Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #294
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Kończą jeszcze wątek wyważenia dodam, że uzgodniłem z firmą od wału aby sprawdziła wyważenie tego wału. Wysyłam im wszystkie nowe elementy i wszystkie stare i oni sami maja stwierdzić w jakim granicach mieści się wyważenie i zdecydować czy doważać wał czy nie. Metoda na zdjęcie masy od strony sworznia jest nie do przyjęcia ponieważ jest zbyt mało dokładna oraz powoduje zwiększenie pustej przestrzeni korbowej. Dla zainteresowanych informuję jeszcze raz jeśli modernizujecie swoją 50 tkę na 70 tkę to nie zwracajcie uwagi na kwestię wyważenia wału - mówię tu o charcie bo to sam sprawdziłem, nie ma sensu wydawać niepotrzebnie kasy, silnik na jednym jak i drugim tłoku pracuje identycznie przynajmniej do 12 tyś obrotów i mówię tu też o tłuku 70 tki ZT - tuning bo może są też cięższe. Biorąc pod uwagę, że obecnie moja pojemność wzrośnie prawie dwukrotnie postanowiłem to wyważenie sprawdzić.
Poniżej zamieszczam też zdjęcia mojego sprzęgła z czterema tarczami, piszecie do mnie w tym temacie sporo więc postanowiłem też je pokazać bo wcześniej jakoś nie robiłem mu zdjęć.
http://bikepics.com/pictures/2663214/
http://bikepics.com/pictures/2663215/
http://bikepics.com/pictures/2663216/
Myślę że i piątą tarczę też wcisnę w ten kosz ale to już będzie wymagało większych modernizacji które mam już w głowie, ale wykonam je dopiero jak będą potrzebne bo to sprzęgło jeszcze nigdy nie ślizgnęło.
Zapomniałem dodać co do tego co znowu pisze Janusz. Odnośnie membran: mam jedną z blaszkami stalowymi i jedną jak Janusz pisze z płytkami węglowymi - kosztowała coś około 150 zł. Kładłem do takiego samego silnika obie i nie widzę w ich działaniu jakiejkolwiek różnicy to moim zdaniem tylko reklamowy chwyt lub ta z węglowych płytek może dłużej wytrzyma - to kolejna teoria Janusza nie dająca praktycznych efektów. Kolejna to ta, że na polerowanym silniku wykrapla się rosa i silnik nie pali jak powinien jak jest zimny. Pali i to na dotknięcie, jak ma membranę to odpala znacznie lepiej niż kiedykolwiek wcześniej czy to zimny czy ciepły. Co do tłumika o którym pisze to jego komplet czyli cylinder i tłumik pracował tylko w tym zestawieniu, nie podłączałem do niego żadnego innego tłumika bo tłumik Reso ma przyłącze do Simsona a nie do charta i tak jak pisze nie zagrało niestety a kosztowało sporo. Jak się chce za coś kasować to pamiętajmy , że zawsze obowiązuje jakaś gwarancja lub rękojmia ale u Janusza cóż nie zagrało i koniec.
(25-04-2014 17:53:25)Lagoon napisał(a):  Hohowski, piszesz o przestawieniu się czopów po regeneracji. Dla mnie oczywistym jest zastosowanie ciaśniejszego sworznia po regeneracji wału, zwłaszcza gdy mamy do czynienia z wałem Charta(miękki dość materiał), który nawet przy seryjnych silnikach się potrafił przestawić. Każde składanie wału powinno się poprzedzić dopasowaniem ciaśniejszego sworznia, wprawdzie pojawia się wtedy problem z dobraniem łożyska, ale to już inny temat.
Z tym wyważeniem też nie ma co za bardzo kombinować, teoretyzować. Efekt jest mierny w porównaniu do spędzonego czasu nad nim, najlepiej uprościć sprawę to zbliżenia masy tłoka do fabrycznego. Przy tak ciężkim i dużym tłoku jak masz Ty, hohowski, to trzeba by podziałać coś z przeciwwagami. Nawiercić przeciwwagi w celu wyważenia, tak jak opisywał to Sałek. Ja wiem, że dość łopatologiczne jest to opracowanie, ale według mnie akurat co do wałów jest wszystko dobrze napisane-wzór konkretny, bez zbędnej teorii i zagłębiania się w temat, dostępne i zrozumiałe dla każdego. Zbyt wielkie wibracje też niekorzystnie działają na silnik, nie bierze się to znikąd. Nakładają się częstotliwości drgań własnych elementów układu tłokowo-korbowego, co niekorzystnie wpływa też na łożyska.
Piszesz, ile to straciłeś pieniędzy. Nikt nie każe Ci tego robić, sam podjąłeś decyzję. Skoro wytykasz innym "młodzieńczość" to sam dawaj przykład i rozsądnie gospodaruj pieniędzmi, pomijając już fakt, że są to grubo przesadzone kwoty. Akurat na pracę Janusza nikt nie narzeka, wszyscy z usług są zadowoleni a akurat w jednym Twoim przypadku zadowolenia brak. Obróć zatem swoją wiedzę w praktykę i zaskocz efektami Wink

Abstrahując od technicznych spraw, nie ma co spinać Panowie, różnica zdań jest, ale pozwólmy dokończyć projekt i zobaczyć efekty. Do każdego silnika można by się przyczepić, zawsze znajdzie się szerokie grono szyderców. Tak też i w tym przypadku. Praca takiego silnika to ciekawe i rozbudowane zagadnienie, jest wiele teorii, nierzadko sprzecznych co do jego pracy i zasady działania. Mimo że sceptycznie pdochodzę do niektórych kwestii to nadal pozostaję ciekawy odpalenia tego silnika. Pozdrawiam.

Co do sworznia do wału wyważanego to właśnie sworzeń był dorobiony całkiem nowy i ciasny. Zawsze po dwukrotnym rozebraniu wału to pasowanie osłabnie niestety. Teraz wymyśliłem inny sposób na ten wał i maja mi go tak poskładać jak ustaliłem - sworznie będą zabrokowane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2014 16:15:06 przez hohowski.)
26-04-2014 15:46:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 26-04-2014 15:46:58




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 23:24:37
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 463
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
30-04-2024 19:23:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 399
Kupię części
Ostatni post: komarek54
29-04-2024 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 118
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
29-04-2024 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 13623
Części
Ostatni post: marcin1479
28-04-2024 20:15:59
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 98
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 36142
witam
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:10:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 312
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
27-04-2024 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 117
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 147
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1581
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 146
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1552
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1741
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 631
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 11181

Reklama