A w temacie TS3 rewelacje trochę z innej strony, tu z kolei jakieś parę tygodni temu wpadłem na kolejny szalony pomysł i analizowałem go sobie, przymierzałem i patrzyłem.
Zrodził się bowiem pomysł pójścia jeszcze o krok dalej, w sensie z prototypem. TS-1 był czymś w rodzaju enduro, a TS3 - pomyślałem - może pójść w inną stronę - supermoto. I nagromadziłem też takie inspiracje:
Jawa 350 w roli supermoto:
Jawa 50 (na export) podobnie "usportowiona"
I nasz rodzimy Dantom, w wersji... plastikfantastik
Zainspirowany tym, zrobiłem sobie w profesjonalnym programie graficznym (Paint) taką wizualizację:
Tak jak powiedziałem, przyświecała mi wizja stworzenia supermoto rodem z PRL, smaczek taki. Zabudowa z laminatu, kierownica "M", przednia lampa zmontowana z zabudową (w odróżnieniu od Jawy 50), zbiornik paliwa obłożony XPS i wymodelowany pod linię pojazdu... TS-3 jakiego nikt się nie spodziewał i o jakim nikt nawet nie marzył
Ale mówię Wam tylko o tym, żebyście wiedzieli, co w głowie mi siedziało.
Nie będę bowiem aż tak daleko sięgał, zostanę przy dotychczasowej koncepcji, prototypu, który i tak na dużo mi pozwala, a oto jej podsumowanie.
Tak jak było mówione, TS-3 dostanie przednie zawieszenie od Charta, wraz z przednim kołem (i oczywiście hamulcami).
Z racji zawieszenia, dostanie też zupełnie nową "mordkę" - osłonę lampy, która to prawdopodobnie również zostanie zapożyczona z modelu 210.
Zbiornik paliwa będzie obłożony XPS (lub innym tworzywem) i przemodelowany - optycznie usunięty zostanie poziomy zgrzew (i zarazem kedra) - co zbliży optycznie zbiornik w stronę Charta.
Jeśli chodzi o mechanikę, to motorower otrzyma zapłon, a i prawdopodobnie gaźnik z modelu 210.
Będzie również wyposażony w światło "stopu" i kierunkowskazy wraz z odpowiednimi przełącznikami w jednej stylistyce.
Wydech, nawiązując do modelu TS-1, będzie poprowadzony górą, kierownica natomiast raczej będzie zbliżona do stylistyki "enduro" (być może z rozpórką).
Błotniki metalowe, przedni rozważam uniesiony.
Wszystko dlatego, że prototyp chciałbym umiejscowić w ramach czasowych pomiędzy Ogarem 205, a Chartem 210 - jako "przejściówkę" pomiędzy jednym, a drugim, a zarazem prototyp z prawdziwego zdarzenia, który był pojedynczą fantazją twórców, która to nigdy nie weszła do produkcji, ale dała początek czemuś nowemu, jednocześnie nawiązując do poprzednich konstrukcji.
Tak to mi się w końcu usystematyzowało w głowie
Piszę to też po to, żeby nie było, że nic się nie dzieje z tematem, a pomysł umarł. Po prostu nawaliło się mi innych spraw na głowie, ale o koncepcji ciągle rozmyślam, a to o tyle ważne, żeby nie robić później kroków w tył. Na dzisiaj pozytywną wiadomością jest to, że w końcu dostępne są kolanka do TS'a, więc jedno zmartwienie z głowy - można działać wedle (w końcu) ustalonego planu.
Pozdro!
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.