Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Wątek zamknięty 
WSK 125 kos by Szymon
Autor Wiadomość
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: WSK 125 kos by Szymon
Znów trochę zrobiłem, jutro ciąg dalszy prac









Stół operacyjny



Coraz bardziej mi się to podoba.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
11-01-2019 01:26:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Reklama
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #47
RE: WSK 125 kos by Szymon
Ładnie, widać, że robota idzie jak trzeba Wink

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
11-01-2019 01:31:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #48
RE: WSK 125 kos by Szymon
Półki nie powinny być malowane? chyba że są ale po prostu na zdjęciu nie widać.
11-01-2019 11:40:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Simpepsi97 Offline
Użytkownik
*


Liczba postów: 162
Imię: Dominik
Skąd: Inowrocław
Pojazd: Inny
Post: #49
RE: WSK 125 kos by Szymon
(11-01-2019 11:40:37)rafi555 napisał(a):  Półki nie powinny być malowane? chyba że są ale po prostu na zdjęciu nie widać.

Oryginalnie są anodowane .
11-01-2019 13:27:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: WSK 125 kos by Szymon
Idzie jak burza, szkoda tylko, że górne lagi zostały powycierane. Szkoda pracy.
11-01-2019 15:05:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: WSK 125 kos by Szymon
Tak jak wyżej, ale u mnie słabo to wyglądało, ta powłoką zżółkła (chyba że tak ma być?) mimo to nie podobało mi się to i wolałem dokładnie usunąć tą powłokę, a potem wykończyć papierem i pastą polerską. Mi się tam podoba, nie musi być 100% oryginał. Z tymi rurami ślizgowymi to wiem, ale każdy wie ile kosztują idealne lagi do kosa albo odnowa chromem technicznym. Znam też patent z rurami od Suzuki, ale o dziwo te moje nie puszczają, więc zostały.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2019 16:23:21 przez Odrestaurator.)
11-01-2019 15:07:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: WSK 125 kos by Szymon





Teraz tylko ogarnąć koła i będzie dobrze

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
14-01-2019 00:42:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 335
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #53
RE: WSK 125 kos by Szymon
Jaki zastosowałeś tłok i łańcuszek?

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
14-01-2019 01:16:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: WSK 125 kos by Szymon
Tłok almot ak20
łańcuszek okinoi

mi to wystarczy

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
14-01-2019 01:18:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #55
RE: WSK 125 kos by Szymon
Przyszły naciągi, mam już wszystkie części by stała na kołach z silnikiem itd. Na dniach ogarniam koła i stawiamy ją


Mój Simson

YT: POLMOZBYT
09-03-2019 14:25:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: WSK 125 kos by Szymon
Wiem że mnie za to zabijecie, no ale...

Generalnie sprawa wyglądała tak. Znalazłem na pewnym portalu ogłoszeniowym ofertę zamiany naprawdę pięknej MZtki 150 w oryginalnym stanie, po remoncie silnika na dobrych częściach i co najważniejsze z kompletem dokumentów. Oczywiście sprawna i gotowa do jazdy, w dodatku na cdi. Pewnie ktoś z was ją skojarzy, bo cena była naprawdę okazyjna (2500zł). Ogłaszający wystawił ją w Katowicach więc niedaleko mnie, dopisał również, że interesuje go wymiana na wsk 125 i tym podobne. Niestety, nie podał numeru telefonu, więc można było jedynie prowadzić korespondencję mailową. Niska cena i ten typ sprzedaży już dużo dał mi do myślenia. No ale nic, pisaliśmy długo, on niby był zdecydowany, ja też, w końcu po około 3 tyg. pisania kontakt się urwał. Nagle po miesiącu dostałem od niego wiadomość, czy mam jeszcze tą wsk-ę (podobno nagle wyjechał za granicę i nie miał tam dostępu do internetu). WSK jeszcze miałem, więc w końcu udało się spotkać (przyjechał do mnie ale bez MZ) no i wstępnie się dogadaliśmy co i jak, nie chciał żadnych dopłat ani nic więc myślę spoko fajny biznes i motocykl będzie. Mieliśmy to załatwić w przeciągu tygodnia, no ale mimo męczenia go wiadomościami do niczego nie doszło. Czekam już sobie tak dobre dwa miesiące a od początku to gdzieś 4 :F

Także sprawa raczej zakończona, naprawdę nie życzę nikomu takiego kontrahenta, osoba kompletnie niezdecydowana i nie nadająca się do żadnych biznesów.

A wsk sobie leżała i leżała w takim stanie. Pewnego dnia myślę sobie, kurde, papierów to nie ma, wiec nigdzie tym nie pojadę (a po renowacji w las szkoda) a ja prawka na 125cc też nie posiadam. Myślę sobie też, że jak się bawić, to wolę odszykować m11 - tych kosów jest naprawdę sporo. Żaden to rarytas. Jak ktoś do mnie przyjeżdża, to obok wsk przechodził raczej obojętnie, natomiast nad m11 każdy wzdycha. Że fajny, ciekawy motocykl i chętnie by kupił itd.

Do czego piję. Jako że zawsze chciałem wsk-ę mieć, to poskładałem to, zostawiając oryginalne części na strychu, z myślą "a może ten od MZ się jednak odezwie?..." co dla niektórych straszydło (pewnie niektórzy już kojarzą z FB - reakcje różne, o dziwno pozytywna większość)



No i tak sobie śmigam w okolicznych terenach. Jak dla mnie radzi sobie wystarczająco. Zębatki 12-55, podwyższone zawieszenie, jakiś lepszy filter, zabierak przerobiony na śruby, prosty wyłącznik on/off, silnik jest wsadzony z wski quada banshee (od kosa jest na strychu), opona kostka tylna 100/100 dunlop, wydech z cz/jawa 350. Siedzenie samoróbka, reszta jak widać. Na zdjęciu nie ma jeszcze tylnego hamulca - to była jedna z jazd testowych. Na dniach regeneruję klocki i składam.

