Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
ogar 200 by charper
Autor Wiadomość
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #61
RE: ogar 200 by charper
to prawda, ten silnik po nagrzaniu solidnym trudniej odpalić niż na zimnym, u mnie pomaga odkręcenie gazu na maxa i po 2 - 3 gorący kopnięciach odpala nawet gdy jest upał
27-11-2015 12:26:47
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #62
RE: ogar 200 by charper
Jednym uda się proba zapalenia z kopki za którymś razem a nie raz trzeba z popychu ścierać oponę. To jest to o czym piszę. Dobra, koniec o wyższości jawek nad ZMD bo wszystko juz chyba zostało napisane.
27-11-2015 13:05:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
KeiSangi Offline
unfunny boy
*


Liczba postów: 1,458
Imię: Ignaś
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny Romet
Post: #63
RE: ogar 200 by charper
Jawka chodzi jak czołg, a jej projektant to chyba jakiś szympans po trepanacji czaszki, jedna zaleta (oprócz mocy oczywiście) to to że magneto jest pod iskrownikiem.

Jeżdżę po to by jeździć,
Żyję aby nie żyć
27-11-2015 17:58:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,191
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #64
RE: ogar 200 by charper
Haha charper jeden z nie licznych ma trzeźwe spojrzenie na to, dziwne jest, że z kim się nie zacznie rozmowy o prlu to pada tekst ze ogar 200 to nie wypał, opinie o tym wiarygodna może dać ten co ma jedno i drugie a nie tylko ogara 200.

Simsonomania <3
27-11-2015 19:46:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #65
RE: ogar 200 by charper
opinie ogar 200 miał slabe bo żarł paliwo jak smok w porównaniu z polskimi silnikami. nawet jak sie czyta artykuły z ówczesnego Motoru tpo ta wada wszędzie jest wskazywana. Nawet moc nie była specjalną zaletą bo silniki na kraj były dławione. Zaletą Ogara 200 dla posiadaczy było to że wogóle był:-)
27-11-2015 22:33:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #66
RE: ogar 200 by charper
(27-11-2015 19:46:55)Matinek napisał(a):  Haha charper jeden z nie licznych ma trzeźwe spojrzenie na to, dziwne jest, że z kim się nie zacznie rozmowy o prlu to pada tekst ze ogar 200 to nie wypał, opinie o tym wiarygodna może dać ten co ma jedno i drugie a nie tylko ogara 200.

Ja nie prowadze dyskusji że szmelc i do rowu z tym, tylko wymieniam wady jakie dostrzegłem, których dezamety nie miały, czego niektórzy zauroczeni zdaja się nie przyjmować do świadomości. wiadomo że jeśli jest w silniku wszystko prosto z reklamóweczki to się tego nie odczuwa ale pojeździjcie sobie tym z dwa lata tak dzień w dzień nie tylko po podwórku kółeczko i do ciepłej szopki to najsłabsze ogniwa wyjdą w praniu. To co pisze nie jest niczym odkrywczym.
Ale tak czy inaczej trzaskałem tym po 40 km w te i z powrotem jednego dnia i rzadko kiedy chodziłem koło tego na pieszo.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-11-2015 01:12:48 przez charper.)
28-11-2015 01:10:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #67
RE: ogar 200 by charper
Mam ogara 200 a wcześniej zrobiłem ponad 10k km tym samym zmd (dosłownie bo fabryczny nigdy nie rozpolowiany, na nominale 025), od roku mam ogara i jest różnica w jakości. Tu ktoś pisał że konstruktor tego silnika był głupi, czy coś. Hm. Jak dla mnie konstrukcja takiego silnika o takiej elastyczności, trzech biegach i przemyślanych rozwiązaniach jak choćby zapłon w dosłownie początki lat 60 to było coś. Z resztą zobaczcie co później konstruowali spece od silników z Jawy. I wcześniej też. Nie mowie tu juz o dwucylindrowcach i całej reszcie silników Jawy o większych pojemnościach. Były to dobre i udane konstrukcje, szczególnie w tych starych ogromnych jawach. A Romet? Romet nie mial własnych silników a większym wynalazkiem Nowej Dęby był 170 do kobuza. Także raczej radzę tutaj się powstrzymać bo jeśli chodzi o silniki do motorowerów to w czasach gdy powstał 223, na wzór zachodnich nowinek (poziomy silnik to była nowinka) to w Nowej Dębie gdzieś śnił się projekt poczciwego s38 Wink

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
28-11-2015 01:18:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Matinek Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,191
Imię: Mateusz
Skąd: Łowicz
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #68
RE: ogar 200 by charper
I w czym to s38 jest gorsze ? Tak się składa że to s38 jest wykonane z wiele twardszego materiału o jest dużo lepszej jakości niż takie 223.

Simsonomania <3
28-11-2015 01:49:39
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #69
RE: ogar 200 by charper
W ZMD robili silniki o pojemności 350ccm i mocy 20km takze pojęcie mieli a dlaczego z motocykli szly tylko wski to nie wiem. A i proszę nie odbiegac od tematu, tematem rozmowy jest silnik jawa 223.
28-11-2015 02:00:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #70
RE: ogar 200 by charper
(28-11-2015 01:49:39)Matinek napisał(a):  I w czym to s38 jest gorsze ? Tak się składa że to s38 jest wykonane z wiele twardszego materiału o jest dużo lepszej jakości niż takie 223.

