ON vs LPG vs PB
|
Autor |
Wiadomość |
jurek_j
Technik
Liczba postów: 830
Imię: J
Skąd: FGW
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: ON vs LPG vs PB
(26-08-2015 23:06:34)Simon napisał(a): Ehh ciężko wykazać krzty kultury dla Justyny i ciągnąć temat tutaj. Dobra gaz był po 0,85 gr benzyna po 1.78 zł. A teraz przedstaw mi jak się plasował koszt auta z lpg i bez lpg do współczesnych zarobków. Uwzględnij koszta późniejszej regulacji instalacji, gdzie temat raczkował i zapewne wiele warsztatów tego nie robiło.
Zadać pytanie i potem postulować o EOT, to tak jak założyć prezerwatywę żeby tylko wykąpać się w kałuży.
W tamtych czasach szalały instalacje na śrubę, podejrzewam że koszt nie przekraczał 3kzł.
Jesli montowało się gaz u cytryna i gumiaka, to często trzeba było regulować. Jeśli nie oszczędzało się - latał do bólu, dopóki coś nie padnie, jak 125p, którego dłubałem ostatnimi czasy. I z małej, prostej matematyki, na każde sto kilometrów przejechanie takim kantem kosztowało na lpg - ~10zł, na benzynie - ~18zł. Przeglądy droższe o te 6 czy 8 dych i w zasadzie tyle.
Na forach FSO czasami znajdą się tacy, którzy wspominają tamte czasy, jakoś nikt nie narzekał żeby stale regulował te lpg, tylko trzaskał kilometry na potęgę, nie zważając na to czy wypalą się gniazda zaworowe, czy nie. I jak na złość, na gazie te silniki potrafiły przejechać więcej niż na benzynie.
Nie będę niczego uwzględniał, będę opierał się na moich wspomnieniach, obserwacjach, bo mając ówcześnie 8 lat auta zwyczajnie mieć nie mogłem.
W 2001 roku siostra kupiła nowego lanosa, miała od razu założyć lpg, ale jakoś po dzień dziś muchozolu auto nie doczekało się. I szkoda, bo więcej by jeździł, silnik byłby w lepszej kondycji ze względu na możliwość pokonania jednorazowo większego odcinka kilometrów. A tak do praca-dom, zakupy i raz na ruski rok wyjazd gdzieś tam.
I zgrozo, mówiłem to już parę razy, powiem jeszcze raz, w 125p mam tylko benzynę, w polonezie diesla, tylko glizda jeździ na gazie z butlą od kuchenki.
Nikt Taśmy nie lubi, ja też, bo nie jestem homo, ale bardzo się z nim zgadzam. Bo tak.
|
|
27-08-2015 21:38:14 |
|
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
27-08-2015 22:51:36 |
|
|
dlugiLBN
Lakiernik
Liczba postów: 698
Imię: Daniel
Skąd: Lublin
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: ON vs LPG vs PB
Jak to mówią:Gdy diesel już kończy benzyna dopiero zaczyna.
Miałem przez 7 lat auta od 650cm do 5000 cm wszystkie w lpg lub pb.
Ostatnio przełamałem się i kupiłem ibize z 1.9 tdi która pali 4.2 ON/100 ale co z tego.
Odgłos silnika diesla dla mnie jest dobijający.
Zakres mocy od 1200-2500obr/min powyżej już nic się nie dzieje tylko klekocze.
Koszt usterek typu regeneracja turbiny,wtrysków,pompy które na szczęście nie miały miejsca,a gdyby coś padło to za byle co wykładam tyle PLN co za silnik do benzyniaka,a więc zawory niech się wypalają,parowniki zamarzają a i tak wolę lpg niż ON
Po po 7 latach i 20 benzyniakach kupiłem diesla
I NIGDY WIĘCEJ NIE KUPIE
BMW E32
CIVIC EJ9
Komar 2350 w trakcie kompletowania
Ogar 200 w całości do remontu
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-08-2015 02:34:00 przez dlugiLBN.)
|
|
28-08-2015 02:30:50 |
|
1 osoba postawiła piwo dlugiLBN za ten post:1 osoba postawiła piwo dlugiLBN za ten post.
Taśma (08-30-2015)
|
JGNZM
Chartełowiec
Liczba postów: 1,247
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
|
|
28-08-2015 10:29:34 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|