Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Boszu, i jego Koszmar...
Autor Wiadomość
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #1
Boszu, i jego Koszmar...
UWAGA! ZANIM ZACZNIESZ TO CZYTAĆ, ZAŻYJ ŚRODEK USPOKAJAJĄCY I PRZYGOTUJ SIĘ NA DŁUGĄ LEKTURĘ NA TEMAT HISTORII MOJEGO KOSZMRA!!!


Witam was moi drodzy...
Przedstawię wam tutaj mojego Koszmara. Czyli Ogara 200 po Modach.
Zacznijmy może od tego, że na Rometach bujam się od ponad 10 lat już pewnie. Początek był na Komarze 3 bez papierów, jak miałem może z 10 lat. Potem odziedziczyłem po Mamie Ogara 205, który miał papiery. I zanim zrobiłem kartę motorowerową został odmalowany i trochę po poprawiany wizualnie (nowy pokrowiec, kratka na lampę itd). Ale mimo to, nadal brakowało mi tego czegoś... W końcu! Gdy wszyscy w moim gronie po zmieniali na Ogary 200, w końcu i mi udało dorwać się silnik i ramę Ogara 200. Było malowanie itd. I w końcu poczułem to coś! Ale, że ten ogar był naprawdę katastrofą! Mimo malowania, remontów itd. Ciągle coś się sypało i ciągle były problemy. Tak w końcu, że miałem silnik WSK 175 postanowiłem go tam wpakować. Plan legł w gruzach tak szybko, jak żaden inny plan z przeróbkami w moim życiu... (w skrócie, byłem za mało do tego jeszcze doświadczony, za mało czasu i za mało chęci aby projekt skończyć)
Po pół roku nie wytrzymałem! Kupiłem po okazji od Szwagra Ogara 200 za 250zł, który cisną śmiało 70km/h bez zająknięcia, pracował jak igiełka. Ale w końcu miał same oryginalne części! Bo sam wcześniej je wymieniałem Szwagrowi. I to jest właśnie mój Koszmar.. W prawdzie, tylko z nazwy to Koszmar, ale dla mnie moja perełka! Niektórzy twierdzą że ja go zniszczyłem, że po co go psuję przerabiając... Ale ja mam swoje zdanie, że jeżeli mam mieć oryginalny pojazd w średnim stanie odrestaurowania, to wolę mieć pojazd po modach który będzie dużo bardziej wyróżniał się z tłumu innych pojazdów, niż ten oryginalny...
Ale dobra, przejdźmy może do modów które wprowadziłem, i które zostały i raczej zostaną. A które być może usunę lub jeszcze zmienię.