Powiedz ze jesteś naukowcem i badales stopy metali z których wykonano oba silniki to będę w szoku. A człowieka który tak jak Ty będzie twierdził że s38 było jednak lepsza konstrukcją niż 223 to chyba próżno szukać. Cóż, wielu z was nie umiało sobie z czeskim dziadkiem poradzić lub po prostu mieliście do nich pecha co teraz tutaj się wylewa. Świata nie zmienię...

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
28-11-2015 23:46:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #71
RE: ogar 200 by charper
(28-11-2015 23:46:35)komarinho napisał(a):  
(28-11-2015 01:49:39)Matinek napisał(a):  I w czym to s38 jest gorsze ? Tak się składa że to s38 jest wykonane z wiele twardszego materiału o jest dużo lepszej jakości niż takie 223.

Powiedz ze jesteś naukowcem i badales stopy metali z których wykonano oba silniki to będę w szoku. A człowieka który tak jak Ty będzie twierdził że s38 było jednak lepsza konstrukcją niż 223 to chyba próżno szukać. Cóż, wielu z was nie umiało sobie z czeskim dziadkiem poradzić lub po prostu mieliście do nich pecha co teraz tutaj się wylewa. Świata nie zmienię...

to tak jak nikt z was nie miał charta a wszyscy mówią że to szajs porównywalny z 023 i że do jawki nie ma startu pod żadnym względem. zresztą po postach tu padających widze że żyjecie w osobnym świecie i każdy post nie na temat mojego ogara i prac które przy nim robie proszę zgłaszać do moderatora. wystarczy kilka wad ogara wymienić by się znaleźli obrońcy jedynej słusznej konstrukcji. szkoda.
29-11-2015 03:48:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
bartosz1907 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 443
Imię: bartosz
Skąd: okolice Krakowa
Pojazd: Romet Pegaz
Post: #72
RE: ogar 200 by charper
ogar miał wiele wad i niewiele zalet - najważniejsza z zalet to ta, że oprócz silnika wszystkie inne części Ogara były Rometowskie :-)

silnik tez miał kilka "genialnych" rozwiązań - np rozwiązanie kopniaka 100 lat za Dezametem, gaźnik który powodował zużycie paliwa tylko nieco mniejsze niz miała ciężarowa TATRA, poziom dragań taki że nawet w oficjalnej instrukcji do czeskich motorowerów widniało zdanie " po godzinie jazdy stosowac 30 minut postoju" itd, itd. Ale wtedy liczyło sie to że Ogar był, ponadto był dwuosobowy, ponadto czasem udawało sie go uruchomic i gdzieś dojechać...
29-11-2015 12:49:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Petronas Offline
Wiecznie karany ;)
*


Liczba postów: 888
Imię: Tomek
Skąd: Leżajsk
Pojazd: Romet 2375
Post: #73
RE: ogar 200 by charper
Możesz sobie tak okapnik zmodyfikować co by z powrotem do baku leciało paliwko albo normalnie żeby się zbierało w pojemniczku i już 1 problem z głowy Big Grin
29-11-2015 12:56:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
komarinho Offline
długodystansowiec
*


Liczba postów: 552
Imię: Paweł
Skąd: Sanok/Kraków
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #74
RE: ogar 200 by charper
No według mnie 027 w serii nie ma startu do oddławionego 223 Smile Sprawdzałem :F

Mój Romet 100
Mój Romet Ogar 200
Moja MZ ETZ 150
29-11-2015 14:09:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
charper Offline
detyfusan
*


Liczba postów: 2,027
Imię: Wojtek
Skąd: ze wsi
Pojazd: Romet Chart
Post: #75
RE: ogar 200 by charper
(29-11-2015 14:09:57)komarinho napisał(a):  No według mnie 027 w serii nie ma startu do oddławionego 223 Smile Sprawdzałem :F

ile ci wyciąga wg gps?
29-11-2015 16:05:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Paliwo owiane legendom
Ostatni post: Mityczny Kacperek
Dzisiaj 22:59:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: Pióro
Dzisiaj 22:28:50
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 8
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 22:04:01
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 259
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 21:58:19
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 359
Wycena - Romet Ogar 205
Ostatni post: elmer
Dzisiaj 19:41:03
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 46
Siema
Ostatni post: Nikodem_ek510
Dzisiaj 14:23:59
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 429
ogar 205 023 mało mocy
Ostatni post: wazniak96
Dzisiaj 12:09:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 457
Problem z paliwem w Romec...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:08:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 896
Zapłon CDI
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 09:02:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 257
Nierówna praca silnika
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 08:59:23
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 112
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 23:38:16
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 63
Co to za rower?
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 79
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
Wczoraj 21:32:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 338
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 20:52:44
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1201
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: przemekprzybysz52
Wczoraj 12:22:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 328

Reklama