Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Komar] Ustawianie zapłonu na zarówke
Autor Wiadomość
Dabek333 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,256
Imię: Paweł
Skąd: Szczawin/Nowe Miasto
Pojazd: Inny
Post: #1
Ustawianie zapłonu na zarówke
Witam dzis chciałem wypróbować metody ustawiania zapłonu na zarówke wydrukowałem sobie to:Postprzez MaRyS 2011-06-18, 22:42
W tym tutkorialu przedstawię bardzo dokładne ustawienie zapłonu platynowego w Romecie lub Simsonie.

Potrzebne rzeczy :

1. Suwmiarka
2. Źródło prądu 6/12v ( np. akumulator )
3. Żarówka 6/12v
4. Kabelki
5. Śrubokręt
6. Klucz do świecy
7. Ściągacz do zdejmowania koła magnesowego
8. Klucz do odkręcenia koła magnesowego
9. Lutownica ( nie jest konieczna aczkolwiek bez niej będziemy mieć utrudnione zadanie )
10. Nóż, cyna, kalafonia i trochę wolnego czasu.

ZACZYNAMY !

1. Odkręcamy pokrywę koła megnesowego.
2. Na karterze w dowolnym miejscu robimy cechę śrubokrętem. http://picasaweb.google.com/888Marys888/...0287348402
3. Wykręcamy świecę z głowicy, cofamy tłok w najniższy punkt ( DMP ), roztwieramy suwmiarkę na 4cm ( 40mm ) i głębokościomierzem wkładamy do cylindra przez otwór świecy do momentu kiedy korpus suwmiarki oprze się na głowicy.
4. Obracamy kołem magnesowym ( w stronę w którą się kręci gdy pracuje silnik ) do momentu gdy tłok będzie już w najwyższym punkcie ( GMP ) trzymając nadal suwmiarkę za korpus przy głowicy ( jak wiadomo suwmiarka będzie się cofać [ jej wartość będzie się zmniejszać]).
5. Gdy będziemy mieli już tłok w GMP wyciągamy suwmiarkę i rozsuwamy ją o 1,8mm ( czyli jeżeli po wyjęciu suwmiarki z cylindra mieliśmy 28mm to ustawiamy ją na 29,8mm - przykład ).
6. Jeszcze raz cofamy tłok do DMP, wkładamy suwmiarkę jak poprzednio i kręcimy magnetem tak by tłok dotknął suwmiarkę.
7. Gdy tłok dotknie już suwmiarki robimy na magnecie kreskę równoległą z tą którą zrobiliśmy na karterze.
8. Następnie blokujemy koło magnesowe i odkręcamy nakrętkę magneta, wkręcamy ściągacz i zdejmujemy magneto.
8. Odłączamy kabelek od platyn i przykręcamy do niego inny kawałek kabelka( ok 30cm długości ) a drugi jego koniec przyczepiamy do minusa przy źródle prądu ( np. AQ )
9. Bierzemy drugi kabelek i przyczepiamy gdzieś do masy na silniku a drugi koniec przyczepiamy do masy żarówki.
10. Trzeci kawałek kabelka przyczepiamy do plusa przy żarówce i do plusa przy naszym źródle prądu ( np. AQ )
11. Teraz gdy platyny będą zwarte żarówka będzie świecić a gdy będą rozwarte zgaśnie.
12. Zakładamy koło magnesowe na wał i dokręcamy nakrętką.
13. Kręcimy kołem magnesowym ( gdzieś w obrębie naszych cech ) w prawo i w lewo i wyczuwamy moment kiedy żarówka zgaśnie ( czyli platyny będą otwarte ). Jeżeli już żarówka zgaśnie patrzymy czy nasza cecha na magnecie jest za czy przed naszą kreską na karterze. Jeżeli cecha na magnecie będzie przed cechą na karterze znaczy ze zapłon jest za wczesny natomiast jeżeli cecha na magnecie będzie za cechą na karterze zapłon jest za późny.
14. Obracamy podstawką zapłonu tak żebyśmy znaleźli punkt w którym kiedy obie cechy się zejdą żarówka zgaśnie. Kiedy znajdziemy już nasze ustawienie zapłonu dokręcamy stator i odkręcamy nakrętkę magneta, ściągamy magneto i zdejmujemy nasz kabelek który wcześniej założyliśmy na platyny a zakładamy ten który powinien być na platynach.
15. Odkręcamy nasz kabelek od masy ( ten który szedł do żarówki ) i zakładamy koło magnesowe dokręcając je nakrętką.
16. Ustawiamy magneto tak żeby nasze cechy się pokryły i poluźniamy śrubkę od platyn. Poruszając platynami ustawiamy na nich przerwę 0,3mm. Po ustawieniu platyn dokręcamy śrubkę mocującą.
17. Na koniec wystarczy przykręcić pokrywę magneta i szukać następnych przyczyn nie palenia motoru
I mam problem poniewaz czy platyny sa zamknięte czy otwarte zarówka cały czas swieci troche z zapłonu jestem ciemny ja ten kabel od platynek podłączyłem pod (-) zarówki i nie wiem czy dobrze zrobiłem czy mam go podłączyć pod obudowe zarówki??? i czemu to nie działa tak jak jest napisane w tym poradniku???

