Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć...
Autor Wiadomość
Jorginsson Offline
OBR filia w Szczecinie
*


Liczba postów: 585
Imię: Jerry
Skąd: Szczecin (ZS)
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #9
RE: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć...
Takie rozwiązania były wtedy stosowane, więc pewnie tak, aczkolwiek ten egzemplarz jest mocno niekompletny, a części praktycznie do tego oryginalnych nie ma. Silnik, o czym zapomniałem wspomnieć, był w niej 4-ro suwowy, a w tych czasach - po I WŚ - choć w samych Niemczech istniało około 600 producentów motocykli, to producentów silników było może kilkunastu, ale w samym Szczecinie - aż trzech. A że miasto dostało alianckimi "dywanami", Niemcy stosowali taktykę "spalonej ziemi", Ruscy wywieźli co mogli (nawet próbowali wziąć turbiny z elektrowni Pomorzany), a PRL na dokładkę wszystko co jeszcze zostało - wywiózł na odbudowę Warszawy - niewiele zachowało się tu czegokolwiek, o dokumentacji nawet nie wspominając... Ciężko po prostu o jakąkolwiek wiedzę na ten temat...
Bardziej chciałem po prostu zwrócić uwagę na to, jak wyglądał pra-motocykl. W zasadzie można powiedzieć, że to motorowery - termin znany praktycznie tylko w Polsce - toteż lepiej powiedzieć: mopedy - były pierwsze. Pamiętajmy też, że przed 45. rokiem (a nawet chwilę po) motorowerem, czy jak to wówczas było prawnie sformułowane: rowerem z silnikiem pomocniczym był pojazd o pojemności do 100 cm3. I na taki wehikuł nie były wymagane żadne uprawnienia...


02-08-2020 01:50:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Muzeum Techniki i Komunikacji w Szczecinie - warto tam zajrzeć... - Jorginsson - 02-08-2020 01:50:40




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 120
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 60
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 133
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 136
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1425
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 611
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12784
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32671
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15517
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 94
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 169
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 547
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1246
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 99

Reklama