Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 2 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #1
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian
Cześć.

Temat będzie oczywiście aktualizowany, gdy zdobędę jakieś nowe informację. Zawiera wszystko to co na tę chwilę wiem o tym modelu.

Romet 50-TS-1 (2362) – powstał na bazie motoroweru 50-T-1 (2370), jako jego turystyczno-sportowa odmiana.
W stosunku do poprzednika (pierwszej wersji z pierwszego roku produkcji), zmieniono: kierownicę, bagażnik, kolanko, tłumik, górny wspornik tłumika, ramę, oraz oczywiście naklejki na pokrywie schowka i oznaczenie fabryczne. Inne elementy pozostały bez zmian.
Motorower został wysoce prawdopodobnie wyprodukowany tylko w serii prototypowej (kilka sztuk), informacyjnej (około 30 sztuk), oraz próbnej (około 300 sztuk), w 1974-tym i 75-tym roku.
Zaprzestano produkcji tego modelu, ze względu na brak wystarczającej ilości silników 019, dla obu motorowerów produkowanych jednocześnie.

Układ wydechowy:



1. Tłumik w tym modelu to przerobiony tłumik z pierwszych wersji 50-T-1 (chromowany, z dwoma nacięciami pod obejmę kolanka).

Przeróbka polegała na:
- spłaszczeniu tłumika od wewnętrznej strony (tak aby nie opierał się o pokrywkę schowka narzędziowego i amortyzator tylny);
- zrobieniu gwintu pod nakrętkę w miejscu obejmy kolanka (nakrętka chyba z cylindra silników dwubiegowych, jest mniejsza od tej z cylindra 019);
- dospawaniu uchwytów pod osłonę i wspornika mocującego tłumik do wahacza;
- usunięciu mocowania tłumika do dolnego wspornika ramy;
- dołożeniu przegrody tłumika na jego końcu;
- małemu przesunięciu górnego uchwytu pod wspornik, w stronę wlotu.

2. Kolanko zostało zaprojektowane specjalnie do tego modelu – te z motorynek mają inne kąty zgięcia.

3. Osłona tłumika została później zastosowana w Romecie Pony 50-M-1.

4. Górny wspornik tłumika także nie występował w innych Rometach.

Kierownica została zapożyczona z Komara Sport.

Zdjęcia:

Tabliczka znamionowa:





Tłumik zdemontowany:







Końcowa przegroda tłumika:




Tłumik zamontowany:










Wspornik tylnego błotnika:







Oprócz tego że jest oryginalnie skrócony, posiada także mniejsze "uszy" niż bagażnik w 50-T-1 (starego typu):



Uszy bagażnika starego typu 50-T-1:



Plastikowa osłonka przewodów instalacji elektrycznej:



Pokrywa schowka narzędziowego, z zachowaną oryginalną naklejką:



Miejsce na pompkę powietrza:



Oryginalny karter silnika:



Brak dolnego wspornika tłumika:



Historia zmian:

Rocznik (prawdopodobnie) 1974-ty (wersja prototypowa, kilka sztuk):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w tej wersji:
1. Stosowanie czarnych, plastikowych chlapaczy, zamiast gumowych;
**2. Zmiana koloru linki sprzęgła, hamulca przedniego i gazu z białej, na czarną;
3. Inna naklejka na zbiorniku paliwa.

Rocznik 1974-ty (wersja informacyjna, około 30-stu sztuk):

Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Nabijanie numerów na główce ramy;
2. Montaż tabliczek znamionowych;
*3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie siedzeń z napisem „PREDOM - ROMET” z tyłu:






**4. Zmiana typu kranika na SW-8/1 (ten jest ocynkowany):



*5. Lakierowanie osłony łańcucha także na czarno i nie lakierowanie jej pod kolor ramy;
*6. Czarno-chromowana kedra na zbiornik paliwa, zamiast szarej;
*7. Czarna koszulka izolacyjna przewodów idących do przełącznika świateł, zamiast białej;
*8. Rezygnacja z lakierowania obudów lamp przednich.

Zmiany w tej wersji: brak informacji.

Rocznik 1975-ty (wersja "pierwsza" - próbna, prawdopodobnie około 300-500 sztuk):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w stosunku do poprzedniej wersji:
1. Zastąpienie stalowych pokryw schowka narzędziowego plastikowymi (białymi).

