatologicznie:
-zdejmujesz pokrywę
-ustawiasz drugi bieg(ręką, delikatnie)
-wysuwasz powoi wybierak do momentu aż bieg wyskoczy i będzie na luzie(kontrolujesz kręcąc magnetem)
-kiedy jesteś "na granicy" dokręcasz o 4,5 obrotu
-kontrujesz, składasz, gotowe
11-11-2014 01:05:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,191
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #33
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Ja w swoim T1 nie miałem okazji ale naprawialem
ludziom tejedynki i biegi regulowalem metoda prób i błędów tego co podałeś nie mientki nigdy nie czytalem i sb dałem bez problemu rade. Nie taka straszna ta regulacja jak ją piszą Smile

Simsonomania <3
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2014 01:29:43 przez Matinek.)
11-11-2014 01:29:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #34
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Metodę Podlaskiego łatwo jest zweryfikować. Mierzymy długość przesuwnego koła zębatego, sprawdzamy skok gwintu, powinno być jak byk L=n*p (L-długość, n-ilość obrotów, p-skok gwintu).

Ma ktoś na wierzchu skrzynię z T1? Big Grin
11-11-2014 01:37:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kanilox Offline
Moplikowiec
*


Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
Post: #35
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(10-11-2014 23:55:15)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 23:37:41)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  
(09-11-2014 22:01:46)gincu99 napisał(a):  ponieważ 019 ma większe okna w cylindrze i tłok jest krótszy powinna być mała zmiana w mocy
50 t1 miały -/+ 2,5km
a 205 z 023 -/+ 2km
i jeszcze gaźnik gm13f
Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
weź załóż sb cyl 019 i tłok od 023 i na odwrót i zobaczysz różnice
Ciekawe jaką.

Poszukam czy mam jakieś cylindry do 019 to zrobię zdjęcie odciśniętych okien wydechowych porównując do cylindra z 023
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-11-2014 11:15:20 przez Kanilox.)
11-11-2014 11:14:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gincu99 Offline
Rometowniec
*


Liczba postów: 523
Imię: Patryk
Skąd: Jaworzno
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #36
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(11-11-2014 11:14:53)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:55:15)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 23:37:41)kanilox napisał(a):  
(10-11-2014 23:26:22)gincu99 napisał(a):  
(10-11-2014 21:42:15)kanilox napisał(a):  Okna nie są większe a tłok jest taki sam.
Większa moc bierze się z gaźnika, wydechu i mniejszej komory korbowej.
Jak się nie znasz to nie pisz.
nie chcę się kłucić
ale trzymałeś kiedyś 2 oryg cylindry w ręce od 019 i 023 no właśnie
widać różnicę
i tłok od 19 jest krótszy
np jak wsadzisz sb tłok od 023 do 019 z cylkiem od 019 to zauważ że okna nie są otwierane do końca czyli musi się różnić
Trzymalem oba te cylindry w ręce, mam nawet zdjęcie, teraznie dodam bo jestem na telefonie ale jak będę w domu to pośle.
Okno wydechowe jest identyczne, osobiście mieżyłem, jedynie gwint jest większy po to żeby grubsze kolanko mogło być, tłok jest taki sam.
weź załóż sb cyl 019 i tłok od 023 i na odwrót i zobaczysz różnice
Ciekawe jaką.

Poszukam czy mam jakieś cylindry do 019 to zrobię zdjęcie odciśniętych okien wydechowych porównując do cylindra z 023

zauważ gdy do sylnika 019 z cylkiem oryg z 019 założysz tłok z 023 to okna nie otwierają się do końca a dlaczego no właśnie dlatego że tłok od 019 jest inny tzn krótszy a od 023 dłuższy i jeżeli sb to wyobrazimy i pomyślimy logicznie
to cylinder 019 różni się od 023
a teraz załóż sb do silnika 023 z cylkiem oryg 023 tłok od 019 i zauważysz różnice bez jakichkolwiek pomiarów

Notatka od nie_mientki, 11-11-2014 12:13:33

Może by już skończyć z tym piętrowym cytowaniem?


Zajmuje się piaskowaniem:
felg samochodowych, ram motocyklowych i inne.
Więcej na pw

Zapraszam
11-11-2014 11:56:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #37
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
(11-11-2014 01:37:21)nie_mientki napisał(a):  Metodę Podlaskiego łatwo jest zweryfikować. Mierzymy długość przesuwnego koła zębatego, sprawdzamy skok gwintu, powinno być jak byk L=n*p (L-długość, n-ilość obrotów, p-skok gwintu).

Ma ktoś na wierzchu skrzynię z T1? Big Grin

no mam a co?
11-11-2014 12:43:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #38
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
To zmierz długość zęba.
11-11-2014 16:49:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
ananas Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,076
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Inny
Post: #39
RE: Silnik od T-50 do ogara 205
Zęba czy kła? Z resztą chodzi o koło na wałku zdawczym czy to drugie, bo oba są przesuwne.
11-11-2014 17:34:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 20:49:49
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1058
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 245
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 12:03:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 45
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Dzisiaj 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 241
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 51
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 771
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 58
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22891
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1884
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1329
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5793
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 234
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 460
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 265

Reklama