Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
|
Autor |
Wiadomość |
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
|
|
01-04-2024 13:24:00 |
|
|
Norweski Zomowiec
Mechanik
Liczba postów: 1,786
Imię: Marcin
Skąd: Zamośc
Pojazd: Inny
|
RE: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
tu masz za 200 gaznik
https://sklep.mieloch.pl/produkt/gaznik-...98-05.html
króciec mi pasować od gaźnika bing15 jak pamiętam. Trzeba znać średnice zewnętrzną krócca do gaźnika i szukać alternatywy - ale szybciej bedzie zakupić przez allegro ten gotowy lub samemu wykonać, jeśli ma się jakieś umiejętności
inwestycja jest na pewno warta swojej ceny, jeśli zamierzamy rometem jeździć np. do pracy czy większość czasu - sam jestem takowym przykładem
|
|
01-04-2024 15:10:32 |
|
|
Franek P
Uczeń
Liczba postów: 80
Imię: Franciszek
Skąd: Długołęka
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Pomoc w dobraniu gaźnika do silnika 023
Dzień dobry.
Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc.
Dzisiaj dostałem paczkę z króćcem. Zamontowałem gaźnik.
Teraz opiszę działanie w skrócie. Po pierwszym zalaniu przy dodaniu gazu odpalił, ale przy dodaniu gazu gasł. Po chwili i ustawieniu wolnych obrotów, pracował normalnie. Jazda testowa po podwórku, a następnie wyjazd na drogę.
Co ważne świeca była jedną z używanych przy starym (nowym chińskim) gaźniku. Przy tym gaźniku świeca była co chwilę okopcona, przez co gasł. Używana przeze mnie świeca to Iskra F95s nowej produkcji
Po zamontowaniu gaźnika, wyczyściłem świecę, ale nadal była trochę czarna. Pierwsze wrażenia świetne. Ogólnie zauważyłem, że gdy wyczyszczę świecę, Romet ma bardzo duże przyspieszenie. Ale do rzeczy. Po przejechaniu około 1 km, zjechałem na pobocze. Dokładnie już nie pamiętam, ale najprawdopodobniej zatrzymałem się i zgasł. Potem próbowałem odpalić, ale na chwilę zapalił, a potem zgasł. Czyszczenie świecy i jadę dalej. Około 300 metrów dalej znów zgasł. Kolejne czyszczenie świecy, i jadę dalej. Potem przez długi czas nic się nie działo. Oczywiście przy testach nie jadę daleko, a tylko po jednej krótkiej trasie blisko domu. Jechałem dalej już bez żadnych niespodzianek. Jedynie przy chwilowym postoju na chwilę zgasł, ale już bez czyszczenia świecy odpalił. Jeździłem jeszcze trochę i na szczęście nic więcej się nie zdarzyło.
Wydaje mi się, że najbardziej prawdopodobniej zdarzyło się to kilka razy, przez świecę, która była okopcona przez poprzedni gaźnik. Po jeździe sprawdziłem świecę, i była znacznie czystsza. Nie wiem jak to się nazywa, ale ceramiczna izolacja elektrody, z czarnej zrobiła się biała. Ogólnie cała świeca jest czystsza, ale jak do tej pory miała np. czarny kolor, to teraz jest cała czysta. Koloru raczej nie ma nawet brązowego.
Zwiększyła się też prędkość z ~37km/h do ~41km/h
Ogólnie to jestem zadowolony z tego gaźnika. Jutro będę jeszcze testował na dłuższych trasach, więc napiszę więcej.
Mam jeszcze pytanie. Gdy tak gasł, to pomyślałem, że zmienię świecę na inny model. Testowałem najpierw na prawie nowych od NGK, ale pomimo dobrej iskry nie odpalił. Po zmianie na nową Iskrę F95s, na której dotychczas jeździłem, odpalił od kopa. Mam też nowe Iskry F75s, oraz stare Iskry typu F80, F95s i inne. Jaki model iskry byłby odpowiedni do tego gaźnika?
|
|
05-04-2024 23:39:13 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|