Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
Autor Wiadomość
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #63
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień
(13-08-2013 16:19:29)Lagoon napisał(a):  Dość ciekawy projekt. Szkoda tylko ze nie można zobaczyć silnika od środka. Membrana seryjna z am6? Jak rozwiązałeś, ekhem, rozwiązał Pan, wypełnienie miejsca na membranę? Żywica czy spawanie, może jeszcze jakaś inna metoda? Łożyska na wał z jakim luzem? Obawiam się, że koszyk teflonowy to średnie rozwiązanie.

Co do Pana planów, wyczytałem że są plany na cylinder z RV4. Dla mnie trochę bez sensu, bo rozumiem że chodzi o chłodzenie cieczą. Wobec tego, jak już jest membrana do komory korbowej to nie lepiej zaadaptować cylinder z am6/ebs? Co do tego cylindra z RV4. Pisał Pan, że cylinder ten ma skok 42 mmm. Muszę niestety Pana zmartwić, otóż cylinder nie ma skoku tylko tłok, i nie 42 mm tylko 40 Wink Ale bez obaw, 23,5 mm to i tak sporo, u mnie w tym momencie jest dokładnie 20,5 mm przy tymże samym cylindrze. Wprawdzie nie testowałem tego jeszcze, ale cylinder ten jeździł w Aprilii RS 50 poprzedniego właściciela, na dniach będę go testował także w RV4 znajomego no i mam nadzieję że w końcu kiedyś u siebie- w Charcie Wink Ponadto swego czasu na niemieckim forum znalazłem simsona na takim samym cylindrze jak moj(Polini) także z oknem na 20 mm od górnej krawędzi tulei(strojenie jakieś 12 tys rpm) i jeździł naprawdę konkretnie, wydech wysoko strojony na 11,5 tys rpm przy skrzyni 5 b jeździł nieziemsko. Myślę że przy łagodnych kątach wydechu,strojeniu na 9,5 k i zastosowaniu dodatkowych patentów, typu zwężony kanał wydechowy i chwytak powietrza(velocity stack, o czym pisał janusz94), nie będzie problemu z dziurą.

Co do Charta, polecam wymienić watę w wydechu bo głośno jest. Pozdrawiam.

Co do mojego cylindra od RV4 to jest to cylinder firmy Malossi i jest dopasowany do wału o skoku 42 mm a nie 40 jak piszesz. Do tego silnika były różne wały o różnych skokach a ten jest akurat o skoku 42 mm. Co do tego czy jest sens czy nie to masz chyba rację, ale założenie cylindra od AM6 nie jest możliwe ze względu na kanał wodny wchodzącu w dół dół karterów, za dużo z tym przeróbek. Silnik o tych obrotach i tej mocy musi mieć moim zdaniem chłodzenie cieczą, zatarłem już parokrotnie dwa tłoki jeden MZA i jeden ZT tuning ale dwupierścieniowy. Na tłokach o dwóch pierścieniach chodził jeszcze lepiej, ale nie wytrzymywały. Co do membrany to jest to zwykła seryjna membrana z AM6 - można oczywiście założyć do niej jeszcze zamiast blaszek płytki węglowe, ale na tą chwilę ta wystracza. Co do łożysk, to są to oryginalne łożyska z Aprilli firmy SKF jak nie mylę się o luzie C3 lub C4, niepamietam, są to jedne z najlepszych łożysk moim zdaniem - nie wiem czemu piszesz, że koszyki teflonowe to średnie rozwiązanie. Łożyska C3 ze zwykłym koszykiem w poprzednim silniku zaczęły brzęczeć po nie całych 100 km. Silnik można obejrzeć od środka na zdjęciach jakie pokazałem na początku tego postu, komora na membranę wypełniona jest znalem, który można rozpuścić nad palnikiem gazowym i pobawić się w odlewnika. Taką też metodą nadlane zostały kanały płuczące, zaś kołnierz do mocowania do cylindra zrobiłem za pomocą lutowania aluweltem - wyszło super. Pisałem już o tym. Co dodziury to chyba już słychać, że to historia, bez tych wszystkich wynalazków, wystarczyła mała kryza.
(13-08-2013 10:25:37)SaltKiller napisał(a):  Silnik pięknie pracuję (ten dźwięk! )
Bardzo mi się spodobał twój obrotomierz (od czego on jest ?)

