Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
Autor Wiadomość
kuba5550 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Jakub
Skąd: Działoszyn
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
Siemka . Jako iż remont dobiegł końca chciałbym się pochwalić drugim komarem. Jest to model 2350 z 1973 roku. A teraz krótko o historii tegoż motoroweru. Pewnego dnia gdy wróciłem ze szkoły mój dziadek rozmawiał przy furtce ze swoim kolegą z sąsiedniej wioski. No i oczywiście jak mi moja natura nakazuje zapytałem się czy nie ma tam u nich jakiś Komarków WSK SHL itp. Okazało się że drugi bardzo bliski znajomy dziadka kupił niedawno komarka i nic z nim nie robi.Niestety w tym momencie nie miałem pieniędzy gdyż wszystkie oszczędności pochłania remont Kobuza. Minęły 2 miesiące no i dziadek przy kawie podsunął mi pomysł żeby jechać i się zapytać o tego komara. 20 min później byliśmy na miejscu i po dłuższej rozmowie z dobrym kumplem dziadka zaprowadził nas do szopy gdzie stał zabiedzony, obklejony zielono-żółtą izolacją ale co najważniejsze kompletny Komar. Po chwili ciszy padła liczba 100 zł no i za tyle go kupiliśmy pół na pół z dziadkiem Big Grin Po wstępnym oczyszczeniu z pajęczyn i kurzu załadowaliśmy go do poczciwego Golfa II i przywieźliśmy do siebie. Dodatkowo dostałem dosłownie pół wiadra świec (o dziwo większość po oczyszczeniu jest sprawna), drugi gaźnik i parę kluczy. W następny dzień a była to gorąca sobota zabrałem się za czyszczenie gaźnika. Po zamontowaniu i ku zdziwieniu mojemu i dziadka odpalił za drugim kopnięciem. Zbiornik paliwa w środku był bardzo czysty i miał tylko trochę rdzy przy wlewie. Niestety po wrzuceniu jedynki komar zgasł i nie chciał jechać. No to cóż można zrobić jak nie remont. Pierwsze co to wszystko z dziadkiem rozkręciłem w drobny mak. Silnik poszedł na stół no i oczywiście dostał nowy wał, tłok ZMD, cylinder CX, sworzeń, zabezpieczenia , pierścienie, koszyk sprzęgłowy, łożyska FAG, simmery , klin i uszczelki. Następnie cała karoseria wraz z obręczami poszła w piasek a potem w proszek na kolory czarny i chromowy( kolory wybrał dziadek gdyż on tym jeździ i to dla niego go zrobiliśmy Smile ) . Jak się okazało zbiornik paliwa był dziurawy(szkoda bo nie miał rdzy w środku) ale oczywiście 5 min później dziadek ze złomu przywiózł za piwo zbiornik w stanie idealnym. Potem przepolerowaliśmy z grubsza piasty i bębny i przerobiliśmy koła na łożyska( fagi bodajże 6201 ) Następnie koła poszły do centrowania. Przednia zawiecha została zregenerowana(nowe tulejki, prostowanie) i zrobiona instalacja od początku. Amortyzatory, plastiki i kierownicę z klamkami wypolerowaliśmy (kierownica z klamkami jest w bardzo złej kondycji). To samo z ramką lampy. Chromów dziadek nie chciał nowych bo jak to on mówi " to ma być do jazdy a nie do oglądania" Tongue . Wymieniliśmy także przełącznik świateł, opony, dętki, łańcuch, zębatki, szkło z odblaskiem zarówno z przodu jak i z tyłu , żarówki, gumy, linki na białe itp. Komar papierów nie ma ale za 20 zł kupiliśmy uszkodzoną ramę z silnikiem( o dziwo nr silnika zgadza się z numerem w dowodzie rej.) z kompletnymi dokumentami i zgadzającym się rocznikiem i za niedługo mamy zamiar przespawać główkę albo przebić numery Angel . I to było by na tyle z wiosennej rozrywki. Teraz oceniajcie Smile
13-06-2014 21:30:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Pompuś
Unregistered

 
Post: #2
RE: Kolejny Komar 2350 Made In Działoszyn :)
kolor był dość śmiałym, ale dobrym posunięciem. Ładny jest Smile
13-06-2014 21:31:51
Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:48:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 263
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 23:31:16
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 229
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1463
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Wczoraj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 55
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1460
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1654
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 548
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10727
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 648
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 155
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 189
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16383
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 161
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 242
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1119

Reklama