Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mechanizm korbowy Romet Zenit
Autor Wiadomość
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #1
Mechanizm korbowy Romet Zenit
Kupiłem Zenita. Jest w nim do wymiany mechanizm korbowy. Zębatka ma 48 zębów, na allegro takiej nie ma( albo nie potrafię znaleźć). Są za to z Wigry 3, ale maja 46 zębów. Czy podpasuje z Wigry ?

Korby maja luzy spore
03-05-2015 22:25:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #2
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Ewentualnie co wymienic,zeby korby zostaly.
Zenit z roku 91 lub 2001,nie wiem bo slabo wybite jest.
04-05-2015 07:58:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #3
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Korba z Wigry do ramy będzie pasować (każda na wbijane miski podejdzie), ale do łańcucha już nie. Zenit miał przerzutki, a Wigry torpedo (jedno przełożenie, hamulce w pedałach). W rowerach z torpedem jest zastosowany szerszy łańcuch, zębatka korby i zębatka przy kole niż w rowerach z przerzutkami.

Zenit jest z 1991. Romet upadł w 1998r.

Jak luźne? Względem siebie (jedną trzymasz, a druga się rusza) czy względem roweru (chodzą góra-dół i przód-tył, ale trzymają się siebie mocno)? A może oba na raz?
04-05-2015 10:46:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
korba bez zebatki ma luz gora dol a z zebatka lewo prawo
04-05-2015 11:09:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #5
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A zdejmowałeś korbę? Łożyska całe? Korba dokręcona odpowiednio?
04-05-2015 11:31:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Nie zdejmowalem.
Musze poczytac jak sie sciaga
04-05-2015 11:58:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #7
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A żeby ten telefon. Napisałem ci cały poradnik i wszystko diabli wzięli. No to lecim od nowa.

1. Odkręcasz nakrętkę klina. Zdejmujesz podkładki. Wkręcasz samą nakrętkę tak, żeby była na równi z końcem gwintu. Ma ona być tak jak na zdjęciu.


2. Wybijasz klin. Jak nakrętka dotknie korby to zdejmij ją i z wyczuciem wybij klin do końca. Zdejmij lewą korbę.

3. Odkręcasz nakretki (gwint jest "lewy", więc odkręcasz je odwrotnie niż zwykłe). Pomiędzy cienką nakrętką a aluminiową blaszką powinna być podkładka z ząbkiem wewnątrz. Ta gruba dociskająca łożysko to konus.

4. Przesmaruj wszystko przy okazji.

5. Po złożeniu powinien być delikatniutki luz całej korby. Konus dokrecasz tak, żeby był wiekszy luz niż docelowy (musisz dobrać go eksperymentalnie), a potem dociągasz cienką nakrętką.

6. Do wbijania klinu korbę ustaw jak na zdjęciu.


Wcześniej było dłużej, ale teraz już leciałem na szybko. Nakrętka na klinie przy wybijaniu jest ważna. Dzięki niej nie sklepiesz gwintu i będziesz mógł użyć klin jeszcze raz (te stare są nieśmiertelne, nowe robią z plasteliny).
04-05-2015 13:40:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #8
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Ok dziekuje.
Nie wiesz moze ile zebow ma przednia zebatka? Wszedzie pisza ze 46, a ja mam 48
04-05-2015 13:50:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #9
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
46 zębów ma szeroka zębatka (ta do torpeda). Niestety w moim Zenicie oryginalnej nie było, więc nie wiem. Jeśli masz na swojej znak Romet to jest oryginalna (powinien być wybity od wewnętrznej strony zebatki (od strony roweru).
04-05-2015 15:11:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
marew Offline
Nowy
*


Liczba postów: 36
Imię: Mariusz
Skąd: Piekary Śląskie
Pojazd: Inny Romet
Post: #10
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Rozebralem,ale mialem problemy.
Nie dalo sie klina wybic w lewej korbie.
Kupilem nowy suport i korbe. Prawa zostanie. Zloze i powinno byc ok.
05-05-2015 08:34:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,609
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
Szkoda, że nie napisałeś. Jak nie chciał wcale wyjść to można go przewiercić (nie od strony gwintu). Wtedy to już musi się poddać.
05-05-2015 11:00:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
wnusiu94 Offline
Moderator Działu Rowerowego
Moderatorzy


Liczba postów: 3,184
Imię: Adam
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #12
RE: Mechanizm korbowy Romet Zenit
A przypadkiem zębów nie powinno być 45 lub 47? W każdym razie liczka nieparzysta?

Legenda nie umiera nigdy. | Różowy Składak - Zapraszam!
05-05-2015 18:56:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 0
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 234
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 438
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 367
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 821
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 76
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 151
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 247

Reklama