Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #80
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek
(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  Ktoś wie jakiej długości powinna być ta krótsza ośka? Wolałbym kupić oryginalną.

[...]

(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  3. Chromowany błotnik tylny od Rometa:

[...]

Ktoś wie w jakim Romecie mógł być? Chyba tylko Kadety na eksport, prototypy 50-T-1 i 50-TS-1 takie miały. Ewentualnie ktoś go sobie pochromował. Tutaj porównanie z błotnikiem od mojego 50-T-1:

[...]

Możliwe też, że błotniki w pierwszych 50-T-1 były inne.

(28-04-2016 15:16:15)Szatek napisał(a):  5. Dwa klucze płaskie:

[...]

Nie wiem jakie powinny być oryginalnie, ktoś wie?

Mam już skompletowaną całą narzędziówkę. Zastanawiam się tylko, czy aby na pewno są to narzędzia z takimi oznaczeniami i czy były pokryte takimi powłokami.

Czy ktoś wie, jakie oznaczenie (napis "ZZR" lub pegaz) były na narzędziach i na pompce powietrza do Rometów, oraz jakimi powłokami były zabezpieczane narzędzia (ocynk/oksyda/lakier proszkowy/nikiel) w 75-tym roku?

Podnóżki kierowcy zostały pospawane:



Wgniotki na rantach baku zostały w miarę możliwości usunięte:



Do tylnego błotnika został przynitowany brakując uchwyt tablicy rejestracyjnej:



Wszystkie widoczne części zostały przygotowane do piaskowania:





A następnie w końcu wypiaskowane:





Niestety, piaskowanie pokrzywiło niektóre blachy i musiałem je naprostować. Pojawiły się też uszkodzenia, które nie można zaspawać (za cienka blacha), więc będę musiał je zacynować, bądź zaszpachlować:







Tutaj cyna albo szpachla też będzie konieczna:





Jutro zawożę wszystkie widoczne elementy do cynkowania galwanicznego.

Kupiłem:

1. Nowy i oryginalny ślimak:





2. Trochę używanych i oryginalnych części:



3. Instrukcje obsługi:





Tutaj porównanie trzech różnych instrukcji do 50-T-1 (w kolejności wydań):



Oraz porównanie dwóch różnych głowic - druga na pewno była montowana w 50-T-1 (i 50-TS-1):



4. Trochę potrzebnych narzędzi:



Zleciłem także wykonanie specjalistycznych przyrządów potrzebnych do silnika:



Wykonałem też replikę oryginalnej kedry na bak 50-T-1 i 50-TS-1:











Poza tym, ustawiłem biegi w 50-T-1 z 76-go roku, według drugiego sposobu z "Instrukcji napraw motorowerów Romet: 50-T-1, 50-T-3, 50-M-2, 50-M-3, M-780, M-781, 100, 200, 201", ponieważ zaczęła wyskakiwać mi "dwójka" (poprzedni właściciel ustawił biegi "po swojemu").

Obecnie nie ma problemu z biegami. Może jedynym problem jest to, że aby zredukować bieg z "trójki" na "jedynkę", trzeba zrobić to na dwa razy, ale to raczej nie jest kwestia regulacji.





Pełny rozmiar:

http://images78.fotosik.pl/698/add1ae2cb165a091.jpg
http://images75.fotosik.pl/696/a5124650cec9aaee.jpg

Ustawiłem też w nim zapłon (lampa stroboskopowa + czujnik zegarowy + szczelinomierz) oraz wyregulowałem gaźnik, ponieważ zdarzało mu się "dusić" w czasie jazdy (to także poprzedni właściciel ustawił mniej-więcej). Po takiej regulacji widać różnicę w pracy silnika.

Zdjąłem też z niego w końcu tą stopkę boczną (która była razem z innymi napinaczami łańcucha) i założyłem oryginalne napinacze.

Kolejna aktualizacja gdy przywiozę części z galwanizerni.

Pozdro. Wink
22-06-2016 15:26:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: 4x Romet 50-T-1 1975-76 r. - Szatek - Szatek - 22-06-2016 15:26:43




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Zapłon CDI 223 brak iskry
Ostatni post: pro_siaty
Dzisiaj 00:04:35
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 6
Moc silnika 023
Ostatni post: pro_siaty
Wczoraj 23:44:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 265
romet 205 brak świateł
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:38:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 28
Licznik nabija źle kilome...
Ostatni post: romek
Wczoraj 22:35:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 39
Remont Silnika
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 22:19:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 470
jawa mustang - problem z ...
Ostatni post: wojtek159951
Wczoraj 18:32:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 65
Romet Kadet vs Romet Pega...
Ostatni post: romek
Wczoraj 00:06:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 174
Proszę o pomoc w nazwie e...
Ostatni post: wigryman
08-05-2024 22:09:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 569
Części
Ostatni post: komarek54
08-05-2024 22:06:36
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 469
Rocznik Robaka
Ostatni post: romek
08-05-2024 18:38:13
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 7490
Powitać
Ostatni post: szyja35
08-05-2024 17:23:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 87
Romet retro problem z prz...
Ostatni post: romek
08-05-2024 00:37:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
Gdzie kupić nowe koło do ...
Ostatni post: tramwajarz
07-05-2024 21:45:52
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 223
kolejne problemy z komare...
Ostatni post: bartwilku
07-05-2024 14:27:43
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 341
Kupię Kupię ramę z dokume...
Ostatni post: krzysiekli1989
05-05-2024 11:11:29
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 177

Reklama