Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Mińsk typ 400A
Autor Wiadomość
Wiktor2002ZPL Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Wiktor
Skąd: Łódzkie
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Mińsk typ 400A
Dzień dobry forumowiczom Big Grin
Kontynuuję opisywanie swoich "zdobyczy", dzisiaj padło na Mińska 400A.
Mińsk został obejrzany przez mnie u sprzedawcy, który to miał na sprzedaż MZ 250 (swoją drogą w niezbyt dobrym stanie). Wspomniał, że ma też dwa miński z dokumentami do rejestracji - obejrzałem, poprosiłem, aby poczekał aż wrócę z gór (wyjazd motocyklowy), po przyjeździe przyczepka, targowanie ceny, i mińsk do domu.
Oczywiście, jak zwykle, w domu wzbudził reakcję pt "złom" - i nic dziwnego, bo z początku super nie wyglądał, ale miałem w nim wizję "brzydkiego kaczątka" - lakier był w porządku, choć przykryty warstwą brudu. Chromy były pordzewiałe, ale na to mam już swój sprawdzony sposób Tongue
Silnik stał rozebrany od strony sprzęgła ze względu na uszkodzony półksiężyc startera, który to zresztą dostałem nowy - sprzedawca dał mi także drugi komplet liczników (na zdjęciach widać, dlaczego - potrzaskane). Prócz tego dostałem trochę części - drugi silnik (brak sprzęgła, tłoka, gaźnika, impulsatora, półksiężyca, króćca gaźnika), drugie siedzenie, drugą cewkę i jeszcze jakieś pierdoły, które udało się wytargować. Chociaż dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają, to domyślam się, że pewna część forumowiczów jest tego ciekawa - 1400zł za całość, więc na pewno wart swej ceny. Gdyby ktoś chciał - stoi tam jeszcze drugi, białoruski mińsk, bez liczników, stopek - do złożenia, również ma przygotowane części do uruchomienia, również zarejestrowany.
Sam motocykl został zakupiony w Komendzie Głównej Policji - od spodu ma mocowanie na gmole, które widziałem w zasobach internetowych tylko raz - ma ktoś z Was na ten temat informacje? Widać, że jest to element fabryczny, a nie samoróbka lub rzeźba. Starszy Pan (sprzedawca) skupował je, ponieważ były w tamtych czasach brane do nauki jazdy - zostały mu tylko te dwa, prawdopodobnie wcześniej były dawcami części.
Jeśli chodzi zaś o prace, to zacząłem je natychmiast - pięć dni od rana do wieczora, aż w końcu odpalił. Musiałem kupić zestaw naprawczy do gaźnika (brak przepustnicy, dyszy ssania), dętki (o dziwo oryginalne były całe - ale nie ufam nienapompowanej dętce, która stała tak długo, stąd zdecydowałem się kupić nową. Brakowało również linki od gazu, uszczelek silnika (wiadoma sprawa), wężyków, przewodu WN, fajki, świecy itd. Zacząłem od spięcia instalacji - niestety, schematy dostępne na Internecie są strasznie nieczytelne, stąd kierowałem się, bardziej niż podpisami (nieczytelne numery pinów stacyjki), logiką. Na szczęście udało się to bez uszkodzenia instalacji - w paru miejscach poprawiłem kable (wlutowałem nowe, zaizolowałem rurkami termokurczliwymi), tak naprawdę poza tym i podłączeniem stacyjki, cewki - nie wymagała ona większej interwencji. Wszystkie powierzchnie chromowane czyściłem i polerowałem pastami - efekt jest dla mnie zadowalający. Musiałem zakupić także całą puszkę i gumę filtra - jak na złość nie sprzedają samej gumy...
Dużo czasu zajęła mi regulacja gaźnika, ale obecnie jestem na dobrej drodze - w wolnym czasie go doreguluję - obecnie pali dobrze, w miarę się zbiera, choć na jedynce ma "odcięcie", którego nie czuć aż tak na drugim biegu. O dziwo - sprzęgło, mimo że oryginalne, nie wariuje. Uszczelniłem połączenia na wydechu (przy okazji czyszczenia chromów ze rdzy) sznurkiem do pieców - ten patent sprawdził się w jawie, i póki co tutaj również - przestał pluć na kolanko, nie słychać jakichś nieszczelności. Wypolerowałem także bębny i pokrywę zapłonu - sprzęgła była w dość "fajnym" stanie, więc zostawiłem ją tak, jak jest. Jak w wielu mińskach - ma urwaną stopkę centralną, stąd też na każdym zdjęciu jest podparty. Gąbka od strony filtra przegniła - dociąłem kawałki nowej, całość zakleiłem a'la skórą - i tak uczę się tapicerowania, a to był taki eksperyment, ale na żywo wygląda dobrze Big Grin
Swoje zmagania opisałem mniej szczegółowo, niż w przypadku Jawy, ale wynika to z faktu, że tak naprawdę wszystko rozstrzyga się o doregulowanie gaźnika, tak jak wskazywało moje przeczucie - było to tylko brzydkie kaczątko, które wymagało trochę czasu i cierpliwości, a teraz cieszy uszy, twarz i wzrok!

Ponownie całość wstawiłem na dysk Google, ponieważ zdjęcia ważą powyżej 2MB Sad
Link: https://drive.google.com/drive/folders/1...sp=sharing

Ponownie - czekam na pytania, opinie, komentarze. Zdjęć mam więcej, ale jestem po osiemnastce, pogoda nijaka - a więc nie do końca miałem dziś siłę by ich szukać Big Grin
Jeśli chodzi o plany - myślę nad rejestracją na zabytek, ale czas pokaże.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-08-2020 16:37:42 przez Wiktor2002ZPL.)
30-08-2020 16:36:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 30-08-2020 16:36:53
RE: Romet Mińsk typ 400A - Dawdzio - 30-08-2020, 18:26:45
RE: Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 30-08-2020, 20:04:01
RE: Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 31-08-2020, 16:37:28
RE: Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 31-08-2020, 23:14:45
RE: Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 09-10-2020, 20:05:37
RE: Romet Mińsk typ 400A - krzysiekli1989 - 11-10-2020, 13:30:18
RE: Romet Mińsk typ 400A - Wiktor2002ZPL - 11-10-2020, 20:31:41




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Wczoraj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35721
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 61
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 341
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
26-04-2024 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
26-04-2024 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 294
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1501
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 86
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1482
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1691
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 564
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10865
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 684
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 170
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 212
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16462

Reklama