Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Autor Wiadomość
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 838
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #61
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Wiem że są ebonitowe podkładki. I wiem, że metalowe szpilki też przewodzą temperaturę. Jak wytłumaczysz mi fakt, że moja dawna pompa paliwa, demontowana jeden jedyny raz - podczas wymiany na inną była krzywa? To samo z gaźnikiem, też chyba dopiero ja go wyciągałem z auta, później na szkle planowałem jak szalony. Podkładki ebonitowe ograniczają działanie temperatury silnika na te elementu, ale nie redukują do zera, bo to jest niemożliwe w tej konfiguracji.

Gdzie jest ten otworek w kolektorze? Ten w podstawie przed gaźnikiem odprowadza paliwo jeśli z gaźnika leje się benzyna na zewnątrz, pięknie widoczne jeśli pływak jest dziurawy (a właśnie, może pływak kapczelaszung?). Drugi to ten, z którego wychodzi zawór odsysu par oleju, dalej króciec na przewód do puszki filtra powietrza. Zalał mi się kant, niejednokrotnie, mission impossible is possible? Big Grin
04-02-2015 22:37:25
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Ćmaga Offline
Gazownik, kierowca
*


Liczba postów: 108
Imię: Jakub
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #62
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Ten otworek jest w kolektorze ssącym, taka malutka dziureczka widoczna dopiero po całkowitym odkręceniu gaźnika od kolektora, takie rozwiązanie jest też w Żuku w S-21. A wykrzywić podstawę gaźnika i pomki jest bardzo łatwo, wystarczy mocniej dociągnąć nakrętki i już, po sprawie, to niemożliwe żeby to było takie normalne wykrzywianie od temperatury, bo płaszczyzna w kolektorze i w bloku silnika jest równa, więc w ten sposób te połączenia nigdy nie byłyby szczelne.
05-02-2015 00:42:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ćmaga Offline
Gazownik, kierowca
*


Liczba postów: 108
Imię: Jakub
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #63
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga




Fiacior przejeżdża kolejne kilometry, ostatnio coraz to dłuższe trasy, ale chyba się ograniczę, bo w takim tępie remont silnika będę robił co 6-7lat. Od tego jeżdżenia dało o sobie znać przednie zawieszenie, w tym miesiącu koniecznie trzeba zrobić remont. Ogólnie żadnych zmian nie ma, może oprócz nowych kół na lato, 5 calowych z PNa Caro Plus z 2000r. z oponami 185/70. W planach mam wymianę silnika na 1,6GLI na wtrysku, ale kiedy to nastąpi nie wiem, na razie muszę zarobić kasę i poszukać Poloneza z dobrym motorem, no i kupić chodnicę wpuszczaną w wzmocnienie czołowe, eh miałem dwie i sprzedałem głupi za marne grosze.
03-04-2015 17:19:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ogarowiec223 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 93
Imię: Tobiasz
Skąd: Dąbrowa Zielona
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #64
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Cudny fiacik Big Grin

Romet jest jak media markt nie dla idiotów.
Jeżeli pomogłem postaw piwo!!! Big Grin
03-04-2015 20:03:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ćmaga Offline
Gazownik, kierowca
*


Liczba postów: 108
Imię: Jakub
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #65
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Eee tam bez przesady, ale po wymianie silnika na 1,6, remoncie blacharskim i lakierowaniu na L-47 będzie miał jakiś wygląd i przede wszystkim normalną jednostkę napędową. Dzisiaj podregulowałem trochę instalację gazową, bo zaczął po wyjeździe do Warszawy palić 11,5l /100km i było by wszystko w porządku ale coś przedobrzyłem chyba, niby dobrze chodzi ale jakoś jakby mułowato się zbierał, po świętach pojadę do gazownika na regulację.
03-04-2015 20:28:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jurek_j Offline
Technik
*


Liczba postów: 838
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
Post: #66
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
To chcesz nim normalnie jeździć, czy remontować, przemalowywać? Bo czytam jedno forum, drugie forum i doznaję mega rozdwojenia jaźni.
03-04-2015 21:47:36
Odwiedź stronę użytkownika Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Ćmaga Offline
Gazownik, kierowca
*


Liczba postów: 108
Imię: Jakub
Skąd: Włodawa
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #67
RE: FSO 1500 1988r. by Ćmaga
Cały czas nim normalnie jeżdżę, ale karoseria już wymaga pewnych napraw, doły przednich błotników bierze rdza, drzwi są co prawda zdrowe ale mam wrażenie, że nie są od tego auta, tylne lewe odstają kilka mm od błotnika, trzeba nimi mocno jebnąć żeby się zamknęły, z prawej strony jedne i drugie odstają od progu, drzwi kierowcy to już całkiem porażka, lakier też jest zniszczony, po za tym ten kolor jest taki piękny, że rzygać mi się chce jak patrzę na niego, a zawsze chciałem granatowego MRa więc jaki problem zmienić kolor skoro i tak go będę lakierował. No co tam jeszcze, aha ostatnio obczaiłem, że czołowa szyba chodzi razem z uszczelką, więc to też do zrobienia, słupki przednie już coś zaczęły pękać przy rynience, błotniki przednie pójdą całkiem do wymiany, są fabryczne, ale te zaokrąglenia przy masce i górna krawędź jest taka piękna, że wygląda jakby jakiś Czesiek ją po butelce ukraińskiej wódy prostował, pas przedni jest też wgnieciony i łączenia z błotnikami zaczęły rdzewieć. Oj dużo tam roboty jest, żeby stan tego auta był zadowalający, silnik też wyleci, wsadzę 1,6 na wtrysku ew. przeróbka na gaźnik, z moimi przebiegami ten fiatowski długo nie pociągnie, a nie chcę mi się co chwilę siedzieć przy nim, czyścić przerywacza, ustawiać zapłonu, wymieniać pływaka, regulować zaworów itp. Szyby brązowe też zmienię na zwykłe, no chyba tyle, wiesz jeżdżę nim normalnie na co dzień, chociaż do pracy śmigam rowerem jak jest ładna pogoda, ale prawie co dziennie wieczorem jeżdżę tak dla przyjemności, robię trasy itp. ale też chcę żeby był ładny, dobrze spasowany itp.
04-04-2015 11:59:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5606
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: FranXXpl
Dzisiaj 00:58:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 252
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 00:46:33
» Odpowiedzi: 64
» Wyświetleń: 16122
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 23:48:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 47
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 9999
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12912
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 259
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2376
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 192
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 315
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1110
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5753
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 496
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2274
Witam
Ostatni post: romek
15-04-2024 11:51:27
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 313

Reklama