Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
jak zrobić uszczelkę
Autor Wiadomość
komarek2 Offline
Ten MOTÓR mnie wykończy
*


Liczba postów: 176
Imię: M
Skąd: Okolice Żuromnina
Pojazd: Romet 50-T-3
Post: #1
jak zrobić uszczelkę
Uszczelkę np. pod głowicę , cylinder możemy bardzo łatwo samemu wykonać potrzebne nam rzeczy
1. kartka świąteczna lub gambit (można go kupić na allegro)
2. dziurkacz (do zrobienia dziurek gdy zakładamy uszczelkę na szpilki)
3. silikon wysokotemperaturowy (do posmarowania uszczelki)
4. nożyczki (do wycięcia uszczelki)

Gdy robimy uszczelkę np. pod głowicę to wpierw smarujemy głowicę olejem i przykładamy do kartki lub gambitu (dzięki temu odznaczy nam się wzór)

Wycinamy uszczelkę i robimy dziurkaczem dziurki

Tak zrobioną uszczelkę możemy śmiało zakładać na silnik

Ps. gdy zakładacie uszczelkę pod głowicę zróbcie podwójną bo ciśnienie lubi takie uszczelki wydmuchiwać.

Skoro już piszesz poradnik, to zadbaj też o to, aby był napisany zgodnie z zasadami ortografii i interpunkcji. /bs
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-12-2013 23:02:33 przez BigSoft.)
15-12-2013 22:43:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Grelus23 Offline
Mechatronik / CNC Operator
*


Liczba postów: 379
Imię: Mateusz
Skąd: Pabianice
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #2
RE: jak zrobić uszczelkę
Fajny poradnik tylko aż kuje w oczy ten błąd ortograficzny "żeczy"

Romet Ogar 200 '88 - Po paru latach postoju wrócił do żywych
15-12-2013 23:00:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: jak zrobić uszczelkę
Sory ze zapytam ale pod głowice nie powinna być z aluminiowym krązkiem uszczelka? i jedna wielka zasada,pod głowice nie daje się sylikonu,ani pod cylinder.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
15-12-2013 23:07:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: jak zrobić uszczelkę
Odkrywczy poradnik, nie wiedziałem że uszczelkę trzeba wyciąć loo

Jak już postanowiłeś zrobić poradnik to mogłeś opisać właściwośći różnych materiałów itd. Myślisz że teraz obsypią cie piwami?

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
15-12-2013 23:36:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
barcelxxl Offline
Elektro-Mechanik z powołania
*


Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: jak zrobić uszczelkę
Pod głowice nie dorobisz z kawałka tekturki. Tam musi być pierścień uszczelniający wykonany z miedzi lub aluminium który uszczelni połączenie głowica-cylinder. Silikonem smaruje się cienko ale to bardzo cienko tak żeby tylko uszczelnić boki. Pod całą resztę czyli pod cylinder i pomiędzy karterami można wykorzystać taki patent. Ja używam z wymiarowanych skanów uszczelek pod silnik. Drukuję na papierze technicznym i "jak na wieś" to to wystarcza.

16-12-2013 00:08:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
arczik98 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 82
Imię: Artur
Skąd: Ruda Śląska
Pojazd: Romet Pony
Post: #6
RE: jak zrobić uszczelkę
pod głowice daje się silikon że by się uszczelka bardziej trzymała!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2013 10:33:37 przez Simon.)
16-12-2013 00:39:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: jak zrobić uszczelkę
Hmmm.. Trochę niepraktyczne, bierze się lekki młotek i puka po rantach, tak ci się dobrze odbije uszczelka, a nie tylko sam olej.
16-12-2013 01:02:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dominik1996r Offline
Przyszły elektryk