Zacznijmy może od słynnego gaźnika GM12... Próbowałem różnych! Miałem gaźnik z WSK 125, miałem gaźnik od Simsona s51, miałem oryginalny nowy, używany i w końcu od Ogara 205. Cóż mogę powiedzieć?? Od WSK kompletnie się nie nadał... Jeździł, ale nie palił dobrze, zalewało go itd. Od razu zrezygnowałem z zabawą z dyszami itd. Później dorwałem gaźnik od Simsona... Silni co prawda był może nie co żwawszy, było tam te 0,001 km więcej. Ale wolne obroty były z byt wolne Tongue Po prostu nie dał się uzyskać wystarczająco wysokich wolnych obrotów, aby silnik pracował. Teraz powiem co do oryginalnych gaźników, po kupnie Nowego gaźnika za 50zł + przesyłka. Przez dobry miesiąc (ok. 2 tyś km) wszystko było całkiem fajnie. Później powstał problem z wolnymi obrotami (wybita przepustnica) spalanie wzrosło, problemy dosłownie z wszystkim... Ale te gaźniki jak wiadomo, były najsłabszą częścią 200-tek. Tak więc dopiero gdy założyłem gaźnik od Ogara 205 (GM12) to wszystko nabrało sensu! Ogar pali nie raz od kopa. Czy zimny czy ciepły. Spalanie spadło poniżej 2,5l na trasie, do 2,5l przy podjazdach. Silnik pracuje na nim elastycznie i nie ma żadnych kłopotów. Jedynie lubi się przytkać, ale to dlatego że mam trochę śmieci w baku (mimo czyszczenia go jakiś czas temu). Ale przytkanie dolotu powietrza na pełnych obrotach, zwykle go odtyka. Tongue
Spadek mocy?? Jak dla mnie nie zauważalny... Jak go założyć?? Info lub poradnik nie długo na YT.
Teraz przejdźmy może do moich biegów. Zawsze denerwowały mnie luzy na biegach, to że są odwrotnie i to że mega niewygodnie je było zmieniać. W końcu, wpadłem na pomysł żeby je obrócić, godzinka roboty i gotowe! Biegi są normalnie! A do tego luz zmniejszył się o połowę... I później, dowiedziałem się że były modele Jawek z takim ułożeniem lewarka. ^^
Lecimy dalej... Zmieniłem przełącznik świateł. Jest on od MZ (w simku też takie są) żarówki nie palą się przy zmianie, sygnał działa jak należy i do tego możemy podpiąć coś pod drugi guzik lub podpiąć kierunki.
Kolejny mod, to w sumie nie dawno wspawana do kierownicy poprzeczka (coś jak w BMX) gdyż złamałem już kilka oryginalnych kierownic podczas stuntu, a raz nawet miałem przez to lekki wypadek. Poprzeczka pomogła + do tego mogę założyć tam licznik lub cokolwiek co będę chciał. Czyli same +... ^^
Kolejny mod, który miałem i jednak został usunięty, to dodatkowe chłodzenie... Kiedyś pomyślę nad lepszym jeszcze rozwiązaniem. Ale różnica odczuwalna jest na dużej trasie lub tłuczeniu po polnych drogach. No i przy zabrudzonym jak mój, cylindrze. ^^
Kolejnym modem na 100 sposobów zmienianym jest mój wydech. On zmienia się co chwilę, i co chwilę pracuje inaczej i wydaje inny dźwięk. Był dźwięk bassowy, był dźwięk pseudo simsonowski, a teraz jest pseudo sport. Czyli część która ma wytworzyć niby tam jakiś rezonans (coś tam się tworzy, bo moc wzrosła) i końcówka tłumiąca która świetnie go wycisza i nadaje lekko basowy pomruk. (w spowolnionym tempie słychać jak gdyby to była WSK Big Grin)
Ogólnie, pomysł na pseudo sport (spawak) wyszedł od tak. Po prostu chciałem zrobić dokręcaną końcówkę która będzie go wyciszać, a jak będę chciał to ściągam końcówkę i robię hałas na pół wsi. Tongue Projekt w 100% udany! Końcówka przykręcona jest trzema śrubkami. I w każdej chwili można ją odkręcić zostawiając kawałek pustej rury, która nawet nie głupio brzmi, i daje hałas! A przez przypadek, udało mi się uzyskać więcej mocy na wyższych obrotach... (pewnie taka sama moc była by gdybym założył oryginalny wydech, lecz nie mogłem znaleźć wystarczająco ładnego, żeby założyć oryginał. Oczywiście po dobrym pieniądzu!)
Kolejny mod to zmieniony po prostu sygnał na 6V. W skrócie, bzyczy głośniej niż oryginał. Wink (oczywiście żeby go nie spalić i żeby lepiej pracował, zastosowana jest pojedyncza dioda prostownicza)
Z modowany mam tak że bagażnik. Jest on podgięty, i to nie dla wyglądu, chodź moim zdaniem fajniej nawet wygląda niż oryginalny, ale dla praktycznego zastosowania! Często używam do wyjazdu z garażu, nawrócenia Ogara czy wkładam tam butelkę z wodą która nie spadnie, lub zakładam kask, który również nie spadnie... Oczywiście podczas jazdy... Ogólnie moim zdaniem znów same +!
Kolejny mod, to myślę że niektórzy też stosują, czyli podkładki pod klocki/szczęki/okładziny hamulcowe... (jak zwał tak zwał) Czyli stosowanie kawałka 1-2mm blachy, zagiętej na klocek hamulcowy w miejscu rozwieracza (czy jak o się tam zwie). Sprawia to, że klocki jeszcze po hamują nam jakiś czas, i nie braknie nam regulacji. Lecz trzeba uważać aby nie zetrzeć okładzin aż do nitów, które zniszczą nam bęben... (widziałem klocki w których były okładziny starte do zera! Tongue I tarły same klocki o bęben) I uprzedzam, nie wolno wycinać przy podwiercać nitów!
Na razie z aktualnych patentów to chyba na tyle, chodź może o jakimś zapomniałem!
A, zapomniałem o tym, że ostatnio z ciekawości odchudziłem trochę tłoka, i podciąłem nie więcej jak 2mm (tak jak w internecie większość pisała) od strony dolotu. Chyba wiadomo o co kaman.
I tak, moc na wyższych obrotach delikatnie wzrosła, ale kosztem mocy na niższych obrotach. I silnik stał się bardziej żwawszy, lepiej reaguje na gaz.

