Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet Polo Typ 760
Autor Wiadomość
Tomasso94 Offline
Przebiegły Administrator :D
Administratorzy


Liczba postów: 3,851
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 3
Post: #1
Romet Polo Typ 760
Romet Polo - jest to jeden z modeli nowej rodziny motorowerów 700 produkowanych przez Zakłady Romet w Bydgoszczy, który produkowany był w latach 1974-1976.
Jest to motorower zbliżony do modelu Romet 750, ze zmodernizowaną sylwetką, która miała nawiązywać do rowerów do gry w polo. Zyskał przez to nową wydłużoną kierownicę oraz nowy wydłużony bak pochodzący z motoroweru Komar Sport, umieszczony pomiędzy kierownicą a siodłem. Siodło uzyskało nowy kształt wraz z metalowym oparciem. Zastosowano w nim zespół napędowy Dezamet serii 017 o mocy 1,7 KM.

Foto:


Dane techniczne:
  • silnik typu 017, dwusuwowy z przepłukiwaniem zwrotnym, jednocylindrowy, chłodzony powietrzem.
  • Średnica cylindra 38 mm, skok tłoka 44 mm, pojemność skokowa 49,8 cm³.
  • Stopień sprężania 8:1
  • Moc nominalna 1,7 +/- 0,2 KM (1,25 +/- 0,15 kW) przy 4800 obr./min.
  • Moc maksymalna 1,8 KM (32 KM/l) przy 5600 obr./min.
  • Cylinder żeliwny, głowica ze stopu lekkiego
  • Wał korbowy i stopa korbowodu łożyskowane tocznie
  • Rozrusznik nożny
  • Przeniesienie napędu: kołami zębatymi (zęby skośne)
  • Zmiana biegów rękojeścią pokrętną, umieszczoną z lewej strony kierownicy
  • Ilość oleju w skrzynce biegów 0,5 l
  • Sprzęgło dwutarczowe mokre
  • Masa silnika bez oleju 10,3 kg
  • Gaźnik GM12F poziomy, o przelocie 12 mm
  • Paliwo stanowiło mieszankę (1:25) benzyny z olejem Lux10, Lux dw lub Mixol S
  • Eksploatacyjne zużycie paliwa około 2l/ 100 km

Rama i wymiary:
  • Rama otwarta rurowa spawana, grzbietowa
  • Zawieszenie koła przedniego na widelcu teleskopowym bez tłumienia, o skoku 50 mm
  • Zawieszenie koła tylnego na wahaczu resorowanym dwoma teleskopami o skoku 60 mm
  • Kierownica wydłużona
  • Siodło podłużne z oparciem
  • Wydłużony bagażnik
  • Osłony (przykręcone w środkowej części ramy, pod zbiornikem paliwa) na linki sterujące
  • Całkowita długość 1700 mm, wysokość rączek kierownicy 1100 mm, wysokość siodła 800 mm.
  • Motorower malowany w kolorach czerwonym, pomarańczowym i jasnozielonym
  • Od silnika do skrzyni biegów kołami zębatymi, przełożenie 3,32, od skrzyni biegów do koła tylnego częściowo osłoniętym łańcuchem 1/2˝x4,8 o 102 ogniwach, przełożenie 2,54
  • Hamulce szczękowe o średnicy 97,5 mm, przedni – ręczny, tylny – nożny, uruchamiany dźwignią po prawej stronie
  • Wyposażenie: pompka do pompowania ogumienia, torebka z narzędziami, dzwonek rowerowy, szybkościomierz z licznikiem kilometrów

Informacje z dokumentów z Archiwum Państwowego w Bydgoszczy

Data wykonania rysunku technicznego:11.02.1977r.

Kolorystyka: koral, bursztynowy, groszkowy (wycofany)

Wyposażenie (niepełna lista):


I takie oto dane:


Siła P=49N (5 kg) nie może spowodować zmiany położenia dzwonka na rurze kierownicy.

Uwaga: manetka przyspieszenia i sprzęgła nie powinna obracać się względem osi rury kierownicy pod działaniem momentu obrotowego 7Nm.