W międzyczasie musiałem łupać silnik ze względu na awarię wału (prawdopodobnie oszukaństwo handlarza...)

Z planów to tak... oryginalne części cały czas trzymam, czas pokaże co z nimi będzie. Co do samej wski to prawdopodobnie przednie lagi 32mm z suzuki ts 80 wraz z kołem 21", wydech do puszczenia górą (może spawak) osłona wydechu z Simsona enduro, jakieś lepsze błotniki tył i przód, do poprawy siedzenie, poprzeczka, tylny hebel, i pewnie jeszcze jakieś drobiazgi o których nie pamiętam (późna godzina jak to piszę). Wszystko ma być zrobione porządnie i ze smakiem w stylu starego enduro lat 70' i 80'. A nie typowy wieś tun o ile już tym nie jest Big Grin

Może się podobać, może nie, w każdym bądź razie mi daje dużo frajdy z jazdy i każdemu polecam taką zabaweczkę Wink

Trzymajcie się, pozdro Big Grin

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-04-2019 01:54:24 przez Odrestaurator.)
29-04-2019 01:50:44
Znajdź wszystkie posty użytkownika
[+] 1 osoba postawiła piwo Odrestaurator za ten post.
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #57
RE: WSK 125 kos by Szymon
Niestety sprzęgło nie odpuszcza.
Może ktoś pomoże o co w końcu chodzi?

Generalnie działało już ok, to że nowe tarcze są za grube i jedna spada z zabieraka to wiem, trzeba będzie je podszlifować. Ale nie w tym rzecz. Sprzęgło zawsze składam zgodnie z tym schematem:



Problem polega na tym, że kosz mimo dystansowania podkładkami widocznymi na tym schemacie (nr. 4 i 5) ma i tak duży luz przód tył - tak z 5mm może.



Przy pierwszym składaniu nie miałem "pierścienia oporowego" oznaczonego numerem 10 na pierwszym schemacie. Rozebrałem więc sprzęgło, założyłem ten pierścień i luz jak był tak jest. Pierścień nowej produkcji wykonany jest z miękkiego materiału, ot jak zwykła podkładka ze sklepu 5.8. Nazwa "oporowy" mówi mi raczej, że ten element powinien być wykonany z twardej stali która się nie wyciera. Za każdym razem po złożeniu sprzęgła, muszę co chwilę podkręcać regulację, a z tego pierścienia zostaje to:



Jak widać, kompletnie wytarty tak że aż się rozdwoił. Gdzie popełniam błąd? kosz ma luz przód tył tak z 5mm, poza tym nie ma luzów, na nitach 0, na tulejce są minimalne.
Wczoraj rozebrałem te sprzęgło i pierścień wytarł aż kosz i odleciała ta tulejka przyłączona do kosza:



A tak wygląda kosz w środku:



Zabierak:




Co jest z tym nie tak?
przy okazji podaję wymiary moich części:

tuleja, śr. ok 20mm (19,92 elektroniczną suwmiarką)
długość ok. 25, (24,82)

podkładka kosza śr. wew 15,94 zew. 25,86

długość zabieraka 23,43


Błagam, pomóżcie, bo długo już toczę batalię z tym sprzęgłem...


A co do samej wueski, to tak wyglądają przymiarki górnego wydechu:



Pozostaje jeszcze trochę rzeczy do zrobienia, min przedni błotnik, lepsze sidzenie, tylni błotnik, lagi z przodu od suzuki ts, koło może też... wszystko w stylu starego enduro

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2019 15:15:31 przez Odrestaurator.)
19-05-2019 15:10:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #58
RE: WSK 125 kos by Szymon
Ok, dzięki. A dlaczego ten pierścień oporowy tak ścina? Huh

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
19-05-2019 18:15:04
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #59
RE: WSK 125 kos by Szymon
Ok, mam już części, na dniach będę składać w całość.

Tylko jak to jest z luzem przód-tył kosza? u mnie praktycznie niemożliwe jest całkowite wyeliminowanie go. Zawsze jakiś jest. Jak podłożę podkładkę na tulejkę za koszem to wtedy tuleja za mało z przodu wystaje i po dokręceniu zabieraka kosz razem z zabierakiem się obraca, a tak nie może być. A jak podkładam podkładki na wałek to wtedy tylko tuleja bardziej wystaje i nic poza tym. Luz przód-tył ma być jakiś czy musi być całkowite 0? w sumie to za bardzo nie wiem jak to zrobić. Chociaż po mocnym skręceniu powinno być lepiej, bo na razie tylko dociskałem ręką. Ten pierścień oporowy też postaram się zdobyć z epoki żeby był z twardej stali, zobaczymy.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
22-05-2019 00:33:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika
remix301 Offline
motorynkowiec
*


Liczba postów: 335
Imię: Remek
Skąd: OPOLE LUBELSKIE
Pojazd: Romet Pony
Post: #60
RE: WSK 125 kos by Szymon
Najlepiej to kupić podkładki od 0,1 0,3 i 0,5 i metodą prób i błędów dopasowywać. Całoś z wysyłką zamknie się w 20zł.

--------------------------------------------------------------------------


IG-https://www.instagram.com/remix301/ - wbijać tam więcej nowości!!!
22-05-2019 11:51:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika
Wątek zamknięty 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3192
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2998
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165921
Witam .
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 121
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53864
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 38
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 567
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 275
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 97
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52099
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 113
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
27-03-2024 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10921

Reklama