Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Autor Wiadomość
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #1
Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.

Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd(jasne na zdjęciu) 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm. Przyszedł czas na przekładki.

Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)

Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:

Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-04-2015 11:16:39 przez kw112.)
02-02-2014 16:52:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 10 użytkowników postawiło piwo kw112 za ten post.
Reklama
Skandal1998 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 63
Imię: Mateusz
Skąd: Miłobądz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #2
RE: cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Bardzo Ciekawe Wink Gratuluję powiesz nam jak się będzie sprawować w sezonie Big Grin
02-02-2014 16:59:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink
02-02-2014 17:17:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(02-02-2014 17:17:11)Błażej napisał(a):  Sam to wymysliles czy ktos obeznany wymyslil ?
Pomysl mi sie podoba bardzo Wink

Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
02-02-2014 17:25:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Elektronik


Liczba postów: 998
Imię: Przemek
Skąd: SI
Pojazd: Inny

Forumowy Garaż: 6
Post: #5
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Poradnik pierwsza klasa. Ciekawe jakie wrażenia z eksploatacji w sezonie będą.

Chart210.pl - chcesz rozwijać stronę o Charcie? Napisz do mnie prywatną wiadomość.
citroen-XM.pl
03-02-2014 00:18:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
dave123q Offline
Dejwu
*


Liczba postów: 288
Imię: Dawid
Skąd: BKL
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

"Booo jazda na Etezecie jest najlepszą jazdą na świecie, a jazda na komarzeeeee powoduje inflację marzeń, łooooo"
05-02-2014 02:24:24
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Błażej Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
Cytat:Sam wymyśliłem, broń Boże nikomu tego nie ukradłem.

Nikt nie oskarża.
Mialem na mysli jakiegos madrego mechanika. Cos w tym stylu. Ale skoro sam to elegancko
05-02-2014 07:05:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Cztero tarczowe sprzęgło do Charta
(05-02-2014 02:24:24)dave123q napisał(a):  O ile wydłuża się żywotność takiego sprzęgła ?

Wiesz co? Nie jestem teraz w stanie oszacować jak długo sprzęgło będzie jeździć bez wymiany tarcz. Ale powiem, że tarcze wytrzymają dużo więcej niż jakbyś jeżdził na 3.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
05-02-2014 09:07:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Prosiłbym moderatorów o doklejenie jeszcze czegoś do poradnika w to miejsce:



O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.


Zrobione, jak coś to PW :] /bs

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2014 20:18:56 przez BigSoft.)
03-04-2014 07:43:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Ja jestem pomysłodawcą czterotarczowego sprzęgła w charcie i jako pierwszy wykonałem przeróbkę oraz przetestowałem działanie sprzęgła w moim charcie 77/5/2/2 wraz z znacznie grubszą sprężyną centralną (wszystko jest opisane w temacie o moim charcie na motok***.pl). Twoja koncepcja na przeróbkę sprzęgła jest całkiem inna niż moja i znacznie bardziej skomplikowana. Wystarczy tylko stoczyć z dekielków dociskowych po 1 mm i przekładki przejechać na magnesówce do 1mm i czwarta tarcza wchodzi bez żadnego problemu. Sprzęgło po takiej przeróbce nie ciągnie ani nic z tych rzeczy oraz nie ślizga w rezonansie. I nie trzeba żadnych dystansów, szlifowania i dodatkowego toczenia Tongue
07-04-2014 20:17:33
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Kojarzę ciebie z tamtego forum, ale nie wiedziałem, że ty też zrobiłeś takie sprzęgło. Z resztą, mniejsza z tym, nasze projekty jak sam wspomniałeś się różnią, więc ja nie mam powodu czuć się winnym jakiegoś np. plagiatu.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
07-04-2014 22:12:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Herobrine Offline
Nowy
*


Liczba postów: 7
Imię: Jan
Skąd: Sitnica
Pojazd: Romet Chart
Post: #12
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Nie obwiniam Cię o plagiat Smile Widać że twój pomysł jest znacznie inny niż mój. Myślę że nie potrzebnie przysporzyłeś sobie dodatkowej pracy. Mimo to poradnik na wysokim poziomie.
07-04-2014 22:57:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kw112 Offline
Chart passione mea, et vita mea
*


Liczba postów: 1,985
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
Przy podwyższaniu mocy w silniku 027 oryginalne sprzęgło czasami nie wytrzymuje, więc potrzebujemy dołożyć do niego jedną tarczę cierną i przekładkę.
Napiszę co i jak trzeba zrobić, aby udało się nam tego dokonać.


Wyciągamy sprzęgło z silnika i je rozbieramy.


