Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
Autor Wiadomość
Cykada Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 196
Imię: Mateusz
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #1
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada
A więc... miałem już swój temat, ale postanowiłem założyć nowy, bo praktycznie składam inny motorower z niektórych części ze starego.

Od początku, kupiłem pod koniec tamtego roku takiego ogarka 200:



Ogólnie napaliłem się strasznie, bo mi się podobał, ale mocno się śpieszyłem przy kupnie bo miałem w ten sam dzień obiad u przyszłych teściów- w skrócie: pojechałem, przejechałem się, załadowałem i wróciłem.
Silnik miał być po remoncie, nowy tłok, pierścienie, masa jakichś tam pierdół.
Jako że byłem kompletnie zielony nie wiedziałem że rama jest spawana, siedzi tam silnik inny niż w 200 i podczas jazdy coś nie grało- sprzedający powiedział że to kwestia regulacji, więc kupiłem.
Co dalej?
W domu przejechałem się ze dwa razy i ogólnie nie dało się go odpalić, więc poszukałem kontaktu do gościa który ogarnia takie sprzęty w mojej okolicy.
Zabrał toto, otworzył silnik i ukazał się nędzy, sodomii i rozpaczy: zamiast uszczelek napizgane silikonu na grubo, wszędzie wiszące farfocle, niektóre elementy poklejone poxipolem, zębatka na wałku zdawczym założona odwrotnie... padła decyzja: mały remont- nowy wał, uszczelki, simeringi, łożyska, kupiłem drugą skrzynie żeby wymienić zmielone elementy.
Miał też sprawdzić czy tłok i cylinder faktycznie były robione i stwierdził że jest wszystko z nimi ok (a jak było faktycznie- w dalszej części opowiadania).
Balabalba odebrałem, niby wszystko grało, ale nie działał kopniak (powiedział że musi się ułożyć) i trzeba było zapychać, po jakimś czasie znowu odmówił współpracy. Generalnie i w dużym skrócie mimo pierwszego wrażenia że się znał, ogólnie wyszła chu#nia i ogólnie nie chcę mieć z typem więcej do czynienia.
Znalazłem na forum kontakt do użytkownika "plusminus" i on ma teraz szanse wykazać się swoimi umiejętnościami mechanicznymi.
Zdiagnozował dużo niezgodności w sztuce składaniu silników, najciekawsze: cylinder po drugim szlifie, tłok nominał, czyli 1mm luzu miedzy nimi i to jeszcze chodziło, złe zdystansowana skrzynia.

W tym momencie miałem zamiar pociąć go na drobne i dać na złom, ale stwierdziłem że za małolata marzyłem o takim, i nie zrealizowałem tego, wiec zrobię go i będę go miał dla siebie i w przyszłości dla moich dzieci (jak będę je miał). Na pewno nie będzie sprzedany.

Silnik będzie złożony na tym wale, nowych łożyskach, uszczelniaczach, uszczelkach, cylinder będzie miał szlif i zrobione 50/4, będzie nowy oryginalny tłok i parę drobniejszych części.
Plusminus jakoś na dniach będzie kończył silnik i regulacja, i mam nadzieje że w końcu będzie tak jak być powinno, bo wydaje się kompetentną osobą.

Częśc o silniku zakończona.

Teraz o ramie... jak nie trudno zauważyć rama była przerobiona, i zamiast 223 siedzi tam inny silnik, nie jest to 023 jak pierwotnie zakładałem, tylko jego starszy odpowiednik 017. Ogólnie oprócz ramy motorower (nie licząc silnika) jest w naprawdę ładnym stanie, jest kupa nowych części, klamki gumy, opony, linki, siedzenie, i jakieś takie wszystkie pierdolniki.
Ale... zmieniam ramę i trudno będzie dobrać idealnie kolor, więc padła decyzja o zmianie koloru, jako że zawsze podobały mi się duże fiaty w kolorze kość słoniowej, padł wybór właśnie na taki kolor:



Rama będzie wypiaskowana i zabezpieczona antykorozyjnie i pomalowana w akryl przez gościa który zajmuje się min. renowacją starych motocykli. Aktualnie wszystkie elementy są w piaskowaniu, jakoś w środę je odbieram i zawożę do lakiernika.
Ogólnie będzie robiony na oryginał-malinę, będzie wymienione wszystko co mi się nie podoba, część gratów pójdzie do ocynkowania, część kupi się nowych, niewiem co zrobię z wydechem bo jest od motorynki, jest opcja obciąć mocowania na osłonę, wyszlifować i dać do ocynku, albo obciąć mocowania i owinąć taśma termoizolacyjną od silnika aż po końcówkę, coś w ten deseń, tylko że cały.



Trochę się rozpisałem to teraz parę fotek:

Pacjent bez silnika.



Nowe elementy (jedna rama na kibel, bo miała spawaną główkę ramy)



Rozszabrowany:



Z przyłożoną nową ramą:



Tam jakieś graty:



I wszystko obrane i przygotowane do piaskowania.




Będę aktualizował na bieżąco, pozdro.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2014 23:52:36 przez Cykada.)
21-06-2014 23:51:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Pechowy Ogar 200/205- drugie lepsze życie- odbudowa by Cykada - Cykada - 21-06-2014 23:51:28




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Polo
Ostatni post: jahu1000
Dzisiaj 21:35:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 17
Remont silnika 019
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 21:01:34
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 1350
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 20:41:15
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 109
Moc silnika 023
Ostatni post: tomangelo
Dzisiaj 20:34:03
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 305
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 17:50:20
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 16797
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 56
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 494
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 206
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 629
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 504
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7519
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 107
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 287

Reklama