Obrotomierz jak i licznik jest z Herkulesa. Kupiłem oba zegary za jakieś 45 zł. Licznik ma identyczne przełożenia jak chart i simson i można go podpinać bez najmniejszych przeróbek a co do obrotomierza to też zamontujesz go bez większych przeróbek do oryginalnego zapłonu charta podpinając przewód sterowniczy do cewki świetlnej. Musisz oczywiście mieć jeszcze do tego uchwyty, jeden jest z MZ 250 a jeden z simsona tylko musiałem go odciąć od całej pólki, ten od MZ też skracałem. Gumy osłonowe są tak jak uchwyty z MZ i simsona.
(13-08-2013 11:26:31)stqc napisał(a):  Jak możesz to powiedz od czego jest zapłon i jaki koszt zastosowania takiego zapłonu Big Grin

Pisałem już o tym wcześniej, ale powtórzę. Zapłon to Hiszpański Motoplat (jego inna nieco odmiana jest stosowana w silnikach żużlowych) pochodzący z motoru niemieckiego Kredler Floret 650, jest to dość rzadko spotykany zapłon ponieważ ma on lewe obroty, na ebay można kupić praktycznie identyczny ale obracający się w prawo i niestety nie będzie on chodził w charcie. Zapłon ten ma potężne ładowanie 12V 130 Watt i bez najmniejszych problemów zasila żarówkę 12 V 60/55 Watt co widać na filmie. Oczywiście z tym zapłonem wspólpracuje regulator napięcia oryginalny i tu można kupić go z Herkulesa (ten w aluminiowej obudowie z 5 wyjściami). Do tego zapłonu podłączony jest cewkomoduł zamiast zwykłej cewki. Zapłon ten jest rewelacyjny, zawsze zastanawiałem się dlaczego na wolnych obrotach chart gaśnie po jakimś czasie i po założeniu tego zapłonu dowiedziałem się o co chodzi. Oryginalny zapłon charta gubi się przy bardzo niskich obrotach, na tym zapłonie ustawiłem obroty 1000 - 1200 a silnik cały czas pracował i to bardzo równo. Oczywiście tak niskie obroty powodują, że podczas jazdy silnik spadając z obrotów gaśnie i dlatego na stałe wyregulowałem go na jakieś 1500 - 2000 brotów. Ten zapłon co najważniejsze nie gubi się też na maksymalnych obrotach powyżej 10 tyś. tak jak to dzieje się w zapłonie simsona (nie sprawdzałem tego ale wiem o tym od znajomych) co pozwala kręcić silnik bardzo wysoko. Oryginalny zaopłon charta też pozwala na kręcenie silnika bardzo wysoko - sprawdzałem i 12 tyś nie robi na nim wrażenia.
(13-08-2013 11:26:31)stqc napisał(a):  Jak możesz to powiedz od czego jest zapłon i jaki koszt zastosowania takiego zapłonu Big Grin
Zapomniałem dodać koszt takiego zapłonu to niestety kilkaset złotych, zależy od tego ile wylicytujesz, ja kupowałem go w niemczech na ebay i kosztował mnie grubo ponad 500 zł. I jeszcze jedno oczywiście trzeba przerobić stożek na wał. Dobry tokarz zrobi to idealnie.