Ciekawostka:
- produkcję Rometa Polo zakończono w 1976 roku, ale rysunek z archiwum pokazuje, że miał powstać taki sam model w 1977 roku lecz z innym silnikiem przypominający silnik 010, ale bez rozrusznika na pedały

- Romet Kadet 110 Automatic
- Romet Komar
- Romet Ogar 200
- Opel Astra G

*** ...i wtedy rzekł - Nie da się. ~ Tomasso94 ***


KLIKNIJ TUTAJ I POMÓŻ W OPŁACENIU SERWERA !
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2017 13:51:57 przez Bresio95.)
02-10-2011 12:59:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Tomasso94 za ten post.
Reklama
Bresio95 Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 709
Imię: Mateusz
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 4
Post: #2
RE: [Wiki] Romet Polo
Dla ciekawskich, to dodałem aktualizację, czyli dopisałem informacje z dokumentacji z archiwum państwowego w Bydgoszczy Smile

I otwieram wątek, aby dyskutować i w razie wyjaśnienia wątpliwości uaktualnić dane zawarte w pierwszym poście, a potem zbędną już dyskusję usunąć Wink

Za jakiś czas uaktualnię pozostałe dane o motorowerach Smile
15-04-2017 23:00:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Bresio95 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,441
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: [Wiki] Romet Polo Typ 760
Należy też jeszcze dodać, że nie do końca produkcji stosowano wysoką kierownice.
Niestety klasyczne cybanty i długie ramiona kierownicy, szybko się wyrabiały, a kierownice się gięły. Czytałem gdzieś, że już po kilku miesiącach produkcji zrezygnowano z wysokich kierownic i zastosowano od Komara 2350.




Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
16-04-2017 14:14:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
stanley Offline
Nowy
*


Liczba postów: 49
Imię: Staszek
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Romet Polo Typ 760
No i tutaj się z tym nie zgodzę, ponieważ miałem takiego Rometa Polo z wysoką kierownicą z 1977 roku. Na 100% 77 rok. Kupiłem go co prawda w lecie 79 roku , przecenionego o 50% w stosunku do ceny detalicznej Smile w Polmozbycie w Żaganiu. Był cały lekko zaśniedziały - felgi i nawet silnik pokryty lekką śniedzią, parę dni szorowałem go workiem jutowym moczonym w ropie Smile aby babrał blasku. Było tam kilka sztuk wystawionych w dziale Bomis czyli odrzuty ze sprzedazy detalicznej. Owszem kierownica lubiła sie nieco przekręcić jak była za słabo dokręcona i pewnie wygiąć szybciej przy upadku, ale ja jakoś nei miałem z tym problemów. To był mój pierwszy nowy "motor" więc o niego dbałem. na dodatek był naprawdę szybki, ponad 50 km/h mierzone samochodem, więc realnie chyba nawet dochodził do 55 km/h. Wszystkie Romety 3 biegowe i komary wciągał nosem, bez żadnego kombinowania przy zębatkach Smile. Zamykałem "budzik" prawie zawsze, szczególnie wieczorem w lecie miał super ciąg Smile. Wtedy wskazówka dochodziła do pionu Smile od prawej strony Smile. Pewnie też przełozenia ślimaka/licznika miało wpływ na to, bo koła 16' a nie wiem czy był on inny niz w komarze czy romecie ? .

Dosiadam: WSK Gil, Romet Chart, Romet Ogar, Komar 3, WFM - w remoncie, Simsony Schwalbe elektryk 2,5 kW oraz 8 kW - składany po naprawie n-kodera.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-03-2018 14:09:14 przez stanley.)
08-03-2018 14:05:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stanley za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Prototym Komar tandem
Ostatni post: nie_mientki
Dzisiaj 01:22:36
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 303
Cześć z CZ
Ostatni post: Wigrus
Dzisiaj 00:40:39
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 499
Motorynka bez papierów
Ostatni post: bzzxc
Dzisiaj 00:37:40
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 89
Czujnik poziomu paliwa ta...
Ostatni post: NoSeLatamTrochu
Dzisiaj 00:22:54
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 129
problem z karterami
Ostatni post: ananas
Wczoraj 23:59:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 49
Kolor ramy
Ostatni post: Kapixx1997
Wczoraj 23:39:28
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 73
Znaleziska złomowe
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 23:15:40
» Odpowiedzi: 2604
» Wyświetleń: 473515
Ogr 205 :)
Ostatni post: Ratman
Wczoraj 22:25:33
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 1202
[z]częsci na komar motory...
Ostatni post: bimber
Wczoraj 22:24:28
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 77
Nie ma sily !
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:50:17
» Odpowiedzi: 66
» Wyświetleń: 1055
silnik 023 - gaznik gm13f
Ostatni post: grek132
Wczoraj 21:42:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 66
Szlif Cylindra oraz Tłoka...
Ostatni post: damian94
Wczoraj 20:33:28
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 62
Jawa 50 Mustang - Renowac...
Ostatni post: Waldek
Wczoraj 18:03:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 114
Romet 50-T-1 1982-Pawełko...
Ostatni post: Pablo z Garażu
Wczoraj 17:47:18
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 3029
Gaźnik od piły do ogara 2...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 17:27:09
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 92

Zapraszamy

Reklama