Dodatkowa seria naszych forumowych kalendarzy już dostępna w naszym sklepie! KLIKNIJ TUTAJ!

Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Autor Wiadomość
romek Offline
Bez młota to nie robota
*


Liczba postów: 757
Imię: Marcin
Skąd: Ostróda
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 4
Post: #1
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.
19-03-2014 01:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Yamaha DT80 LC2 by seler1...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 02:18:54
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 2193
Witam.
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 02:11:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 12
Romet Albatros by dzikidz...
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:54:54
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 16
Polski Fiat 126p FL - Czy...
Ostatni post: Quake96
Dzisiaj 00:04:58
» Odpowiedzi: 73
» Wyświetleń: 27748
Romet 50-T-1 elektronik 1...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 23:45:40
» Odpowiedzi: 177
» Wyświetleń: 29094
Od czego podejdą amory do...
Ostatni post: bacablue
Wczoraj 23:37:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 34
Powitanie
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 23:15:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 68
Składanie piasty Przód i ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:11:21
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 70
Kartery silnika ZB4
Ostatni post: wicher
Wczoraj 20:05:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Ogar 200 w dalsze trasy
Ostatni post: TheKocur
Wczoraj 19:24:34
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 205
Komar 2320 '70 - ''Klak''
Ostatni post: romek
Wczoraj 15:47:35
» Odpowiedzi: 104
» Wyświetleń: 27096
[K] Kupię ramę z papieram...
Ostatni post: Piekarelk
Wczoraj 14:31:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 126
[K] błotniki do Waganta
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 14:25:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 77
Romet Komar 2350 - Stan a...
Ostatni post: wojakrob
Wczoraj 12:01:44
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 2764
Komar 2330 1969 i Pegaz 7...
Ostatni post: xploid
Wczoraj 11:50:48
» Odpowiedzi: 74
» Wyświetleń: 7531

Reklama