Teraz, opiszę kilka modów które chciał bym wprowadzić. Mianowicie zamiast pręta do biegów, zastosować jabłka. Takie jak w Chopperkach 4T 50ccm Łoś.
Kolejny mod, to akumulator... Tylko na razie nie mam na kupno takowego. Ale jak będzie hajs, to takowy założę, później stop, kierunki itd.
Mam plany na owiewkę... Nie Tiger ze sklepu, tylko coś większego chroniącego przed deszczem z plexi. Być może osłony na nogi z cieniutkiej blachy, może ameliniowej. Wszystko z możliwością w miarę szybkiego montażu na niewygodną pogodę.
Teraz idzie zima, to planuję nad zimowym ogumieniem. 2-3 lata temu miałem łańcuch na kole wzdłuż (od Ogara). Rok temu w poprzek (do roweru). Teraz szukam ciekawego pomysłu na zrobienie zimowego ogumienia, myślałem nad wkrętami w starej oponie, ale zrezygnowałem. Szkoda mi dętki! ^^ Łańcuch wzdłuż nie będzie, bo brak dobrego bieżnika. Łańcuch w poprzek był dobrym rozwiązaniem, i możliwe że znów go zastosuję, ale chciał bym stworzyć coś nowego, jeszcze lepszego. Smile
Zastanawiam się jeszcze nad zmianą tylnej żarówki. Bo oryginalną na krótkich przy wysokich obrotach mi pali. Jak będzie aku, to będą zapewne Ledy. Póki co, nie wiem jak ledy długo by wytrzymały. Chyba żeby zastosować im odpowiednie oporniki. Ale to może kiedyś... Jak będzie wolna gotówka...
No i główny mod przewodni, to zmiana silnika na 4T, który dawał by mi więcej możliwości. Ale póki co, silniki są drogie, a ja nie mam na to gotówki.

Co do Ogara, przeszedł on na początku sezonu malowanie i remont nie mal generalny. Chodź oczywiście sprzęgło już musiałem zmienić, połówkę zmieniłem (wyrwany gwint na szpilkę), teraz znów mi się wyrwał gwint, ale zrobiłem dziurę aż do samego środka silnika, i zrobiłem nowy gwint oraz zastosowałem dłuższą szpilkę. Póki co dała się przykręcić i to dość mocno! (jakiś okres czasu jeździłem na trzech szpilkach, i w sumie dawał rady)
Wymieniłem też ostatnio kosz sprzęgłowy, bo miał spore luzy (popuściła się śrubka od kosza)
Kilku krotnie wymieniałem łożyska w kołach (chętnie przyjmie takie łożyska jak ma ktoś na zbyciu)
No i tam może parę rzeczy jeszcze poprawiałem... No i męczyłem się z cylindrem, który okazał się wadliwy! I ciągle zjadał mi pierścienie... Nawet po 3-cim szlifie. Teraz zmieniłem cylinder, i problem z głowy. Żadnych urwanych pierścieni! Smile
A i zapomniał bym jeszcze, że wymieniłem wał. Przez dobre 1000km docierałem cylinder na wale z dość sporym luzem, silnik przeszedł katy! A wał wytrzymał! Ale w końcu ostatnio go zmieniłem. ^^

