Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 7 głosów - 4.57 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,400
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #367
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Jak ten czas zasuwa, już kolejny czwartek Confused
Zgodnie z obietnicą, kilka zdjęć z prac na złomkiem.
Stan zastany



Niestety, stan niemal wszystkich elementów nadawał się do wymiany.
Po telefonicznych konsultacjach ... zostaje rama (oryginalny nr + dokumenty), reszta do wymiany.
Pewnie ktoś inny, również i ja, brałby pod uwagę rozwiązanie Cool przełożenia całej ramy z nadaniem jej właściwego numeru Rolleyes
Podjąłem się jednak wyzwania. Wśród swoich rupieci znalazłem idealnego dawcę i pobrałem wszystkie organy Big Grin Mimo hydraulicznej mufki Big Grin reszta była ok.






Teraz pora na osprzęt. Najpierw stojak centralny i tylny wahacz. To podstawa do wspawania ogranicznika stojaka, tulei wahacza i blach silnika.
Stojak oczywiście otwory fi 10, miał wyrobione, jednak ich nie kalibrowałem, a rozwierciłem pod fi 12 (było z czego), wraz z jego tuleją 12 x 16 x 50 mm








Tylny wahacz z nowym zestawem osi, tulei metal, PCV, podkładkami i nakrętkami (nierdzewka A2 i poliamid). Jego tuleja ramy toczona z wałka fi 25 o wymiarach 19,5 x 25 x 132 mm. Ostatni wymiar dostosowany do wymiarów wahacza. Otwór wewnętrzny fi 19,5 zmniejszony, oryginalnie fi 20 mm. Z obu stron fi zewnętrzne do 23 mm długości 22 mm. Dzięki czemu ścianka tulejki grubsza o 0,5 mm



Teraz pora na blachy silnika. Jak widać, najpierw usunąłem starą (tą gorszą), tylko z jednej strony, dzięki temu zachowałem punkt odniesienia względem ramy, do tego wałki dystansowe dł 60 mm = kartery.
Po wspawaniu tej strony, szlifowanie, spasowanie i pora na druga stronę.






Ostateczną kontrolą były blachy silnika







Teraz przyszła pora na przedni widelec. Wśród zapasów magazynowych miałem właściwy typ, lecz wymagał drobnych napraw. Oczywiście gwint sztycy zerwany, więc zastosowałem swoją recepturkę. Gdzieś tam kiedyś pokazywałem jak z użyciem półki górnej i dwóch śrub M10, pionowałem ją do spawania (teraz nie zrobiłem zdjęcia. Po wspawaniu i oszlifowaniu przygotowałem do malowania (zabezpieczony gwint sztycy taśmą izolacyjną i zdjęta bieżnia dolna - najlepiej metodą na gorąco. Podgrzewamy małym palnikiem ok 130 st i za pomocą nożna i wkrętaka płaskiego, zdejmujemy osiowo co 120 stopni po obwodzie.





Przed malowaniem sprawdziłem też czy wa-haczyki są w poziomie. Zagwarantuje to pionowe zamocowanie koła. Na zdjęciu widać, że tak nie było, więc trzeba było to wyrównać, podbijając za pomocą 2 młotków. Na kolejnym zdjęciu widać, że warto to było zrobić teraz, gdyż powstało pękniecie, które na tym etapie można było pod-spawać, a nie po malowaniu.







Ok, to na razie tyle ... cdn ...

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-01-2020 12:32:15 przez joozek.)
30-01-2020 12:19:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet - joozek - 30-01-2020 12:19:50




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Czajka 1974 - szczegółowy...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 22:11:03
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 367
Prędkościomierz GPS
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:56:16
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 66
Podkładka dystansowa międ...
Ostatni post: Michał
31-05-2024 21:37:11
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 110
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: Deecuu
31-05-2024 20:29:43
» Odpowiedzi: 75
» Wyświetleń: 18911
Jubilacik
Ostatni post: wigryman
31-05-2024 17:00:12
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 298
Prośba o identyfikację
Ostatni post: łogór 200
31-05-2024 15:45:19
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 4112
Romet ogar 205 blokuje si...
Ostatni post: oskar2
31-05-2024 15:20:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 280
komar 2330
Ostatni post: Wodnik
31-05-2024 08:29:02
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 129
Romet 50 T1 019 czy 023
Ostatni post: Wodnik
30-05-2024 22:39:56
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 243
Lampa przednia
Ostatni post: tramwajarz
30-05-2024 10:19:31
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 265
Romet ogar 200 ma trochę ...
Ostatni post: Bob_Harley
29-05-2024 17:49:13
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 229
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: joozek
28-05-2024 23:36:28
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 558
Romet 2375 sie szybko zal...
Ostatni post: Wodnik
28-05-2024 23:22:04
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 124
Luzy w pedałach romet aga...
Ostatni post: Wojtasik
28-05-2024 20:49:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 206
Instalacja ele. Ogar 205
Ostatni post: romek
28-05-2024 10:09:41
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 234

Reklama