Doładowanie W Romecie
|
Autor |
Wiadomość |
RUDEK 1998
Pirat Drogowy
Liczba postów: 89
Imię: MIREK
Skąd: Ulucz
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Doładowanie W Romecie
|
|
02-04-2013 20:54:25 |
|
|
Kanilox
Moplikowiec
Liczba postów: 3,490
Imię: Kamil
Skąd: Zabrze
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Doładowanie W Romecie
|
|
02-04-2013 21:00:45 |
|
|
tramwajarz
Król Śmieciarek xd
Liczba postów: 2,165
Imię: Daniel
Skąd: Rzgów/k.Łodzi
Pojazd: Romet 50-T-1
|
RE: Doładowanie W Romecie
(02-04-2013 21:36:49)grzesiek.r napisał(a): Musiałbyś użyć jakiegoś kompresora np: elektrycznego. bo prawdziwej turbosprężarki nie rozpędzisz taka ilością spalin jaka powstaje w silniku o pojemności 125cm, zamontować go między gaźnikiem i cylindrem. Więcej nie napisze bo sam w 1996 pół wakacji spędziłem nad takim pomysłem w WSK 125, użyłem czegoś w rodzaju turbinki kowalskiego napędzanej silniczkiem elektrycznym. Niestety po miesiącu porzuciłem pomysł bo nic z tego nie wyszło, mimo regulacji zapłonu i gaźnika mocy nie było.Dopiero kilka lat później nauczyciel w technikum wytłumaczył zasadę pracy silnika 2T i 4T. Chyba że przerobisz go na zasilanie bezpośrednie z pominięciem skrzyni korbowej, to masz szanse powodzenia.
o i widzisz twoja odpowiedz jest już sensowna a nie tylko wejdz na google
do uturbienia małego silnika np wsk potrzeba by małej turbinki od diesla ,one właśnie są małych rozmiarów,doładowanie zaczynał bym stopniowo od 0.1 Bara i stopniowo zwiększał,oczywiście podniósł bym głowice nawet o te 1mm dzeki temu będzie to bardziej bezpieczne
Ew sprężarka mechaniczna,napędzana walem korbowym,tylko ze sprężarki mechaniczne mają moc od dołu a turbosprężarki górę
No nic jak narazie nikt sensownie nie odpowiedział mi co reguluje ciśnienie doładowania bo na pewno nie zawór upustowy zwany bov-em on tylko wypuszcza nadmiar powietrza po zamknięciu przepustnicy
I jeszcze jedno,do takich przeróbek najlepiej użyć nadciśnieniowego gaźnika ew uszczelniony krajowy
Romet 50-T1 1979
Honda SFX 50 1995
Derbi GPR 50 2003
Romet Sport 1986
Romet Sport 1987
|
|
03-04-2013 11:42:11 |
|
|
grzesiek.r
Diagnosta
Liczba postów: 156
Imię: Grzesiek
Skąd: Bolesławiec
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Doładowanie W Romecie
Moje doświadczenie i wiedza na temat TURBO opiera się na rozwiązaniach stosowanych w ciężarówkach, ładowarkach, czołgach itp., naprawiałem je przez 10 lat.W większości układów z doładowaniem nie ma jakiś zaworów czy elementów regulujących ciśninie. Jest to rozwiązane przez odpowiednią geometrię łopatek turbiny w sekcji gorącej czyli tam gdzie przepływają spaliny tam są łopatki dużej powierzchni dla lepszego wykorzystania energii pochodzącej ze spalin. W sekcji zimnej przeważnie znajdują się dwa rodzaje łopatek o większej i mniejszej powierzchni. moim zdaniem jest to spowodowane tym że przy różnych prędkościach obrotowych zmienia się opływ powietrza wokół tych łopatek. Przy wyższych prędkościach sprawniejsze są te mniejsze, to znowu wiedza z mojegoo hobby lotnictwa.
Na Twoim miejscu nie szukałbym małej turbiny bo nawet te z małych diesli 1,4 nie bedą pracować tak jak należy na tak małym silniku, chodzi o wydatek spalin czyli ich ilość a nie prędkość przepływu.
Taka turbinka o ile zacznie pracować podpięta do tego silnika to bardzo go obciąży i zmniejszy jego moc a nie wiadomo o ile podniesie ?
W ciężarówkach doładowanie daje około 30% mocy silnika.
Z podłączeniem mechanicznej będą dwa problemy :
1 gdzie znajdziesz tak wydajną turbinkę, bo kompresor tłokowy odpada, potrzebny jest kompresor ROTSA,
tu masz opisy kompresorów
http://pl.wikipedia.org/wiki/Spr%C4%99%C5%BCarka
2 problem z przeróbką silnika celem dostosowania go do napędu tego kompresora
Dlatego ja chciałem użyć dmuchawy elektrycznej, zalety
-lekka i mała
- nie nagrzewa powietrza w trakcie sprężania
- nie potrzeba jakoś specjalnie przebudowywać silnika
- można w dowolnym momenciw włączyć/wyłączyć
- o ile znajdziesz o odpowiedniej wydajności można regulować jej wydajność za pomocą potencjometru,
Jeżeli będziesz miał pytania albo problem ze znalezieniem informacji pisz .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-04-2013 12:08:39 przez grzesiek.r.)
|
|
03-04-2013 12:06:16 |
|
1 osoba postawiła piwo grzesiek.r za ten post:1 osoba postawiła piwo grzesiek.r za ten post.
gabriel0 (04-06-2013)
|
Taśma
Pro
Liczba postów: 3,952
Imię: Mikołaj
Skąd: 1.7km od biurowca
Pojazd: Inny
|
RE: Doładowanie W Romecie
(07-04-2013 10:40:19)Conqeror napisał(a): A ty zamiast bawić sie w moderatora byś przestał spamować. Pomysł wykonania lpg Tasiemca jest na takim samym poziomie co turbo w romecie
Więc krótko i zwięźle, turbo-buro się nie uda bo nie ma tak małej turbinki żeby pod pasować. Chyba że ktoś ci zrobi na zamówienie.
Jak znajdziesz mi prostą ramę do t1 to lpg będzie.
(I tak w nawiasie, mówimy o turbinie do wsk jeleniu )
(07-04-2013 10:40:19)Conqeror napisał(a): jak byś mnie znał to byś wiedzał że robie mase literówek i to nie od dziś.
Nikt cię tu nie zna -.-
Cytat:Bo życie jest za krótkie, aby czekać na iskrę i dwa obroty wału.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-04-2013 10:58:52 przez Taśma.)
|
|
07-04-2013 10:57:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|