Po za tym, chyba to na tyle z takich poważniejszych wymian... I ogólnie z wymian i napraw. ^^


I jeżeli masz jakiś ciekawy pomysł, ciekawy patent i boisz się go sam wykonać. Wal tutaj do mnie! Jeżeli pomysł będzie fajny i ciekawy, może i mniej ciekawy a dla mnie realny. To spróbuję go wykonać i przetestować za ciebie! A jeżeli masz już patent który sam przetestowałeś, pochwal się nim! Ja z chęcią wysłucham lub poczytam o nim. I może sam taki zastosuję... A i może inni skorzystają! ^^

A jeżeli masz jakieś pytania odnośnie danego moda, też pisz. Postaram się udzielić wystarczającej odpowiedzi, lub wysłać do mojego odpowiedniego filmiku na YT, lub stworzyć o nim poradnik...
(nie pisać o poradnik do gaźnika GM12, wystarczy śledzić mój kanał na YT. a na pewno niedługo pojawi się poradnik jak go założyć)

Po za tym, to na tyle tej długiej i wyczerpującej, może i nudzącej lub ciekawiącej wypowiedzi. ^^
Pozdrawiam, Bosz...
29-11-2013 19:27:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
Pompuś
Unregistered

 
Post: #2
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Tak się rozpisałes, że o fotkach zapomniałeś. ^^
29-11-2013 19:29:26
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Boszu, i jego Koszmar...
A racja... Smile Chodź, dodam po prostu moją Gallerię na FB i filmiki z YT. Tongue Bo tam wszystko się i tak znajduje. Wink Ale dzięki za uwagę! ^^
29-11-2013 19:39:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika
skuter007 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 326
Imię: Patryk
Skąd: Leszno/Przemyśl
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Jak chcesz ładować silnik 4T to tylko 110 i wyżej, bo 50 są słabe. A jak już tak modzisz to wsadź przód od Simsona/Charta i tylne zawieszenie od MZ i będzie płynąć po drodzeWink
29-11-2013 19:42:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Romeciarz351 Offline
Mechanik z powołania


Liczba postów: 424
Imię: D
Skąd: jestem?
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Twój Ogar jest spokoSmile
Oby ci służył jak najdłużej!!!
Ja jakbym tak zaczął "modzić" to zleciłbym 50/4 do zrobienia komuś, kto się na tym zna, oraz wydech liczony tak pod 7,5 k, a wygląd tak jak kolega wyżej napisałSmile
Takie przeróbki tez coś kosztują, ale jest duża frajda z tego, że Romet po modach bierze np. Simsona na "Serii"
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2013 19:52:17 przez Romeciarz351.)
29-11-2013 19:42:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
fosa Offline
Stary komarzysta :P
*


Liczba postów: 1,738
Imię: Filip
Skąd: Kołdowo
Pojazd: Romet Kadet
Post: #6
RE: Boszu, i jego Koszmar...
No wreszcie jesteś Boszu!!! ja dzis wynalazłem patent na te biegi na dół w ogarze 200 aktualnie moja wajcha schnie jutro bd fotki to zaprezentuję Tongue A i dzięki za te rady na fb założyłem gazior GM12F i normalnie leciał i zadnego spadku jedynie słabiej kręcił i u mnie nie nadążał dawkować. A co do youtube to jestem fanem twojego kanału Big Grin
29-11-2013 19:42:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika
ArturDabrowski290 Offline
SIMSON PAŁER REJSING
*


Liczba postów: 181
Imię: Artur
Skąd: Sarzyna
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Nooo, ja z niecierpliwością czekam na fotki "koszmara" Smile
29-11-2013 19:44:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Oggórek Offline
Pijmy szybciej bo się ściemnia.
*


