Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Chart] Problem z demontażem cewek z prądnicy
Autor Wiadomość
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Problem z demontażem cewek z prądnicy
Panowie, czy zauważyliście kiedyś w jakiejś prądnicy w Charcie żeby karkasy cewek są przyklejone do rdzenia ? Mam właśnie teraz nieprzewidziany problem, ponieważ uniemożliwia mi to wyjęcie ich w celu przewinięcia :F wokół tych odgiętych blaszek które mają zabezpieczać przed wysunięciem się, jest dookoła odnogi rdzenia pokryte klejem... Nie chce ciągnąć na siłę po plastik karkasu jest bardzo delikatny, a może dałoby się czymś ten klej zneutralizować ?
14-03-2014 18:56:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Problem z demontażem cewek z prądnicy
To nie jest klej, tylko specjalny lakier. W każdej prądnicy Charta rdzeń był tak pomalowany ze względu na pewne zależności elektromagnetyczne, dlatego ów lakier może znajdować się w rowkach, przy zagiętych blaszkach. Dlatego też karkas może się kleić do rdzenia. Żeby to ściągnąć.. wystarczy pomyśleć. Lakier z rowków możesz po prostu wydłubać, a karkasy wybić najlepiej gumowym młotkiem przez jakąś przedłużkę np z drewna.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-03-2014 19:03:47 przez BigSoft.)
14-03-2014 19:03:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Kawka Offline
W trakcie remontu Charcicy
*


Liczba postów: 78
Imię: Piotrek
Skąd: z zaskoczenia
Pojazd: Romet Chart
Post: #3
RE: Problem z demontażem cewek z prądnicy
Igła do ręki i rzeźbisz w kleju delikatnie Smile
14-03-2014 19:05:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Problem z demontażem cewek z prądnicy
Ja to zrobiłem tak że odgiełem blaszki i delikatnie opalarką podgrzałem i młotkiem przez drewienko pukałem, a jak się dało radę to drewienkiem to robiłem Wink

xyz
14-03-2014 19:10:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
axelbenq Offline
Óczeń
*


Liczba postów: 242
Imię: Aleksander
Skąd: Kraków/okolice
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Problem z demontażem cewek z prądnicy
(14-03-2014 19:03:26)BigSoft napisał(a):  To nie jest klej, tylko specjalny lakier. W każdej prądnicy Charta rdzeń był tak pomalowany ze względu na pewne zależności elektromagnetyczne, dlatego ów lakier może znajdować się w rowkach, przy zagiętych blaszkach. Dlatego też karkas może się kleić do rdzenia. Żeby to ściągnąć.. wystarczy pomyśleć. Lakier z rowków możesz po prostu wydłubać, a karkasy wybić najlepiej gumowym młotkiem przez jakąś przedłużkę np z drewna.

Czy przy ponownym montażu nowo nawiniętych cewek jest konieczność pokrycia rdzeni podobnym lakierem lub inną substancją jak w oryginale ? Co prawda nie znalazłem o tym informacji w Twoim poradniku, jednak skoro już o tym mówimy to warto wiedzieć dla jasności Big Grin

Zaraz spróbuje coś wykombinować, na samym drucie mi nie zależy, ważne są oczywiście karkasy więc myślę że jakoś to się ogarnie.
14-03-2014 19:18:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #6
RE: Problem z demontażem cewek z prądnicy
Zewnętrznych blach nie musisz lakierować. Głównie chodzi o to, aby pomiędzy blachami rdzenia nie powstało zwarcie.

citroen-XM.pl
14-03-2014 19:29:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 38
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 305
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 264
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1480
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 66
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1468
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1665
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 554
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10806
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 669
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 161
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 195
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16419
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
24-04-2024 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 170

Reklama