(13-08-2013 12:41:27)BigSoft napisał(a):  Temat ucichł, bo pewnie każdy czekał na filmik z jazdy Smile

Ładnie pyrka Smile
Jakbyś miał możliwość zamocowania jakoś telefonu/kamery/aparatu, żeby móc nagrać filmik z widoku kierowcy, to by było świetnie. Można by zobaczyć wtedy jak to faktycznie jedzie i jakie to kręci obroty.
Np jak tutaj http://www.youtube.com/watch?v=kT050SNl7do
Jak nagrywałem, to miałem po prostu aparat powieszony na szyi za pomocą paska, który był do niego dołączony.
Zrobie taki filmik ale jeszcze nie teraz, po założeniu tego tłoka przejechaliśmy na nim jakieś 500 km i boję się przyłożyć mu więcej i na dłuższą metę. Jeździmy tak do 80 - 90 km/h Tyle osiąga bez problemu. Tak jak pisałem na poprzednich tłokach dochodził do 110 i nigdy nie przeżył tej próby, zawsze zacierał się więc nie chcę kolejnych kilkuset złotych wyrzucić w błoto tylko po to aby coś komuś udowodnić. Nie mam też nikogo godnego zaufania o niższej masie. Ja waże 90 kg a moi dwaj bracia powyżej 100 kg i mimo to silnik z nimi tyle osiąga, może gdyby ktoś lżejszy wsiadł to osiągi byłyby lepsze, teraz pracuję nad skrzynią 4 biegową i chłodzeniem cieczą, jak to zrobię to będzie można z tego rozwiązania uzyskać jesze więcej moim zdaniem.


(13-08-2013 16:19:29)Lagoon napisał(a):  Dość ciekawy projekt. Szkoda tylko ze nie można zobaczyć silnika od środka. Membrana seryjna z am6? Jak rozwiązałeś, ekhem, rozwiązał Pan, wypełnienie miejsca na membranę? Żywica czy spawanie, może jeszcze jakaś inna metoda? Łożyska na wał z jakim luzem? Obawiam się, że koszyk teflonowy to średnie rozwiązanie.

Co do Pana planów, wyczytałem że są plany na cylinder z RV4. Dla mnie trochę bez sensu, bo rozumiem że chodzi o chłodzenie cieczą. Wobec tego, jak już jest membrana do komory korbowej to nie lepiej zaadaptować cylinder z am6/ebs? Co do tego cylindra z RV4. Pisał Pan, że cylinder ten ma skok 42 mmm. Muszę niestety Pana zmartwić, otóż cylinder nie ma skoku tylko tłok, i nie 42 mm tylko 40 Wink Ale bez obaw, 23,5 mm to i tak sporo, u mnie w tym momencie jest dokładnie 20,5 mm przy tymże samym cylindrze. Wprawdzie nie testowałem tego jeszcze, ale cylinder ten jeździł w Aprilii RS 50 poprzedniego właściciela, na dniach będę go testował także w RV4 znajomego no i mam nadzieję że w końcu kiedyś u siebie- w Charcie Wink Ponadto swego czasu na niemieckim forum znalazłem simsona na takim samym cylindrze jak moj(Polini) także z oknem na 20 mm od górnej krawędzi tulei(strojenie jakieś 12 tys rpm) i jeździł naprawdę konkretnie, wydech wysoko strojony na 11,5 tys rpm przy skrzyni 5 b jeździł nieziemsko. Myślę że przy łagodnych kątach wydechu,strojeniu na 9,5 k i zastosowaniu dodatkowych patentów, typu zwężony kanał wydechowy i chwytak powietrza(velocity stack, o czym pisał janusz94), nie będzie problemu z dziurą.

Co do Charta, polecam wymienić watę w wydechu bo głośno jest. Pozdrawiam.

Co do waty to nic to nie da bo w środek rurki włożona jest inna mniejsza bez perforacji i dlatego jest tak głośno. Na początku wyciszenie było świetne ale w miarę zarastania wygłuszenia siła głosu rosła a po włożeniu dodatkowej rurki jest taka jak jest. Zrobię to jak przerobię wydech bo mam zamiar to w najbliższym czasie zrobić.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2013 20:46:30 przez hohowski.)
13-08-2013 20:11:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Chart bezpośrednie napełnienie i wiele innych usprawnień - hohowski - 13-08-2013 20:11:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3186
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2994
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165902
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 118
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53858
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52091
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 111
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10918

Reklama