Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #264
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Miałeś rację Wodnik - podkładka pod tym trybem, była ze zbyt dużym otworem wewnętrznym - musi mieć średnicę 10 mm. Musiałem specjalne dokupić takie - teraz jest ok. Dzięki za pomoc Wink

Zastanawiałem się też, czy w ogóle tu pisać o tym, co teraz przydarzyło mi się z tym silnikiem, bo trochę mi wstyd... Zdecydowałem że jednak napiszę, bo liczę też na Wasze sugestie, co mogło to spowodować, o czym będzie niżej i raczej dosyć długo nie będzie się za wiele tu działo.

A więc tak - skręcałem po raz drugi kartery. Tym razem niestety na papierowej uszczelce, bo nowej i oryginalnej juz nie miałem i nie wiedziałem gdzie mogę taką kupić. Wiem że one się właściwie nie nadają, ale taką akurat miałem u siebie z zestawu (paradoksalnie tylko ta była papierowa...) i dodatkowo zastosowałem silikon, więc myślę że byłoby ok. Nie sprawdzałem drugi raz luzów poosiowych na tej uszczelce, ale odjąłem różnicę w grubości obu na podkładkach dystansowych - 0,2 mm (wiem, powinienem drugi raz to sprawdzić). Luz poosiowy dodatkowo zwiekszyłem do jakiś 0,3 mm. Gdy miałem już prawie całą skrzynię i wał w lewym karterze, podgrzałem wewnętrzny pierścień łożyska wału w prawym karterze do ok. 100 stopni i nałożyłem go na lewy karter. Wał i wszystkie wałki znalazły się w swoich miejscach. Całość na początku wstępnie szybko dobiłem gumowym młotkiem dookoła na krawędzi prawego karteru. Potem dokręciłem kartery śrubami imbusowymi kilkukrotnie na krzyż. Przyznam, że szło z oporem, ale myślałem że po prostu tak musi być i ostatecznie wszystko się ułoży. Gdy dokręciłem już całość, po odprężeniu skrzyni i wału, poruszał się tylko wał i wodzik zmiany biegów - nie dało się ruszyć wałkiem startera. Potem zauważyłem najgorsze, czyli wypchnięte gniazdo łożyska wałka głównego, gniazdo pod tulejkę wałka pośredniego i długie pęknięcie karteru w miejscu wałka startera... Gdy rozkręciłem kartery, zobaczyłem jeszcze dość mocno skrzywione największe koło zębate wałka pośredniczącego.

I teraz pytanie do Was - co poszło nie tak? Czy dobrze mi się wydaje, że tryb zdawczy nie zazębił się z kołem wałka pośredniczącego i skrzywił jego koło a wałek wypchnął gniazda? Czy jest w ogóle w takiej sytuacji możliwość lekko krzywego skręcenia karterów? Dodam że cała skrzynia chodziła juz wcześniej po skręceniu karterów bez problemu - wałki można było obracać palcami. Piszcie co o tym myślicie.

Ja niestety teraz będę musiał kupić inne kartery (potem wysłać je do szkiełkowania w osłonie wodnej), bo tych nie ma sensu naprawiać. Nawet nie będę liczył ile mnie to wszystko dodatkowo wyniesie... Mam nadzieje, że uda mi się też wszystko zrobić jak najszybciej - i oczywiście jak najlepiej.
25-05-2019 23:22:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka - Szatek - 25-05-2019 23:22:40




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Części
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:52:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 272
Moc silnika 023
Ostatni post: Bob_Harley
Wczoraj 22:42:02
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 56
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 105
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
Wczoraj 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 207
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 14:16:31
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 86
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Uszczelki silnika
Ostatni post: romek
04-05-2024 18:54:18
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 190
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
03-05-2024 21:26:36
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 359
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: wigryman
03-05-2024 21:22:34
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 816
Czy były 2 rodzaje karter...
Ostatni post: Keizo
02-05-2024 21:24:07
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 212
Uchwyt lampy Rakiety
Ostatni post: krisb120
02-05-2024 14:18:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 126
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
30-04-2024 19:23:34
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 528
Kupię części
Ostatni post: komarek54
29-04-2024 22:36:55
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 216
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: romek
29-04-2024 21:37:57
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 14101
#2 Charcik Deca
Ostatni post: romek
28-04-2024 15:11:49
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 36932

Reklama