Liczba postów: 264
Imię: Ni uja nie pamietam
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #8
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Opisałeś swoje 10 lat,ciekawe co by było gdybyś opisywał całe życie;D
W pięciu tematach byś się chyba nie zmieściłSmile
Co do silnika możesz wstawić od hondy mtx lub am6. To da ci wiele możliwościTongue
Ogarek niezły.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2013 19:54:29 przez Oggórek.)
29-11-2013 19:53:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Boszu, i jego Koszmar...
(29-11-2013 19:42:04)skuter007 napisał(a):  Jak chcesz ładować silnik 4T to tylko 110 i wyżej, bo 50 są słabe. A jak już tak modzisz to wsadź przód od Simsona/Charta i tylne zawieszenie od MZ i będzie płynąć po drodzeWink
50ccm na początek by wystarczyło, później zawsze można 72 lub 110ccm wsadzić. Smile Przód od simsona miałem, przymierzyłem i na razie zrezygnowałem. Bo raz, nie miałem przedniego koła, dwa to te lagi były uszkodzone (jedna sprężyna do wymiany) i trzy, stwierdziłem że na to przyjdzie jeszcze czas. Smile
A tylne zawieszenie jak gdybym robił, to pewnie już na pojedynczym amorku... Ale to również może kiedyś. Wink Ale dzięki za pomysły... Wink


(29-11-2013 19:42:11)Romeciarz351 napisał(a):  Twój Ogar jest spokoSmile
Oby ci służył jak najdłużej!!!
Ja jakbym tak zaczął "modzić" to zleciłbym 50/4 do zrobienia komuś, kto się na tym zna, oraz wydech liczony tak pod 7,5 k, a wygląd tak jak kolega wyżej napisałSmile
Takie przeróbki tez coś kosztują, ale jest duża frajda z tego, że Romet po modach bierze np. Simsona na "Serii"
A jeszcze większa frajda jest wtedy, gdy sam takie mody zrobisz. Smile Dla mnie zlecenie zrobienia coś komuś, to jak poddanie się. Smile
I owszem, takie rzeczy są kosztowne, a ja na razie ograniczam się do tych najmniej kosztownych. Smile

(29-11-2013 19:42:39)fosa napisał(a):  No wreszcie jesteś Boszu!!! ja dzis wynalazłem patent na te biegi na dół w ogarze 200 aktualnie moja wajcha schnie jutro bd fotki to zaprezentuję Tongue A i dzięki za te rady na fb założyłem gazior GM12F i normalnie leciał i zadnego spadku jedynie słabiej kręcił i u mnie nie nadążał dawkować. A co do youtube to jestem fanem twojego kanału Big Grin
Czekam na te fotki! Smile
I widzisz, tak jak mówiłem. Żadnego spadku mocy. A co do dawkowania, może po reguluj... U mnie też z początku miałem problemy z wkręcaniem na obroty. Tak go dławiło, ale po bawiłem się chwilę śrubką dawki paliwa. I wszystko jest w normie. ^^

(29-11-2013 19:44:11)ArturDabrowski290 napisał(a):  Nooo, ja z niecierpliwością czekam na fotki "koszmara" Smile

Na razie nie mogę Edytować postu. Tongue Dopiero po 15 min. Ale wszystkie fotki można znaleźć na moim FB. A filmiki na moim kanale YT. ^^
(29-11-2013 19:53:44)Oggórek napisał(a):  Opisałeś swoje 10 lat,ciekawe co by było gdybyś opisywał całe życie;D
W pięciu tematach byś się chyba nie zmieściłSmile
Co do silnika możesz wstawić od hondy mtx lub am6. To da ci wiele możliwościTongue
Ogarek niezły.