Liczba postów: 119
Imię: Dominik
Skąd: Korzeniów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 00:39:15)arczik98 napisał(a):  pod głowice daje się silikon że by się uszczelka bardziej czy mała!
Czy mała? Kurde jeszcze takiego błędu nie widziałem. Jak już to się pisze trzymała. Nie mówię, czasem można zrobić jakiś błąd, ale nie takiego byka Wink
Pod głowicę jak już coś nie powinno się stosować silikonu. Jak będzie miało wydmuchać uszczelkę to i tak wydmucha. Ona specjalnie jest grubsza od pozostałych. Niby dlaczego nie można uszczelnić sylikonem pod cylindrem? To tak samo tak jakby nie można było między karterami. Przecież tam jest zwykła tekturowa (ta rometowska), którą można zastąpić sylikonem. Moim zdaniem temat wcale nie potrzebny, gdyż jest niekompletny. Żeby chociaż jakieś zdjęcia były, opis krok po kroku, jakim olejem smarowałeś itd. To właśnie jest poradnik. Pod poradnikiem za niedługo zaczną się właśnie tego typu pytania:
"mogę użyć zwykłej kartki? Bo ciocia mi jeszcze na święta nie przysłała"
"Czy chodzi Ci o taki gambit? Czy opłaca się to kupić?"
"Czy opłaca się takie uszczelki robić?"
I tak dalej i tak dalej. Najlepiej poprawić jeszcze raz ten poradnik Smile
16-12-2013 01:09:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wojtek3362 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,901
Imię: Wojciech
Skąd: Szwajcariq
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 00:39:15)arczik98 napisał(a):  pod głowice daje się silikon że by się uszczelka bardziej czy mała!

Gluty albo wpadna do środka przy zakładaniu, albo zostaną odrazu wydmuchane. Pod głowicę jak już wspomniano daje sie alu/miedzianą uszczelkę. Pod cylinder daje się bardzo mało sylikonu po gluty wpadną do wału, zabrudzą kanały płuczące albo polecą na tłok.

Moje pojazdy - Wojtek3362

Pozdrawiam Smile
16-12-2013 01:13:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika
dominik1996r Offline
Przyszły elektryk


Liczba postów: 119
Imię: Dominik
Skąd: Korzeniów
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #10
RE: jak zrobić uszczelkę
Wiadome, że tego sylikonu to trzeba dawać z umiarem, ale pod głowicę nie. Co z tego, że się "przyklei" jak i tak jak ma wydmuchać to wydmucha. Jeżeli danie sylikonu razem z tą uszczelką było by usprawnieniem dla silnika, to na pewno nie jeden by o tym wiedział i głośno mówił. Nawet w instrukcjach czy gdzieś by był wzmianka o sylikonie. Nie jeden powie, że się trzyma i u niego jeździ. Fakt. Jeździć może, ale jak silnik jest słaby to znaczy części zużyte, kompresja słaba a ten ktoś nie robi remontu tylko daje uszczelkę z silikonem no to sorry. Jeszcze pogorszy sprawęWink
16-12-2013 01:25:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: jak zrobić uszczelkę
Ja odchodzę od sylikonu na rzecz hermetyku. Dobrze rozcieńczony przesiąka papier i dzięki temu jest odporny na przesiąkanie. A pod cylinder lepiej zastosować gambitową niż papier, bo papier może być za cienki. Chyba, że splanowaliscie sobie kartery na idealnie równo, nie ma nawet minimalnego progu na łączeniu karterów. Absolutnie odradzam sylikon nawet ten "silnikowy" do miejsc, które mają kontakt z benzyną.
16-12-2013 10:12:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika
sk52 Offline
Technik
*


Liczba postów: 826
Imię: Sebastian
Skąd: kluczbork
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: jak zrobić uszczelkę
Komplet uszczelek kosztuje 5zl, pytanie czy warto sie bawić w robienie własnych? Poradnik nie kompletny, aczkolwiek może i by coś z niego było, gdyby autor go poprawił. Jednak moim osobistym zdaniem za 5zl, nie warto tracić czasu. Co do silikonu, to pod głowice się go nie daje, tak jak koledzy wcześniej pisali. Do robienia dziurek lepszy jest wybijak niż dziurkacz.
16-12-2013 11:14:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #13
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 11:14:44)sk52 napisał(a):  Komplet uszczelek kosztuje 5zl, pytanie czy warto sie bawić w robienie własnych? Poradnik nie kompletny, aczkolwiek może i by coś z niego było, gdyby autor go poprawił. Jednak moim osobistym zdaniem za 5zl, nie warto tracić czasu. Co do silikonu, to pod głowice się go nie daje, tak jak koledzy wcześniej pisali. Do robienia dziurek lepszy jest wybijak niż dziurkacz.

