Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
marcin194 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Pewnie Michał
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #315
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Ale siejecie ferment... Niestety, w 90% przyznaję rację Januszowi. Nie zgadzam się jedynie z pewną kwestią "Silnik wysoko obrotowy może mieć wyważenie 30% jak i 70%". Otóż błąd. Nie może. Ciężki wał znacznie trudniej wkręca się na obroty. Istnieje takie pojęcie jak "Graniczna prędkość obrotowa wału". Wink Podobnie jak np. spadający człowiek może osiągnąć pewną graniczna prędkość. Wszystko to jest zależne od masy i rozmiarów elementów. Poza tym w układzie korbowo-tłokowym bardzo ważnym aspektem jest stosunek energii kinetycznej do potencjalnej tłoka względem tych samych parametrów wału Wink
Nie będę tego szerzej tłumaczył, bo gdy zastanowisz się sam, dojdziesz do podobnego wniosku.

Hohowski, z całym szacunkiem, ale pokaż mi silnik, w w którym ich suma wynosi 0,75D, w przypadku gdy nie mówimy o w pełni symetrycznym silniku dwusuwowym w którym to łączna szerokość kanałów może przekraczać 2,9D. (Niech no któryś tylko rzuci kamieniem)

Jest to konstrukcyjnie może nie tyle co niemożliwe, a bardziej bezsensu jeśli wziąć pod uwagę układ pozostałych kanałów. Właśnie im większy tłok tym bardziej stara się przestrzegać postanowionych wcześniej przez konstruktorów 0,60-0,65D. 0,7D to naciągnięcie dokonane przez współczesnych portingowców. Poszukaj staruszka imieniem Jan Thiel na FB. Był on swego czasu jednym z głównych projektantów koncernu Aprilia i projektował on między innymi cylindry i wydechy do torowych Aprilli. Bardzo chętnie odpowiada na inteligentne zapytania, a ogrom doświadczenia, jaki wnosi w konwersację tłamsi największe internetowe ideały.

Odnośnie skrzyni... Postaram opisać Ci moje wątpliwości, o których jakiś czas temu wspomniałem. Od razu z góry mówię, żeby nie było nie potrzebnych spin - Zależy mi jedynie na wartości merytorycznej, a nie na hejceniu pomysłu, który osobiście popieram.

Fajnie, że tryb trzeciego biegu ma łącznie 10mm, czyli jak to ładnie opisałeś 2x5mm. Niestety na taki tryb jest nadawany moment obrotowy, jest IDENTYCZNY dla każdej z części tego trybu i rozkłada się on na znacznie mniejszej powierzchni i objętości, niźli byłby to lity tryb. Więc w obliczeniach wytrzymałościowych trzeba niestety uwzględnić pojedynczą część trybu.
Dlatego np. w skrzyni dezametowskiej z silnika 019 zazębienie (sposób zazębiania) drugiego biegu wyglądało tak:

Z daleka od teorii, dodatkowy problem pojawia się w praktyce. Ustawienie obu trybów tego biegu, idealnie stycznie to priorytet. Bez tego bardzo łatwo będzie ścinać te ząbeczki - moment naporu będzie przyłożony do jeszcze mniejszej powierzchni jeśli nie będzie to równo ustawione.
Wątpliwą też jest kwestia materiału tego trybu, wierz lub nie mam w tym doświadczenie. A jakby tego było mało studiuję obecnie na kierunku związanym stricte z odlewnictwem i metalem Wink
04-05-2014 00:20:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - marcin194 - 04-05-2014 00:20:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9914
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 10:17:17
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 5553
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Dzisiaj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12875
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:19:22
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 226
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 244
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
Wczoraj 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2349
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 174
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 301
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1075
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5738
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 480
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2258
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 309
Pomoc w dobraniu gaźnika ...
Ostatni post: romek
15-04-2024 10:02:31
» Odpowiedzi: 67
» Wyświetleń: 2924
Uwaga, wyrejestrowanie po...
Ostatni post: romek
15-04-2024 09:12:33
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 795

Reklama