10 lat to już prawie połowa mojego życia. Wink W tym 1/4 mojego życia, to życie z rometami. Tongue
Co do MTX i AM6 to 2T jak się nie mylę. A ja chcę silnik 4T. ^^

https://www.facebook.com/JacekBosz/photos_albums - to link do fotek na FB. Fotki w kilku różnych albumach itd. Może kiedyś wrzucę to na jakiś hosting itd. Dziś na razie net mi szwankuje, i ledwo z tym daję rady. Tongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-11-2013 20:03:32 przez Boszu.)
29-11-2013 19:59:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Barto5050 Offline
Współczesny Romeciarz :F
*


Liczba postów: 1,147
Imię: Bartek
Skąd: Turze Pole (RBR)
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Boszu, i jego Koszmar...
No kawał życia już przezyłeś z tymi rometami Big Grin

One mają Duszę, a nie plastiki Wink
29-11-2013 20:18:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Tutaj linki do filmików oraz zdjęć:
Składanie się moim Ogarem: https://www.youtube.com/watch?v=AUtsx-SRC8g
Krótki filmik ze Stuntu: https://www.youtube.com/watch?v=tFsQtA-wNSA
Prezentacja mojego Ogara: https://www.youtube.com/watch?v=FwJAI4_3TRs
Rozbieranie cylindra: https://www.youtube.com/watch?v=GnEXJTxWJlw
Historia mojego Ogara: https://www.youtube.com/watch?v=sNdO0wKkuS8
Filmik z jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=Plvft_iss2I

Fotki z FB: https://www.facebook.com/JacekBosz/photos_albums

Jak będzie czas, to zrzucę to może na jakiś sensowny hosting czy coś. Wink
29-11-2013 20:29:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
nie_mientki Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 6,382
Imię: Michał
Skąd: Puławy
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Boszu, i jego Koszmar...
(29-11-2013 19:27:08)Boszu napisał(a):  Nie Tiger ze sklepu, tylko coś większego chroniącego przed deszczem z plexi. Być może osłony na nogi z cieniutkiej blachy, może ameliniowej. Wszystko z możliwością w miarę szybkiego montażu na niewygodną pogodę.

A tu być może będę w stanie pomóc, widziałem w jakiejś starej książce projekt wykonania takowej. W czasach gdy Tigerów nie było. Poszukam.

KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
29-11-2013 20:37:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Boszu Offline
Bo na gumie, latać umie!
*


Liczba postów: 604
Imię: Jacek
Skąd: Kozłówek - Podkarpacie
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Jeżeli byś mógł, był bym wdzięczny... Chodź głównym dla mnie problemem, było by w jakiś sposób po wyginanie plexi. Tak aby nie powstały fałdy, ani plexi nie straciła przeźroczystości... Bo mocowanie to już raczej nie duży kłopot. Spawarkę mam, materiał się znajdzie. Tylko żeby nadać jej w miarę przyzwoity kształt. ^^
29-11-2013 20:46:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 838
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #14
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Osłony na nogi z takiego tworzywa sztucznego to nie wiem czy jest dobry pomysł - choćby zarysowanie o coś przy chowaniu do garażu, szopy, czy gdziekolwiek, jednak takie materiały łatwo ulegają uszkodzeniu. Wyklepana blacha mniej razi niż uszkodzone tworzywo moim skromnym zdaniem.

Wyginanie pleksji... Pewnie na jakiejś uczelni (heh, Rzeszów jest dość mocno uzbrojony w takie materiały...) będzie skrypt odnośnie obróbki tworzyw sztucznych, ich właściwości, to akurat najmniejszy problem jeśli masz stację grzewczą (spawarkę) do plastiku.
29-11-2013 22:15:14
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika
Błażej Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,534
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Boszu, i jego Koszmar...
Opalarką jak grzejesz z dobrej odległości to dasz radę zrobić to pięknie, ale pleksa jeżeli nie jest elastyczna (jak szyby w przyczepach kempingowych) to niestety bardzo krucha jest
29-11-2013 22:20:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1437
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 17:37:11
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 201
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
Dzisiaj 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1442
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1647
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
Wczoraj 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 547
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10695
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 643
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
Wczoraj 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 148
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 187
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16345
Naprawa przełącznika świa...
Ostatni post: Blusik
Wczoraj 00:01:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 155
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
23-04-2024 23:45:30
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 232
Hej Rometowcy, pozdrowien...
Ostatni post: wigryman
22-04-2024 20:50:51
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 237
Części 50-T/TS-1: zbiorni...
Ostatni post: gladiator_86
21-04-2024 22:08:17
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1114

Reklama