Za 5 złotych, chyba kolega mówi o papierowych. Jak masz idealne kartery to czemu nie, jednak i do takich założyłbym lepsze. Choćby dlatego, ze gambit jest mniej więcej tak gruby jak fabryczna uszczelka. papierowe to połowa tej grubości albo i mniej. Uszczelka nie tylko uszczelnia, ale i dystansuje.
16-12-2013 12:11:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: jak zrobić uszczelkę
Najlepsza uszczelka pod głowicę to uszczelka w całości z jednego kawałka aluminium o grubości nie więcej niż 0.3-0.4 to już max mm
Pod głowicę nie daje się silikonu o czym dobrze już użytkownicy napisali.
Pod cylinder docina się uszczelkę z tektury z końca bloku technicznego. Tam smarujemy silikonem, ale cienką warstwę (gruba warstwa po ściśnięciu wypłaszczy silikon do kanałów płuczących oraz na zewnątrz co brzydko wygląda i słabiej doszczelnia Wink
16-12-2013 13:19:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Damian4570 Offline
Zaawansowany hardware'owiec
*


Liczba postów: 1,306
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
Post: #15
RE: jak zrobić uszczelkę
(16-12-2013 12:11:03)charper napisał(a):  
(16-12-2013 11:14:44)sk52 napisał(a):  Komplet uszczelek kosztuje 5zl, pytanie czy warto sie bawić w robienie własnych? Poradnik nie kompletny, aczkolwiek może i by coś z niego było, gdyby autor go poprawił. Jednak moim osobistym zdaniem za 5zl, nie warto tracić czasu. Co do silikonu, to pod głowice się go nie daje, tak jak koledzy wcześniej pisali. Do robienia dziurek lepszy jest wybijak niż dziurkacz.

Za 5 złotych, chyba kolega mówi o papierowych. Jak masz idealne kartery to czemu nie, jednak i do takich założyłbym lepsze. Choćby dlatego, ze gambit jest mniej więcej tak gruby jak fabryczna uszczelka. papierowe to połowa tej grubości albo i mniej. Uszczelka nie tylko uszczelnia, ale i dystansuje.
charper - masz rację co do tego dystansowania przez uszczelkę, ja dodam tylko że samo uszczelnianie silnika tylko silikonem nie jest wskazane. Dlaczego? Np: skręcając dwa kartery nie dajemy uszczelki ale silikon, co z tego że dużo tego silikonu się tam nawali. Tak i tak kartery muszą być mocno skręcone, więc tak naprawdę w ten sposób dociskamy metal do metalu. W moim 023 między karterami jest uszczelka obustronnie posmarowana silikonem na grubość ok. 0.5-1 mm. Od strony sprzęgła jest uszczelka również posmarowana obustronnie silikonem, zaś od strony magneta uszczelka posmarowana z jednej strony silikonem (bo czasem trzeba zajrzeć do tego zapłonu, a takie sklejenie uszczelki po prostu by ją zniszczyło przy odkręcaniu dekla). Pod cylinder można dać silikon - ale wraz z uszczelką - silikonem smarujemy tam naprawdę cieniutko. Pod głowicę nie trzeba dawać silikonu jak się ma dobrą uszczelkę. Reasumując - w tych silnikach (jak chyba wszystkich zresztą) wyliczono miejsce min. na uszczelki, samo uszczelnianie silikonem jest bez sensu, lepiej dać dla tego spokoju uszczelką i posmarować silikonem, dla pewności że nam szybko silnik nie zacznie przeciekać, a taki silikon na uszczelce również nie zaszkodzi konstrukcji silnika - bo przy przykręcaniu jego część po prostu "wypłynie" po za kartery, a jego plastyczność spowoduje, że wszystko się ładnie ułoży (chodzi o uszczelnianie). To tyle w temacie ^^



16-12-2013 13:35:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:40:12
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 16147
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5621
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: FranXXpl
Dzisiaj 00:58:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 267
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 60
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10020
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12925
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 275
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2382
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 192
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 323
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1114
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5764
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 497
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2284
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 318

Reklama