Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
Nowe okładziny hamulcowe[Poradnik dla majsterkowicza by Feiro]
Autor Wiadomość
Feiro Offline
Typ Homemade
*


Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
Post: #1
Nowe okładziny hamulcowe[Poradnik dla majsterkowicza by Feiro]
Hamulce zaczynają słabo hamować? Ciężko jest zatrzymać rozpędzony motorower? A może po prostu regularna wymiana?

Nic prostszego!

W tym poradniku dowiesz się jak w łatwy sposób i mniejszym nakładem finansowym(niż kupno całych szczęk) wymienić okładziny hamulcowe w swoim pomykaczu.

Let's go!

Będą nam potrzebne:
- 2 nowe okładziny hamulcowe
- stare szczęki z okładzinami do wymiany
- szlifierka+tarcza ścierna
- klej(ja używam gęstego cyjanoakrylowego przywiezionego z niemiec)
- metalowa opaska ściągająca
- płaski śrubokręt
- rozpuszczalnik/benzyna ekstrakcyjna, szmatka


WAŻNE: PODCZAS PRACY Z KLEJAMI CYJANOAKRYLOWYMI, ZWŁASZCZA JEŚLI W GRĘ WCHODZI TAK DUŻA POWIERZCHNIA KLEJĄCA, NALEŻY ZACHOWAĆ SZCZEGÓLNĄ OSTROŻNOŚĆ PONIEWAŻ JEGO OPARY DZIAŁAJĄ BARDZO TOKSYCZNIE NA NASZ ORGANIZM!!! Podczas dzisiejszej pracy zdarzyło mi się mimo dobrej wentylacji pomieszczenia zaciągnąć się lekko oparami tegoż kleju... niezbyt miło wspominam następne 5 min po zdarzeniu...


Lekki straszek? I bardzo dobrze! Trochę adrenalinki to dobra sprawa best

1. Na początek należy pozbyć się starych okładzin. W tym celu wbijamy śrubokręt w miejsca pomiędzy nitami okładzin i podważamy je.


2. Teraz gdy mamy już gołe nity traktujemy je szlifierką z założoną tarczą ścierną, gdy zeszlifujemy nity przejeżdżamy również tarczą po całej powierzchni do której ma przylegać okładzina-usuniemy stary klej i zrobimy setki rysek do których nowy klej wpłynie i będą one służyły jako punkty przyczepności.






3. Teraz bierzemy rozpuszczalnik/benzynę, nasączamy nią szmatkę i czyścimy uprzednio wyszlifowaną powierzchnie przygotowując ją do nałożenia kleju.

4. Po umyciu przychodzi czas na najniebezpieczniejszą część spektaklu, nakładanie kleju. Klej rozlewamy i rozprowadzamy gwoździem/śrubokrętem/patykiem po całej powierzchni na której zostanie przyklejona okładzina.

5. Następnie przygotowujemy opaskę, przyklejamy okładziny i ściągamy je opaską aż do momentu gdy nie zacznie wyciskać kleju spod okładzin a okładziny całą swoją powierzchnią będą przylegać do szczęk.






6. Tak przygotowane okładziny odstawiamy w ciepłe/suche miejsce na około 12h(po tym czasie mamy pewność że klej do końca zwiąże i nic nam się nie urwie/odlepi przy pierwszym wciśnięciu hebla). Oczywiście można na krócej ponieważ to zależy od składu kleju/temperatury powietrza/wilgotności itp.


Może się okazać że okładziny przy zakładaniu okażą się za duże, wtedy piłujemy nadmiar pilnikiem zachowując SYMETRIĘ czyli piłujemy tyle samo z jednej strony jak i z drugiej. Jeśli tego nie zrobimy hamulec może nie być do końca skuteczny ponieważ przy rozwieraniu tylko jedna szczęka może hamować, co znacznie wydłuża drogę hamowania jak i skraca żywotność łożysk na ośce.

PORADNIK W CAŁOŚCI AUTORSTWA MARTINA F.(by Feiro). KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE GO BEZ WIEDZY AUTORA ZABRONIONE.

Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-08-2012 02:14:09 przez Feiro.)
22-08-2012 02:13:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 3 użytkowników postawiło piwo Feiro za ten post.
Reklama
Wątek zamknięty 


Wiadomości w tym wątku
Nowe okładziny hamulcowe[Poradnik dla majsterkowicza by Feiro] - Feiro - 22-08-2012 02:13:10




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 129
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 71
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 142
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 141
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1433
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 611
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12790
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32676
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15517
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 95
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 174
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 72
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 547
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1247
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama