Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Ogar 200] Pierwszy problem
Autor Wiadomość
Liissu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Adrian
Skąd: Pysznica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Pierwszy problem
Witajcie.

Znalazłem to forum szukając rozwiązania problemu, ale moja minimalna wiedza na temat tego sprzętu uniemożliwia mi wykorzystanie zawartych tu informacji.

Problem jest taki:

Ogarek zawsze odpalał od 2-3 kopa, teraz nie odpala wcale. Co powinienem sprawdzić i jak? Jak sprawdzić elektrykę niezbędną do odpalenia Ogarka, czy wykonać czynności umożliwiające sprawdzenie czy coś działa, lub nie działa tak jak powinno. Jak wspomniałem, motorower odpalał jeszcze pod koniec zimy bez najmniejszego problemu. Próbowałem przeczyścić świece, mieszać zastaną benzynę w baku ect, nie wiem co mogę zrobić, żeby go uruchomić. Jeśli możecie, dajcie proszę wskazówki z w miarę dokładnym opisem co i jak wykonać, jakich narzędzi użyć do sprawdzenia czy coś działa ect. Z góry dziękuję i proszę o cierpliwość dla "zielonego" Smile
20-07-2013 13:12:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Pierwszy problem
Widzę kolega z okolicy, witam Smile
Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika.
Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.)
Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku.
Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką.
Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.
Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum Wink
Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.

Jeszcze takie pytanie, iskra jest?

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
20-07-2013 13:27:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Liissu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Adrian
Skąd: Pysznica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #3
RE: Pierwszy problem
Dzięki, późnym popołudniem będę z nim walczył Smile No właśnie, jak sprawdzić czy jest iskra? Wyciąga się świece w kapturku i kopie, czy jak? Może to brzmi śmiesznie, ale serio jestem zieloniutki w motoryzacji i od czegoś trzeba zacząć przygodę z motorkami wszelakimi Wink
20-07-2013 14:03:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Pierwszy problem
Tak, wykręć świecę i załóż na kapturek. Przyłóż świecę do żeberka cylindra i kopnij jakbyś chciał zapalić.
Oczywiście stacyjka musi być na środkowej pozycji.

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
20-07-2013 14:06:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Paweł96 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 175
Imię: Paweł
Skąd: Okolice Wielunia
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Pierwszy problem
(20-07-2013 13:27:07)zigu98 napisał(a):  Widzę kolega z okolicy, witam Smile
Na samym początku proponuje spuścić to stare paliwo do jakiegoś zbiornika.
Możesz wyczyścić bak. Odkręć go, zdemontuj kranik, weź kilkanaście nakrętek lub ostrych kamyczków, wsyp je do baku i zalej czystym paliwem lub jakimś rozpuszczalnikiem ( ja tak robiłem i pomogło.)
Potrzęś trochę tym bakiem i wylej to co masz w środku. Potwórz to kilka razy, bo być może masz jakiś syf w środku.
Następną rzeczą którą warto zrobić, jest wyczyszczenie kranika. Rozkręć go, sprawdź czy uszczelki są dobre. Przemyj go w benzynie i przedmuchaj najlepiej sprężarką.
Warto też wyczyścić gaźnik. Odkręć go od króćca, odłącz linkę i rozbierz na drobne części. Wymyj do w benzynie, i również przedmuchaj sprężarką. Przedmuchaj dysze w gaźniku. Te złote śrubki które są po boku gaźnika, tj po lewej stronie gdy siedzisz na Romecie.
Po prawidłowym złożeniu gaźnika, będziesz pewnie musiał go wyregulować, ale są takie poradniki na forum Wink
Do baku zalej świeżą mieszankę i powinno działać.

Jeszcze takie pytanie, iskra jest?

Zgadzam się z kolegą który wyszczerzył zęby na obrazku .

Aktualne pojazdy :
Kinroad Łoś - sprzęcik na co dzień Wink

Mińsk 125 - sprzęcik do renowacji Smile

Plany na pierwsze auto : Audi 80 B4 1.9 TDI 1Z. ;D
20-07-2013 14:08:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Bladebreaker Offline
Majster
*


Liczba postów: 224
Imię: Kacper
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Pierwszy problem
(20-07-2013 14:03:19)Liissu napisał(a):  Dzięki, późnym popołudniem będę z nim walczył Smile No właśnie, jak sprawdzić czy jest iskra? Wyciąga się świece w kapturku i kopie, czy jak? Może to brzmi śmiesznie, ale serio jestem zieloniutki w motoryzacji i od czegoś trzeba zacząć przygodę z motorkami wszelakimi Wink

Każdy kiedyś był taki jak ty Smile Nie łam się, a przede wszystkim rób to co kochasz Smile

W Garażu:

1. Komar 2350 1973r.

2. Simson S51 B-4 1987r.

3. Simson S51 B-4 1988r.

4. Simson SR-2 1960r.

5. Simson SR-2 1958r. ( Dawca )

W planach :

1. Ural M67 <3
20-07-2013 14:17:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Pierwszy problem
A pomoc znajdziesz na forum Smile

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
20-07-2013 14:26:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Joker345 Offline
Papier
*


Liczba postów: 328
Imię: Łukasz
Skąd: Ujazd śląski
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #8
RE: Pierwszy problem
Ten tzw kapturek to fajka Wink , lepiej pisać fajka bo przynajmniej każdy wie o co chodzi. Smile

To jest Joker, tego nie ogarniesz.
20-07-2013 14:42:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #9
RE: Pierwszy problem
I jak, udało się uruchomić Ogara? Wink

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
21-07-2013 00:28:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marecki Offline
Nowy
*


Liczba postów: 107
Imię: Marek
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Komar
Post: #10
RE: Pierwszy problem
Iskra - ściągasz fajkę, wykręcasz świecę, zakładasz fajkę, przykładasz święcę do cylindra - i kopiesz, tylko przyptrzumuj czymś izolowanym, bo czasem potrafi pier****ąć Big Grin Jeśli nie ma, zajrzyj do iskrownika - potrzebny ściągacz, po odkręceniu zobacz stan cewek, czy nie przerwane chociażby. Możesz jeszcze przemyć gaźnik jeśli nie pali a iskra jest. A no i ustaw zapłon jeśli szwankuje praca Smile
21-07-2013 00:40:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,757
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #11
RE: Pierwszy problem
(21-07-2013 00:40:23)marecki napisał(a):  Iskra - ściągasz fajkę, wykręcasz świecę, zakładasz fajkę, przykładasz święcę do cylindra - i kopiesz, tylko przyptrzumuj czymś izolowanym, bo czasem potrafi pier****ąć Big Grin Jeśli nie ma, zajrzyj do iskrownika - potrzebny ściągacz, po odkręceniu zobacz stan cewek, czy nie przerwane chociażby. Możesz jeszcze przemyć gaźnik jeśli nie pali a iskra jest. A no i ustaw zapłon jeśli szwankuje praca Smile

Po co mu ściągacz? Toć żeby mieć swobodny dostęp do iskrownika, wystarczy odkręcić kapę od strony zapłonu. Nawet cewki wtedy wymieni bez problemu.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
21-07-2013 12:38:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Liissu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Adrian
Skąd: Pysznica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #12
RE: Pierwszy problem
Dziękuje wszystkim za rady, popróbuję w tym tygodniu, bo nie miałem przez weekend czasu siąść przy nim spokojnie. Dam znać co i jak, a w razie potrzeby będę dopytywał Wink
21-07-2013 22:52:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Liissu Offline
Nowy
*


Liczba postów: 25
Imię: Adrian
Skąd: Pysznica
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #13
RE: Pierwszy problem
Powracam do problemu mojego Ogara.

Sprawdziłem iskrę, brak. Kopię i brak śladu iskry. Specjalnie kupiłem nową świecę, żeby mieć pewność, że to nie jest wina świecy. Po sprawdzeniu woltomierzem, prądu na świecy wychodzi ok 1 V w momencie kopnięcia, iskry jednak ani śladu. Co o tym myślicie, jakie podjąć kroki, prawdopodobnie trzeba będzie podłubać w iskrowniku. Swoją drogą, czy jest ktoś mieszkający blisko Pysznicy? Jak coś, to z chęcią zaprosiłbym na kawę i dłubanko przy Ogarku Wink
15-08-2013 13:33:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
pawel_2540 Offline
Technik
*


Liczba postów: 861
Imię: Paweł
Skąd: Dubeczno (lub)
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Pierwszy problem
To trzeba ustawić przerywacz tzw. platynki.

Jeśli pomogłem postaw "PIWO"
16-08-2013 08:49:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 108
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 538
Części
Ostatni post: komarek54
Wczoraj 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 419
Moc silnika 023
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:13:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 220
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
Wczoraj 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7455
Powitać
Ostatni post: szyja35
Wczoraj 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 221
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 200
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 306
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 160
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 282
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 441
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 937
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 286
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 201

Reklama