Jak napieram na kierownicę w dół to słychać takie "chlup" i nie dochodzi ono z baku paliwa (bak był pusty prawie). Jak był przechylony romet i wypakowywany z samochodu to ulała się ciecz koloru herbaty. Przypomina wodę deszczową i (o zgrozo) pewnie rdza. Napierając parę razy mocniej zaczęła się wylewać. Domyślam się, że nie ma tam oleju. W instrukcji nie ma nic oprócz budowy amorka i sprężyny. U poprzedniego właściciela stał pod chmurką na werandzie.
Amortyzatory do regeneracji. Masz wodę w środku. Zwlekanie z naprawą doprowadzi tylko do pogorszenia sytuacji. Trzeba je rozebrać na części pierwsze, zakupić nowe uszczelniacze. Są to amortyzatory hydrauliczne, więc musisz zaopatrzyć się też w olej do amortyzatorów. Ilość na jeden amortyzator to 140 do 170ml. Przy naprawie należy zwrócić uwagę, na drożność smarowniczek. Jeżeli amortyzatory zacinają się, należy też zrobić fazy na rowkach u góry każdego z kielicha. W trakcie eksploatacji robią się ostre i blokują tłok.
Kawka napisał(a):Co powinienem z tym zrobić? Odessać to rurką jakąś?
Amortyzatory mają na dole śrubkę. Należy ją odkręcić i wcisnąć tłok amortyzatora do końca. Otworem wypłynie to co jest w środku.
Kawka napisał(a):Pytanie 2.
Jak powinno się wrzucać prawidłowo biegi? Pytanie pewnie dla niektórych śmieszne i oczywiste, ale czasem nie wchodzi dwójka jak mniemam.
Chciałbym jakąś prostą instrukcję jak odpalać, z poszczególnymi etapami. Mam nadzieję, że kombinację jaką robiłem dziś, nie zniszczy skrzyni
Odpalam z kopki na jałowym, odwijam parę razy manetkę, naciskam sprzęgło i wrzucam bieg od góry naciskając. Popuszczam sprzęgło i dodaję gazu. I w tym momencie jest różnie, albo moto bryknie do przodu i gaśnie, albo załapie i pięknie jedzie do ok 15km/h. Nie wiem czy nie za dużo bo jak przekroczy te 15 to już charczy i zmieniam na inny. Tylko nigdzie nie mam poglądu przy jakich prędkościach, jaką metodą i który bieg jest właściwy. Po kilku próbach udało mi się znaleźć bieg, gdzie silnik się nie męczy, ładnie przechodzi z rzężenia i pyrkania w bardziej basowe tonacje. Wtedy mogę już do 30km/h jechać ( jak na razie jego Vmax). Wolno się rozwija między tymi 15 - 25 ale potem już pędzi.
Najgorzej jest niestety, na czerwonym świetle. Wyjechałem na pustą drogę aby poćwiczyć, zatrzymałem się na czerwonym i silnik niestety zgasł.
Generalnie odpala z kopa za 1-2 razem przy temperaturze 6'c ( dziś był deszczowy dzień).
Wyłączony silnik. Wrzucasz luz. Jeżeli nie możesz tego zrobić, poruszaj motorkiem do przodu i tyłu, i ponów próbę. Jak już ten luz znajdziesz (w Chartach czasem jest to problem szczególnie, przy źle wyregulowanej kosie zmiany biegów) - to odpalasz. Jak odpala za 1 czy 2 razem przy temperaturze 6 stopni to bardzo dobrze. Niepokoi mnie bardzo niska prędkość, bo 30km/h na ostatnim biegu, to jest prawie, że nic. Silnik ma wtedy bardzo niskie obroty. Na pewno coś jest nie tak.
Kawka napisał(a):Świeca jest nowa i mocna w porównaniu do poprzednich (tamte nie miały prawie iskry), szybko odpala, ładnie pracuje
silnik. Mieszanka 1:30.
Możesz mieć problem z cewką wysokiego napięcia lub resztą układu zapłonowego. Do sprawdzenia szczególnie rezystancja cewki zasilającej moduł (zielony przewód). Powinna wynosić 700 do 750om.
Kawka napisał(a):Jak podpompowałem opony kompresorem ( bo miałem prawie kapcia) to zapomniałem zakręcić kranika i nie chciał przez 10 min odpalić (byłem jeszcze w sklepie).
Pytanie 4.
Oglądając go, zauważyłem, że cieknie, pod gaźnikiem
Nie trzyma Ci zaworek pływaka. Stąd poziom paliwa robi się zbyt duży, zalewa silnik i kapie spod gaźnika. Dlatego masz problemy z uruchomieniem. Wtedy najprościej zakręcić kranik, wykręcić świecę, kopnąć kilka razy z odkręconą manetką na maksa. Wkręcić świecę i odpalać na pełnym gazie.
Kawka napisał(a):Jednak zaczęło coś szmerać w silniku, metaliczny wydźwięk. Ale potem wrzuciłem ten bieg co jeździ do 30km/h i powoli ustało jak zjechałem z większej górki i dodawałem gazu.
Zbliża się zima. Polecam rozebrać silnik na części pierwsze, wymyć, sprawdzić jak wygląda i składać wymieniając jednocześnie co trzeba.
Na koniec masz filmik z jazdy Chartem, który nakręciłem. Może coś Ci podpowie odnośnie zmiany biegów i tego jak Chart jeździ.
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.