Stalowe pokrywy schowka (wypiaskowane):




Białe plastikowe pokrywy schowka:




2. Zmiana sposobu mocowania blachy siedzenia (w tym lekka modernizacja ramy i dołożenie zaczepów do przedniego mocowania blachy):

Z mocowania na cztery śruby od spodu:




Na mocowanie na dwie śruby z tyłu;
*3. Rezygnacja z wysoko uniesionego przedniego błotnika - zastosowanie innych nóżek górnych, dolnych, wsporników przedniego błotnika i prawdopodobnie samego błotnika (możliwe że był krótszy, płytszy i bez otworów pod chlapacz);
*4. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie chromowanych tylnych błotników oraz jego wsporników;
5. Zmiana koloru tłumika szmerów ssania (puszki gaźnika) z białej, na jasnoszarą.

Biała puszka gaźnika:





Zmiany w tej wersji:
**1. Zamienne stosowanie niżej pokazanych głowic silnika:



2. Nie lakierowanie wahacza i prawdopodobnie podnóżek kierowcy na czarno;
*3. Sporadyczne (lub zamienne) stosowanie wsporników przedniego błotnika nowego typu;
4. Standardowe osie kół - wcześniej w kształcie śrub z niepełnym gwintem.

Rocznik 1975-ty (wersja „druga” – możliwe że także próbna):

Link do albumu: https://www.fotosik.pl/u/xxSzatekxx/album/2461097

Zmiany w stosunku do poprzednich wersji:
1. Przeniesienie mocowań pompki powietrza z pod siedzenia, do miejsca przy silniku, usuwając jednocześnie plastikową osłonkę na przewody instalacji elektrycznej (w tym lekka modernizacja ramy);
2. Nie lakierowanie osłony łańcucha na czarno.

Zmiany w tej wersji:
**1. Modernizacja głowicy poprzez „ścięcie” rantów jej żeberek, oraz zmniejszenie ich wysokości;
**2. Lakierowanie na czarno jedynie nóżek górnych, oraz dolnej i górnej półki przedniego zawieszenia;
**3. Lakierowanie podnóżek kierowcy pod kolor ramy;
**4. Korek wlewu oleju z białego plastiku (pod śrubokręt).

* - Przypuszczenie co do rocznika.
** - Przypuszczenie.


Zmiany „w stosunku do poprzedniej wersji” mogły zajść także „w tej wersji" (mogę się mylić).

Istnieje też możliwość, że dany element nie pasuje rocznikowo. W fabryce mogli nie mieć odpowiedniego, więc założyli ten, który mieli.


Tekst napisany wyłącznie dla forum: http://www.chlopcyrometowcy.pl – zakaz kopiowania.

Źródła zdjęć:
- http://www.jacomoto.pl;
- internet;
- własne materiały.

Jeśli ktoś ma jakieś zdjęcia 50-TS-1 (lub ich części) i chciałby żebym je tu umieścił, piszcie.

Zapraszam do udziału w rozwijaniu tematu, pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-10-2019 14:40:11 przez Szatek.)
23-08-2017 14:55:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 7 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
[Wiki] Romet 50-TS-1 (2362) - Opis i historia zmian - Szatek - 23-08-2017 14:55:23




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilacik
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:58:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 108
Rozmiar śruby przełącznik...
Ostatni post: Michał
Dzisiaj 09:25:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 37
pomoc przy indentyfikacji...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:52:26
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 127
Gaźnik k60b
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:50:34
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 126
Brzęczenie po uszczelnien...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:44:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 1421
Moc silnika 023
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 15:02:10
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 606
Romet Zenit z 1989 roku
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:39:09
» Odpowiedzi: 35
» Wyświetleń: 12782
Romet Jubilat 2 z 1987 ro...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:34:30
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 32664
Romet Wigry Universal z 1...
Ostatni post: zaz
Wczoraj 14:23:55
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 15514
WSK 125 składanie silnika
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 10:20:43
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
Co to za rower?
Ostatni post: zaginiony770
Wczoraj 01:54:45
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 157
Romet chart jaki kod/nume...
Ostatni post: cyfra+
Wczoraj 00:55:05
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 64
Romet ogar 205 nie zapala...
Ostatni post: romek
21-05-2024 20:09:29
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 542
Czy to jest cylinder itd ...
Ostatni post: Wodnik
21-05-2024 19:45:36
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 1242
Ogar 200 regulacja sprzęg...
Ostatni post: darkowski
21-05-2024 17:29:32
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 97

Reklama