Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 205] Obroty, nie pali, strzela
|
Autor |
Wiadomość |
johnymaze2
LoL
Liczba postów: 57
Imię: Jakub
Skąd: Złocieniec
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Obroty, nie pali, strzela
Witam chciałbym prosić Was, Rometowców - znawców o rozwiązanie problemów związanych z moim motorowerkiem.
A mianowicie :
- Bardzo często się zdarza, że nie odpala (kopię i kopię i kopię) nie przynosi to skutku, dopiero jak wleje bezpośrednio kapkę benzyny do cylindra strzykawą przez otwór na świecę motor wyda z siebie dźwięk zdyszanego ogara. Uprzedzam że iskra jest bardzo mocna i ma ładny kolorek, nie jest zalewana (Iskra F85)
- Po jeździe zaczął strzelać z tłumika przy kopaniu
- Gdy przekręcę manetke gazu do oporu następuję dosłownie chwila przerwy i znów są wysokie obroty ( coś jak by popuścić gazu )
- Gaśnie gdy włączam światła
- strasznie głośno hałasuje ( łączenie kolanka z cylkiem jest łączone drutami)
Link do filmu :
http://youtu.be/PZ_yIkhACzY
|
|
02-12-2013 20:02:44 |
|
|
johnymaze2
LoL
Liczba postów: 57
Imię: Jakub
Skąd: Złocieniec
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Obroty, nie pali, strzela
Jeszzce coś ?
Dzieki Wam wielkie, jutro zabiere się do tego problemu. Możliwe ze nawet dziś )
|
|
03-12-2013 15:01:03 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,306
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Obroty, nie pali, strzela
Proste, komora pływakowa jest nie szczelna, paliwo się leje, uszczelka rozwalona, jak ma silnik dobrze pracować? Przede wszystkim wymień najpierw uszczelkę na pokrywkę komory pływaka, dokręć i sprawdz, czy problem dalej się powtarza, jeśli nie, to znaczy że powinno być OK. Jeśli dalej będzie ciekło, pomyślimy.
Druga sprawa, zapłon! Sprawdz czy jest dobrze ustawiony, przypominam, przerywacz powinien być rozwarty 3 mm przed górnym martwym położeniem tłoka.
Posprawdzaj to wszystko, zrób i wróć z nowinami
|
|
03-12-2013 23:55:40 |
|
|
johnymaze2
LoL
Liczba postów: 57
Imię: Jakub
Skąd: Złocieniec
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Obroty, nie pali, strzela
Uszczelka wcale nie jest potrzebna
Pływak był zatopiony z tego względu, że iglica nie trafila w dziurke pokrywy pływaka (mój błąd najprawdopodobniej)
Teraz tylko ustawić zapłon.. Odkręcać nozki kierowcy, kopkę i dźwignie zmiany biegów.
Zna ktoś jakiś sposób na ustawienie zapłonu w Ogarze 205 bez specjalnych przyrządów ?
Romet pali od strzała, ale po chwili gaśnie, jeździłem dziś i zamulał na 2 :|
Aha, powiecie mi jak te śrubki do regulacji gaźnika powinny być wykręcane i wkręcane?
Ta ze spręzynką i ta od paliwka.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2013 15:49:52 przez johnymaze2.)
|
|
04-12-2013 15:44:57 |
|
|
Damian4570
Zaawansowany hardware'owiec
Liczba postów: 1,306
Imię: Damian
Skąd: Strzelce Kraj
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Obroty, nie pali, strzela
Chyba nie przeczytałeś uważnie mojego ostatniego postu... Napisałem Ci jak powinien być ustawiony zapłon i wcale nie potrzebujesz do tego nic, oprócz tak specjalistycznych przyrządów jak linijka, śrubokręt i ołówek... Opiszę ostatni raz jak ustawić zapłon:
1) Masz już na widoku magneto z aparatem.
2) Wsadzasz śrubokręt zamiast świecy, musi się stykać z tłokiem, ważne aby śrubokręt był jak najbardziej prostopadle do głowicy.
3) Delikatnie kręcisz magnetem, ze wsadzonym śrubokrętem, wyczuwasz miejsce, w którym tłok jest w GMP, czyli w górnym martwym położeniu.
4) Pokręć wałem lekko w prawo/lewo, aby się upewnić, czy tłok jest w GMP*.
5) Teraz na śrubokręcie linijką odmierz 3 mm (od głowicy), zaznacz sobie ten punkt na wysokości 3 mm od głowicy.
6) Teraz pokręć wałem, tak, aby punkt który zaznaczyłeś na śrubokręcie znalazł się na równi z głowicą.
7) W tym momencie przerywacz powinien być rozwarty, jeśli nie jest pokręć magnetem w lewo, lub w prawo, w zależności czy chcesz mieć zapłon z wyprzedzeniem, czy opózniony.
8) To wydaje się skomplikowane, ale takie nie jest. Robota nie powinna zająć Ci więcej niż 20-30 minut.
* GMP - Punkt w którym tłok, znajduje się tzw górnym "martwym" położeniu, czyli nie wykonuje pracy ani w górę ani w dół. Oczywiście jest również dolne martwe położenie tłoka, ale to nieważne w tym momencie.
Nie wiem, jak to można prościej opisać...
Mam nadzieję, że pomogłem
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-12-2013 19:48:52 przez Damian4570.)
|
|
04-12-2013 19:34:25 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|