Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp.
Autor Wiadomość
naveintre Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 478
Imię: Michał
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #1
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp.
Witam. Dziś zaprezentuje jak wykonać moduł zapłonowy do motocykla/samochodu z zapłonem opartym na przerywaczu czyli tak zwanych "platynkach". Moduł ten możemy zastosować w każdym motocyklu/samochodzie z zapłonem bateryjnym. Jeśli chcemy taki moduł zamontować np w Jawie 350 potrzebne będą nam dwa takie urządzenia, po jednym na każdy przerywacz. Ja zaprezentuję jak zaadaptowałem ten moduł do mojej MZ ETZ 150.
Główne zalety tego modułu:
1. Poprawia kulturę pracy silnika i zwiększa moment obrotowy(w dolnym zakresie obrotów).
2. Poprawia rozruch.
3. Oszczędza nam przerywacz (prąd płynie tylko kilkadziesiąt mA a nie ponad 4A) No i "platynki" z elementu wykonawczego stają się tylko tak jakby "czujnikiem".
4. Poprawia ładowanie cewki (brak iskrzenia na przerywaczu), co daje nam mocniejszą iskrę.
Schemat:

Do dzieła Smile
Potrzebne nam będą:
-Płytka laminowana miedzią(PCB)
-Dobry wodoodporny flamaster
-Kwas do wytrawiania w/w plytek
-Silikon/żywica epoksydowa do zalania układu.
-Lutownica i cyna
-Trochę oporników, kondensatorów itp(wykaz elementów niżej)
-Radiator
-Trochę kabli
-Wiertarka i małe wiertło
-Trochę cierpliwości i chęci Smile
Najpierw rysujemy flamastrem ścieżki i rozplanowywujemy jak maja być rozmieszczone elementy.
Potem wycinamy płytkę na odpowiadający nam wymiar i wrzucamy do trawienia a na końcu wiercimy otwory.
Powstaje coś takiego:



Następnie lutujemy elementy zgodnie ze schematem:



Teraz wiercimy w radiatorze otwór do przykręcenia tranzystora T3 (IRF840):



Ja zamontowałem go na takiej podkładce:



I takiej tulejce:



Odizolowywuje to tranzystor od radiatora co zapobiega ewentualnym zwarciom z masą pojazdu. Nie musimy tego robić ale dla bezpieczeństwa nie zaszkodzi Smile
Następnie lutujemy tranzystor do płytki:



Wkładamy płytkę między żeberka radiatora:




Powstaje taki o to gotowy moduł:



Dobrze jest przed zalaniem modułu najpierw go przetestować w naszym pojeździe, no chyba ,ze jesteśmy na 100% pewni ,że zadziała Wink
Gdy upewniliśmy się ,że moduł działa jak powinien zalewamy go żywicą lub silikonem. Zapobiega to drganiom elementów, zawilgoceniem ich itp rzeczami które mogły by uszkodzić moduł.

-C.Z - podłączamy do masowego styku na cewce zapłonowej w naszym pojeździe.
P -to kabel idący od przerywacza(platynek)
Masa do masy pojazdu i tak samo + do +(gdzie podpiąć to już własna inicjatywa właściciela Smile )

Po podłączeniu modułu należy pozbyć się kondensatora!!!
Po zalaniu powstaje nam takie cudo :



Mój został dopiero co zalany także nie wygląda najpiękniej Wink
Moja MZ z testów tego modułu:

http://www.youtube.com/watch?v=SsZkl2EjM18

http://www.youtube.com/watch?v=lt01ajasQsQ

Silnik pracuje zauważalnie równiej i stabilniej a iskrzenie na przerywaczu odeszło w niepamięć.
Układ należy wykonać jak najdokładniej ,żeby nie zawiódł nas w trasie Smile

Wykaz elementów:
Tranzystory:

BC547 (T1, T2);

IRF840 (T3);

Ø Diody:

1N4007 (D1);

Ø Kondensatory:

220nF/63V (C1);

10nF/63V (C2);

Ø Rezystory:

300 ohm/1W (R1);

1kohm/0,125W (R2, R5);

470ohm/0,5W (R3);

15kohm/0,125W (R4);

560ohm/0,25W (R6);

100ohm/0,125W (R7);
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-12-2012 18:49:12 przez Mati.)
29-12-2012 01:59:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo naveintre za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Moduł zapłonowy do Polski Fiat 126p, WSK itp. - naveintre - 29-12-2012 01:59:23




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 531
Części
Ostatni post: komarek54
Dzisiaj 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 404
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 21:55:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 93
Moc silnika 023
Ostatni post: romek
Dzisiaj 21:13:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 206
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7446
Powitać
Ostatni post: szyja35
Dzisiaj 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 60
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 208
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 197
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
Wczoraj 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 303
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 158
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 277
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 437
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 930
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 285
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 199

Reklama