Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Autor Wiadomość
romek Offline
019 rzondzi
*


Liczba postów: 2,638
Imię: Marcin
Skąd: NOS
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.
19-03-2014 01:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 6 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni - romek - 19-03-2014 01:39:13




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 18:15:17
» Odpowiedzi: 93
» Wyświetleń: 2794
Wkład tłumika
Ostatni post: m.wegrzyn
Dzisiaj 16:45:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 68
Części
Ostatni post: marcin1479
Dzisiaj 11:16:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 127
potrzebuje pomocy
Ostatni post: TobiaszDymek
Dzisiaj 10:59:32
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 125
[S] Sprzedam Rometa Z150
Ostatni post: MZtkowicz
Wczoraj 22:23:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Automat zmiany biegów Oga...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 21:51:14
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 122
Naprawa renowacja Ogar 20...
Ostatni post: Perkoz1984
Wczoraj 21:17:32
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 48
Kupię pilnie 4 odblaski s...
Ostatni post: Kasztan
Wczoraj 19:17:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: Ricky
10-07-2025 18:23:11
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 756
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
10-07-2025 11:23:58
» Odpowiedzi: 62
» Wyświetleń: 6567
Garażowy vlog
Ostatni post: skinder
09-07-2025 21:17:07
» Odpowiedzi: 213
» Wyświetleń: 152214
Oryginalny lakier?
Ostatni post: romek
09-07-2025 20:18:58
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
Romet Ogar 200 - usprawni...
Ostatni post: romek
09-07-2025 19:17:56
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 752
Rejestracja na białe tabl...
Ostatni post: romek
09-07-2025 15:25:33
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 442
Jak wyglądały te modele w...
Ostatni post: FranekOriginal15
09-07-2025 14:11:29
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 295

Reklama