Bierzemy docisk, zabierak i przekładki.
Ten docisk:

toczymy z obu stron , lecz od strony zabieraka nie toczymy do samego środka. Toczymy to co jest po zewnętrznej strone czarnego koła na zdjęciu. Toczymy na szerokość tarczy!!! Z tej strony zabieramy 1mm materiału.


Przyszedł czas na jego drugą stronę, czyli tą:

Tutaj zabieramy 2mm, aby docisk się nam odsunął. Zbieramy to zakreskowane.

Teraz bierzemy zabierak, wkładamy na tokarkę i toczymy go w środku, tam gdzie jest wsadzony kielich. Zabieramy stamtąd 3mm materiału:

O 2 mm toczymy też zaznaczone na zdjęciu.

Odwracamy zabierak i musimy przetoczyć docisk. Z tego docisku zabieramy 2mm.

Przyszedł czas na przekładki.


Oryginalnie Chart ma 2 przekładki, a my potrzebujemy 3, więc jak mamy jedną na stanie to ją bierzemy a jak nie to pozostaje nam kupić trzecią. Przekładki toczymy do 1mm. Kupujemy też 4 tarcze cierne( polecam ze SkuterDębica)

Jenak przy takim projekcie potrzebne jest też drobne przerobienie kielicha(część nr. 16)


Tutaj chodzi o wyszlifowanie do równa z jego dnem tego ograniczenia pomiędzy jego nogami.
Tutaj zyskujemy kolejne 2-3mm. Teraz możemy składać sprzęgło.
Po poprawnym poskładaniu musi działać poprawnie.
Oczywiście sam kosz też musimy troszkę ruszyć. Musimy tutaj obniżyć to o 2 mm:


Jak dokonamy tego to mamy z górki.
Zakładamy kosz sprzęgła do silnika, dajemy dystans o grubości około 5mm pomiędzy kosz a sprzęgło, zakładamy sprzęgło i skręcamy.

Pod grzybek sprzęgła(to gdzie naciska popychacz) musimy dać podkładkę 1mm.
Popychacz zostaje bez zmian.
Zakręcamy pokrywę sprzęgła, zakładamy linkę, lejemy olej i możemy się cieszyć 4-ro tarczowym sprzęgłem.
Ja wymyśliłem taki sposób... Pewnie nie jest to jedyny sposób na przerobienie tego sprzęgła, jednak ten sam wymyśliłem i mam nadzieję na długą i bezawaryjną jazdę. Tarcze w tym sprzęgle mają 5mm grubości, takie oferuje SkuterDębica. Są to tarcze z oryginalnym wzorem
Tutaj BigSoft zrobił fajny poradnik, który wam może się przydać przy rozbieraniu i składaniu sprzęgła.



Tutaj Dałem poprawiony post, prosiłbym aby zastąpił stary poradnik ze zdjęciami które wygasły.

20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
27-06-2016 10:11:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 149
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #14
RE: Czterotarczowe sprzęgło do Charta
kawuś, mógłbyś wrzucić zdjęcie złożonego sprzęgła? Głównie interesuje mnie te od strony popychacza.
09-06-2018 22:36:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przelotka metalowo-gumowa...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 14:00:16
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 301
Kadet nie pali ciężki prz...
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 13:51:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 170
Regeneracja przedniego i ...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 13:50:22
» Odpowiedzi: 178
» Wyświetleń: 49121
Pomysły na zabawy dla dzi...
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 13:25:41
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 50
Opis ogara 200
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 13:25:17
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 91
Lagi bez mocowania na kla...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 13:23:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 38
Co to za rower, lata 80
Ostatni post: im_adrian
Dzisiaj 12:59:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 15
Cześć!
Ostatni post: stqc
Dzisiaj 11:22:51
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 29
Jaki tytuł piosenki?
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 10:53:39
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1527
Konkurs na jednoślad mies...
Ostatni post: T_NIK
Dzisiaj 10:52:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 117
Ogień z wydechu
Ostatni post: mateusz kołakowski
Dzisiaj 09:47:32
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 404
KOMAR 2361 - SPORT - kole...
Ostatni post: aeroxteam2
Dzisiaj 09:34:19
» Odpowiedzi: 149
» Wyświetleń: 22737
Problem Romet 2375
Ostatni post: Brygus26
Dzisiaj 08:49:55
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 87
Brak sprzęgła 023
Ostatni post: przemodg
Dzisiaj 08:07:37
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 130
[Dezamet 023] Tłok Gilera...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 07:57:41
» Odpowiedzi: 32
» Wyświetleń: 2064

Zapraszamy

Reklama