100 post-15.06.2011 18.28
200 post -28.07.2011 12.12
300 post-22.09.2011 16.57
400 post-21.12.2011 17.13
500 post-05.02.2012 21.11
600 post 14.03.2012 14.53
700 post 27.04.2012 14.25
800 post 18.06.2012 13.53
900 post 21.08.2012 14.04
1000 post 15.11.2012 15.19
Zbieranie na skutera
10zł/400zł




Jezeli pomogłem daj "Pomógł"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-02-2014 20:34:38 przez Dabek333.)
04-02-2014 20:33:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Ustawianie zapłonu na zarówke
Ten poradnik nie jest poprawnie napisany. Na samym początku ustawiamy przerwę na przerywaczu, ale nie jak jest napisane w poradniku w miejscu, gdzie tłok jest cofnięty o 1.8mm. Nie ustawiamy styków przerywacza również w GMP! Przerwę na stykach ustawiamy w miejscu najwyższego rozwarcia przerywacza, w okolicach GMP. Nigdy inaczej! Po ustawieniu przerywacza przystępujemy do ustawiania zapłonu tak jak jest to opisane.

Wszystko odłączyłeś od przerywacza podłączając tam żarówkę? Musi coś zwierać jeszcze do masy skoro ciągle świeci się żaróweczka.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
04-02-2014 20:55:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dabek333 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,256
Imię: Paweł
Skąd: Szczawin/Nowe Miasto
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Ustawianie zapłonu na zarówke
A co np bo wszystko poodłączałem mase przypiełem do cylindra juz nie wiem co moze być bo ten sposób działa cos na podobe lampy stroboskopowej dobrze mysle???

100 post-15.06.2011 18.28
200 post -28.07.2011 12.12
300 post-22.09.2011 16.57
400 post-21.12.2011 17.13
500 post-05.02.2012 21.11
600 post 14.03.2012 14.53
700 post 27.04.2012 14.25
800 post 18.06.2012 13.53
900 post 21.08.2012 14.04
1000 post 15.11.2012 15.19
Zbieranie na skutera
10zł/400zł




Jezeli pomogłem daj "Pomógł"
04-02-2014 21:24:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,003
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Ustawianie zapłonu na zarówke
Źle. To najprostszy włącznik odbiornika napięcia. W ogóle jest przerwa na przerywaczu? Wyjmij przerywacz i go przeczyść.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
04-02-2014 21:42:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 11:55:34
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 2
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 11:29:38
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 1089
Wał korbowy
Ostatni post: romek
Dzisiaj 09:43:40
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 253
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 12:03:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Wczoraj 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 250
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 60
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
16-05-2024 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 780
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
16-05-2024 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22903
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
16-05-2024 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1889
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 209
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1432
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5808
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 239
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 462

Reklama