Joł, hejże hola!
Dzisiaj to się dopiero narobiło. Żeby nie przedłużać i nie przynudzać - trafiła mi się okazja i skorzystałem.
Przypadkiem znalazłem ogłoszenie na OLX i udało się - nabyłem (większość) 50-T-1!
Pozdrowienia i uszanowanko dla Jacka z Gryfina, który dał się namówić na pewne ustępstwa i jeszcze mi go przywiózł. Jest to o niebo lepsza baza do mojego projektu, co z resztą mi już sugerowaliście. Tym bardziej, że rama jest wypiaskowana (i pokryta proszkiem, ale kolor i tak będę zmieniał...) i generalnie całkiem przyzwoita, choć jak to z Rometem bywa - nie wolna od wad... Ale o tym później.
Jest to jakaś wczesna wersja, ale to niech się specjaliści wypowiedzą. Trzy razy podchodziłem do niego z zamiarem sfotografowania numerów, ale koniec końców tego nie zrobiłem. Nie ma wybitego rocznika, zaczyna się chyba od 68xxx... (krótki numer).
Oczywiście rozbieralne zawieszenie z "mordką" ( <3 ), jest też oczywiście (i to całkiem niezły) uchwyt na baterię klaksonu:
No, ale tak jak mówiłem, są też minusy.
Nie rozumiem po co piaskować, a potem malować (i to proszkiem, coś, co pochodzi z połowy lat siedemdziesiątych...) nie sprawdzając wcześniej pasowania elementów. Wspomniana "mordka" niestety nie zgrywa się. I znalazłem przyczynę, nie wiem, czy będzie to dostatecznie widać na zdjęciu (następnym razem wezmę aparat, bo te zdjęcia, to w ogóle jest jakaś porażka...), głównym problemem jest dolna półka i to co się dzieję na lewej (na foto prawej ofkorz) obejmie:
Naciapane paskudnie są te spawy, dodatkowo w odróżnieniu od prawej (na foto lewej) części, występuje tam lekka faza. Nie wiem czy nie było to czasem (niechlujnie) naprawiane, mam drugą taką półkę i tam wygląda to dużo lepiej. W każdym razie to wszystko razem sprawia, że ta chromowana obrączka nie dolega ściśle do półki, tworzy się pomiędzy nimi widoczna szpara, co w efekcie unosi lewą osłonę względem prawej - nie do przyjęcia. Przez to z resztą obie osłony generalnie straciły na swojej oryginalnej geometrii. A przecież można to było wyłapać we wcześniejszych etapach...
No i dodatkowo golenie też nie wyglądają super, pewnie dlatego ktoś zdecydował się na mieszki - tryśnięte jakąś srebrzanką, a pod nią widać strukturę rudej... Leczenie syfa pudrem i zawieszenie ma luzy - innymi słowy - i tak jest do remontu.
Jak widać na pierwszym zdjęciu był też tłumik, on również nie uciekł przed podwórkowo-szprejowym "galwanizerem"... Ale jest za to ładna metalowa osłona łańcucha.
Za całość + jeszcze parę innych gratów zapłaciłem 500PLN. Dużo, nie dużo, z dowozem do domu i patrząc na rynkową wartość poszczególnych elementów chyba uczciwie. Dla mnie liczy się mimo wszystko dużo lepsza baza wyjściowa niż 205tka. Na szybko poprzekładałem z niej istotne elementy, żeby zobaczyć jak to się będzie prezentować. I muszę Wam powiedzieć, że tak sobie mniej więcej wyobrażałem "50-TS-3" jak zakładałem ten wątek. Dziś tylko dwa niewyraźne zdjęcia (sory, następnym razem to poprawię, bo to żenada):
Jest oczywiście też kilka technicznych problemów, jak ot choćby różnica w sposobie mocowania przedniego błotnika, obecnie założyłem go na 'aby aby', tylko dla wizualizacji. Tylny też od razu przełożyłem na 17-sto calowy i tu też nie wszystko gra, tak jak powinno, no ale z drugiej strony to oczywiste.
Ale mimo wszystko, chyba jednak zostanę przy koncepcji zawieszenia z Charta (na chartowskich półkach). Według mnie naprawdę fajnie to wygląda, a o niebo lepiej działa. Zamierzam dorobić pasującą pod nie "mordkę" i jeśli nie będzie to dobrze wyglądało - zostanie oryginalne zawieszenie. Z resztą i tak koniec końców mogą być stosowane zamiennie, w zależności od "widzimisię"
Oczywiście kolejny elaborat i gdybania, ale taki to już projekt. Tyle na dzisiaj ode mnie, trzymajcie się!
23-10-2019 00:13:55
2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post:2 użytkowników postawiło piwo Jorginsson za ten post. seler1500 (10-23-2019), Szatek (10-23-2019)
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.