Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Ogar 200 - kupić, czy nie?
Autor Wiadomość
paruch98 Offline
Technik Pojazdów Samochodowych
*


Liczba postów: 66
Imię: Michał
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #1
Ogar 200 - kupić, czy nie?
Witam!
Szukałem ostatnio motoru/motoroweru z prl-u, bez papierów, takiego żeby można było u babci po lesie pojeździć bo nie mam czym. Dzisiaj kolega w szkole zaproponował, że ma takiego od dziadka, tylko go musi trochę naprawić i poda mi cenę( oczywiście Ogar 200 bez papierów). Moje pytanie jest takie, jaka może być rozsądna cena takiego ogara na chodzie i czy warto kupić w sensie czy ma jakieś duże wady?
Wielkie dzięki za każdą odpowiedź Big Grin
05-11-2014 15:50:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Jak dobrze widzę w profilu, to masz już Rometa, więc powinieneś sam wywnioskować jakie może mieć wady. 200 to akurat najlepszy wybór, bo żaden polski silnik nie umywa się do 223. A cena za taki bez papierów to i tak nie więcej jak 250zł. Tym bardziej, że "musi go trochę naprawić", a takie drobne naprawy w tym silniku zazwyczaj na wiele się nie zdają. Ten silnik najlepiej zrobić raz a porządnie Smile

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-11-2014 17:21:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
paruch98 Offline
Technik Pojazdów Samochodowych
*


Liczba postów: 66
Imię: Michał
Skąd: podkarpacie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #3
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Właściwie to chodziło mi właśnie o wady silnika bo romety to znam na wylot.
Czyli raczej dobry pojazd?
05-11-2014 17:29:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Ogar 200 - kupić, czy nie?
Jak będziesz dbał i zrobisz go raz a porządnie to jest wręcz świetny. O głównej zalecie tego silnika chyba nie muszę mówić, ale wspomnę też, że moim zdaniem jest on zwyczajnie prostszy w obsłudze. Nie ma tu żadnej regulacji biegów, więc gdy biegi wypadają to znak, że coś już się zwyczajnie zużyło i nie trzeba się bawić w regulowanie i zgadywanie czy to tylko kwestia regulacji. Nie działa? Wymienić co trzeba i tyle. A i sama skrzynia biegów jest tak "pancerna", że gratuluję temu któremu udało się takową zarżnąć. Poza tym sam dostęp do iskrownika jest znacznie wygodniejszy niż w silnikach ZMD. Tutaj nie trzeba za każdym razem ściągać magneta. Odkręcasz 3 śruby pokrywy bocznej i cały iskrownik masz jak na dłoni. Generalnie w "jawce" wszystko jest kompletnie odwrotne niż w polskich silnikach. Jedyne na co możesz z początku wyklinać to sprzęgło. Po pierwsze, jego samodzielne złożenie wymaga sprytnego sposobu, albo masy cierpliwości, siły i zapasu podkładek i segerów :F Po drugie, jego regulacja jest niby banalna, ale należy pamiętać o tym żeby nie podkręcać sprzęgła "do końca" tylko zostawić te kilka mm luzu między śrubą regulacyjną a długim popychaczem. Długi popychacz mimo zastosowanej kulki przed nim ma tendencję do obracania się podczas pracy silnika i jeśli będzie miał stały kontakt ze śrubą to może się "piłować".

To takie moje spostrzeżenia/rady.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
05-11-2014 17:49:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 44
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53799
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 37
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 30
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 01:14:25
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 85
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 550
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 267
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 107
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
26-03-2024 23:15:36
» Odpowiedzi: 475
» Wyświetleń: 165759
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62
Poziom paliwa gaźnik Duel...
Ostatni post: Mixol
26-03-2024 11:53:13
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 361

Reklama