Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Mińsk 125 typ 400
Autor Wiadomość
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #16
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
trzeba dodać trochę nowych informacji, przepraszam że w takich odstępach ale brak kaski na części Smile

Jakoś tydzień temu rozebrałem cylinder okazało się że tłok i cylinder do wymiany (był po 4 szlifie już)



Przy okazji postanowiłem wyczyścić silnik z tej srebrnej farby.

Wczoraj (piątek) przyszły nowe części cylinder i tłok (Almot) i uszczelki i kilka pierdółek

Dziś złożyłem silnik do kupy


Po za tym naprawiłem kopkę która nie chciała wracać na swoje miejsce, okazało się że sprężyna nie była naciągnięta. Oraz poprawiłem zęby drążka zmiany biegów bo były tak wyjechane że objeżdzały w obie strony
09-08-2014 23:08:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #17
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
W poniedziałek silnik zaczął gadać, dziś zabrałem się za zabawę z elektryką i pojawił się problem wszystkim znany czyli brak ładowania akumulatora. Oto co zrobiłem:
- Przerobiłem instalację aby (-) był na masie, tak jak ma to miejsce w ruskiej wersji. W rometowskiej był na plusie.
- Założyłem motek Graetza zamiast prostownika

Pomiar napięcia na klemach akumulatora przy włączonych światłach strasznie skacze i co ciekawe im wyższe obroty tym jest niższy. Potrafi skakać od 13V do 0.1V. Przy wysokich obrotach od 5V do 0.1V.
Na prostowniku było to samo.
Czyżby regulator był walnięty?

Z góry dziękuję za jakiekolwiek pomysły
13-08-2014 18:44:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
CLAy Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Sebastian
Skąd: Tychy
Pojazd: Romet Mińsk
Post: #18
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
Po wielu trudach w końcu mogę powiedzieć że motocykl jeździ i większość działa jak należy. W piątek wymieniłem iskrownik na wersję 90W. Ładowanie naprawiłem okazało się że kabel był źle podpięty. Kierunki działają światła również sygnał dźwiękowy z grobu by człowieka wyciągnął. Dziękuję wszystkim za rady, teraz będę jeździł dopóki pozwoli pogoda Smile albo coś się nie zepsuje.

Co zostało zrobione:
+ Wymiana tylnich amortyzatorów
+ Wymiana gumowych osłon łańcucha
+ Wymiana cylindra tłoka i pierścieni
+ Wymiana całej instalacji elektrycznej
+ Czyszczenia Baku i gaźnika
+ Lekka polerka karterów silnika w celu usunięcia farby
+ Wymiana iskrownika na wersję 90W
+ Usprawnienie ładowania akumulatora
+ Wiele pierdółek o jakich zapomniałem już ze robione były
Do zrobienia:
- Kosmetyka
- Przednie zawieszenie
- Jakieś pierdółki i ulepszenia

Koszty całego przedsięwzięcia:

Zakup motocykla - 1150zł
Części - 1150,52zł
Radość z jazdy - Bezcenne Smile

Czyli na części wydałem drugie tyle co na motocykl, ale jestem zadowolony z zakupu.
23-08-2014 21:11:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Aleks041 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 71
Imię: Aleksander
Skąd: Ciechanów
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #19
RE: Romet Mińsk 125 typ 400
Ładny ten twój mińsk . Odwiedź moje Big Grin

Romet 50 T-1 1981
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27563
Romet komar 2350 i 2352W
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=39687
Romet 50 T-1 1980
Dwa Jubilaty
http://tnij.org/jubilaty
23-08-2014 22:41:50
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 12
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3200
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3005
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165956
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 124
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 42
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53870
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 570
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52104
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 116

Reklama