Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Simson S51 kadetmena
Autor Wiadomość
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #1
Simson S51 kadetmena
Skoro wszyscy coś prezentują , to może i ja pokażę mojego Simsona .Otóż kupiłem go jakoś w październiku 2013 roku i wtedy wyglądał tak

.

Silnik po odpaleniu chodził głośniej niż rozwalony kombajn , ale mimo tego był dość mocny i osiągał te licznikowe 60 parę .Za Simsona dałem 1080 zł,ale był tylko 10 km ode mnie tak więc pojechałem po niego rowerem (rower został u wujka ) .Simsonem ów zrobiłem ok. 300 km po czym rozebrałem go w mak .

Podczas rozbierania silnika ,moje oczy były narażone na dość okrutne widoki , m.in.



.

Ponadto prawy karter miał małe pękniecie na otworem przez który przechodziła śruba , a wał korbowy wydawał dziwne dźwięki i nie kręcił się najlepiej : http://www.youtube.com/watch?v=q3o_tmZNy...e=youtu.be


Silnik po rozebraniu leżał parę tyg. po czym miałem już wystarczającą ilość gotówki aby zrobić małe zakupy (wszystkie wym. części nowe )

-wał Mza
-cylinder,głowica 60 Almot
-tarcze sprzęgła DDR
-gaźnik BVF 16n1
-podrobione łożyska skf (o tym zaraz )
-jakieś podkładki dystansowe,segery,śrubki i nakrętki.

Jako ,że nie miałem jeszcze wszystkich części aby złożyć silnik , "uzbroiłem" najpierw lewy karter .Gdy uważniej przyjrzałem się łożysku nabitego na wał , stwierdziłem iż to jakaś tandeta .Gdy wujek się dowiedział o mej porażce , powiedział ,że weźmie mi na firmę jakieś dobre łożyska .Za ok. miesiąc przywiózł mi nowy komplet łożysk firmy FAG .W między czasie kupiłem jeszcze nowe org koło zębate (małe) 2 biegu .

Dotarły do mnie także części z hurtowni Kniazw (czekoladę dali gratis Tongue )


Będąc u wujka ,wyczaiłem ,że leży u niego silnik Simsona .Bez zwlekania wygrzebałem go i okazało się,że kartery w nim są w dużo lepszym stanie niż te moje ,ale też mają drobne wyłamania .Silnik dostałem cały za darmo .W domu go rozebrałem i wymyłem a kartery zaniosłem do pokoju .Długo nie mogłem znaleźć odpowiedniej osoby która by mi pospawała ten karter aż w końcu znajomy taty zrobił to za darmo ( fart roku Big Grin ) .

Karter przed



I po



.
Silnik miałem składać na oryginalnym tłoku i górnym łożysku igiełkowym,ale powiedziałem sobie ,że zrobię ten silnik raz a dobrze Big Grin .
Bez wahania zamówiłem tłok od Hondy Dio a cylinder wysłałem do formy Jack Motors ,gdzie splanowali mi tam cylinder od dołu o 3 mm .

Efekt :





Wiem ,fazowania w tulei dość słabe ,ale tłok z pierścieniami naszedł bez większej walki przy czym pierścienie nie pękły ,ani nic złego ogólnie im się nie stało .

Zamówiłem także igiełki łożyskowe 2 x 13,8 mm sztuk 30 .

W końcu wziąłem się za składanie silnika :

Krok 1 :



2



3



i po kolei







Ominę kilka etapów






Tak silnik prezentuje się na chwilę obecną .Przed założeniem zapłonu ogranicza mnie przelotka instalacji iskrownika jak i przylutowanie instalacji do samego iskrownika .

Tutaj odświeżona pokrywa sprzęgła ,aż się prosi żeby ją zamontować :



I sprzęgło na nowych tarczach ;]



Remont tego silnika dotychczas kosztował mnie ok. 815 zł ( nie liczę łożysk - za darmo od wujka Big Grin )
Muszę jeszcze kupić do niego koło zębate wału,pokrywę od zapłonu,wałek startera,kopkę,automat biegów,wszystkie dźwigienki i pierdoły ( to co odpowiada za zmianę biegów ) jak i jakieś drobnostki.Dodatkowo wałek zdawczy w skrzyni zdystansowałem na nowo i z dwóch skrzyń które miałem zrobiłem jedną idealną .


Jeśli chodzi o resztę Simsona ,to mało co zrobiłem .

Zaplotłem tylko od nowa na nowych szprychach tylne koło i je wycentrowałem :



Przednie czeka na nową piastę - obecna zbyt zjechana .

I delikatna polerka (cewka od Jawki też się załapała Big Grin )




Wiem ,że temat napisany dość chaotycznie , ale niektóre rzeczy robiłem/kupowałem w nietypowej kolejności i starałem się to nieco naprostować .



Dobra , puki co jest mała awaria techniczna ,z którą nawet wyższe ligi tego forum nie mogą sobie poradzić .

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł dzięki któremu zdjęcia zadziałają , to niech go tu najlepiej ujawni .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-02-2014 23:46:19 przez kadetmen.)
23-02-2014 23:31:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Simson S51 kadetmena


MAGIA!




Kopiuj link bezpośredni.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2014 00:59:40 przez Wojtek3362.)
24-02-2014 00:58:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Wojtek3362 za ten post.
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Simson S51 kadetmena



























Dzięki Wojciechu Big Grin .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2014 14:15:59 przez kadetmen.)
24-02-2014 14:05:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
krzysiu1505 Offline
Technik
*


Liczba postów: 952
Imię: .
Skąd: okolice Bochni
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #4
RE: Simson S51 kadetmena
No, simson z wyglądu ładny, życzę powodzenia w poskładaniu silnika do kupy i długiej, bezawaryjnej jazdy Big Grin

Skład złomu w moim garażu:
- Simson S51B1-4 1983r
- Simson S51N/Electronic/Comfort(składak z 3 różnych) 1989r.
- Romet Ogar 200(motorower jutra: może jutro odpali) 1989r: sprzedany, oby trafił w dobre ręce
24-02-2014 20:33:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Simson S51 kadetmena
Ten wygląd to tylko pozory .Błotniki strasznie powyginane ,siedzenie z drugiej strony przetarte a farba na baku i boczkach już wyblakła i wytarta Big Grin .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-02-2014 22:19:28 przez kadetmen.)
24-02-2014 22:18:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika
belda1999@o2.pl Offline
Technik
*


Liczba postów: 513
Imię: Bartek
Skąd: Sulechów
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Simson S51 kadetmena
Fajny simsonek Big Grin trochę poprawisz i będzie git.Powodzenia w pracach Wink

Kocham naprawiać Polską Motoryzację
Jeśli pomogłem proszę kliknij POMÓGŁ to nic nie kosztuje
24-02-2014 23:22:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
motomaniak Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,022
Imię: Jakub
Skąd: Odolanów
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Simson S51 kadetmena
No no zajebisty simek i widzę że remoncik robisz no to super pozdrawiam i życzę powodzenia

Moja strona

https://m.facebook.com/Garaż-klasyków-PR...=bookmarks
25-02-2014 21:49:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika
kadetmen Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,150
Imię: Michał
Skąd: -
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Simson S51 kadetmena
Że sobie pozwolę zacytować :

"Sima-nima " .

Temat do zamknięcia .
17-03-2014 21:36:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:41:22
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1414
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1429
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1642
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 545
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10669
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 613
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 180
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16324
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 147
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 222
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 229
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: joozek
22-04-2024 20:12:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 188
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1110
Zapłon CDI
Ostatni post: Norweski Zomowiec
21-04-2024 21:53:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 157

Reklama