Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Romet Pony 301 1988r
Autor Wiadomość
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 149
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Pony 301 1988r
W moich rękach już jakieś 18 lat, dostałem jako prezent od dalszego wuja, w ramach jakiegoś rozliczenia z moim ojcem. Była w pełni oryginalna, trochę podniszczona, ale sprawna, z pełną dokumentacją. Do roku 2007 na chodzie z mniejszymi i większymi przerwami. Ostatnie 10 lat spędziła w reklamówkach i kartonach rozmieszczonych po całym domu. Sporo przeszła i sporo zostało zniszczone przez użytkowanie. Plan był prosty - naprawić co trzeba (a okazało się wiecej niż pierwotnie zakładałem), zrobić ocynki, czarne elementy dać do proszku, wyszkiełkować koła, umyć wszystko pozostałe i poskładać w oryginalnym lakierze.

Specyfikacja i zakres prac:

Rama:

- szkiełkowanie kół wraz z dekielkami + przetoczenie bębna tył, nowe oryginalne szczęki, rozpieraki, sprężynki p+t,
- odszukanie i doczyszczenie opon stomil z początku lat 2000,
- pełna regeneracja przedniego zawieszenia u Joozka (tuleje, sprężyny, zgarniacze, chromowanie jednej lagi, druga laga nowa),
- naprawa podnóżków kierowcy (jeden wielki spaw), naprawa ogranicznika skrętu, naprawa pękniętego mocowania wahacza z lewej strony,
- lakierowanie proszkowe stopki centralnej i podnóżków kierowcy na czarno oraz zdobycznego błotnika z mocowaniami na srebrny metalik (niestety)
- ocynkowanie wszystkiego co się dało, w tym części oryginalnych śrub,
- zgrubne umycie ramy, wahacza, zbiornika, widelców (tego pierwotnego i tego który jest teraz na szczęście udało się zdobyć w oryginalnym kolorze),
- poskładanie wszystkiego na nowych łozyskach, tulejach, ośkach, niektórych śrubach, gumach itd

Silnik:

- 023, 2b, zgodny numerami, dół seria
- cylinder 55cm3, splanowany 1.5mm od góry + podkładka, podniesony wydech o 1mm, tłok keeway z wąskimi pierścieniami
- gaźnik gm13f
- nowe, współczesne kolanko + ori tłumik w średnim stanie
- nowy kompletny napęd,





Co zostało:

- zmienić pokrowiec na siedzeniu + polakierować podstawę proszkowo,
- zmienić nakrętkę sztycy zawieszenia na ładniejszą,
- zmienic dźwignie zmiany biegów na chromowaną,
- zdobyć przedni błotnik z mocowaniami w ori lakierze,
- poprawić uchwyt lampy i tablicy,
- wyszkiełkować przedni bęben hamulcowy,
- zmienić stacyjkę,
- zmienić tłumik,
- zapłon cdi

Z racji, że prace wykonywałem między chartami, dokumentowane były głównie w formie vlogów i dalej zapewne też tak będzie. Zapraszam do obejrzenia chociażby tego filmu z końcowego etapu składania:

https://www.youtube.com/watch?v=LvqGGkybN5I

No i to by było w sumie na tyle, pracy było sporo, trochę jeszcze zostało, ale uważam, że było warto Smile Wrażenia z jazdy - nieporównywalne, szczególnie po tylu latach Smile





20-06-2018 00:15:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 149
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Romet Pony 301 1988r
Liczba odpowiedzi wręcz przytłoczyła, az nie wiem od czego zacząć Rolleyes

Kontynuując monolog - pojeździłem, fajnie było, ale jak zawsze człowiek wymyśla jakieś poprawki. Tak więc po pewnych przemyśleniach doszedlem do takich wniosków i kilka spraw już nawet ogarnąłem.

Jeżeli chodzi o ramę to:

- Białe felgi (drugi komplet felg) + przeróbka na łożyska + nowe osie, ocynki itd
- Ogarnięte siedzenie - zmieniony pokrowiec na oryginalny w ładnym stanie, podstawa i mocowanie polakierowane proszkowo na czarny połysk
- Ogarnięte mocowanie tablicy bo poprzednio źle pospawałem + ponowne lakierowanie proszkowe
- Polakierowanie uchwytu tłumika bo poprzednio zapomniałem
- Tylne amortyzatory chart
- jakiś innowacyjny pedał hamulca bo ori jest tragiczny (coś na wzór tego z cz cross)

Silnik, który siedział w tej ramie powędrował sobie do drugiej, niebieskiej. Tutaj wymyśliłem sobie przejście na 019, żeby sobie jakoś fajniej i płynniej pojeździć. Chciałem jakąś membranę, ale dałem sobie spokój, jakieś 55/4 myślę, że spokojnie ogarnie, zresztą, ta rama osiagnęła co ma osiągnąć i więcej to już zcysta głupota, a jakieś cięcie i niszczenie czy przerabianie nie wchodzi w grę.

- Wał na korbowodzie od peugeota na łożysku igiełkowym + dolny sworzeń simson (fi18)
- tłok 40mm tajwan na wąskich pierścieniach i z płaskim denkiem
- cylinder ??
- przeróbka zmieniacza 3b na gruby frez + dźwignia nowego typu
- kartery polerka + pokrywy z końca produkcji polakierowane na czarno proszkiem
- cdi turbozabytki
- dyfuzor ?

Właściwie pozostało tak jak przy charcie - spiąć dupsko, przygotować kartery i zacząc składać dół. Miałem wysłać cylinder do przeróbki i szlifu, ale majster zastrajkował, że w zimę nie pracuje i muszę czekać aż się ociepli Big Grin Za długo zwlekałem... Tak samo rozwazam zakup opon michelin acs, tam ostatnio jakis temat powstał i ludzie bili pianę że kupują i cisza, raz widziałem na żywca tylko i się zastanawiam czy warto.











22-12-2018 21:37:46
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,354
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #3
RE: Romet Pony 301 1988r
Coraz ładniejsza się robi Smile. Ciekaw jestem jak to wyjdzie na koniec, sam teraz znów modzę komarka.
22-12-2018 21:51:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zaz Offline
Nowy
*


Liczba postów: 115
Imię: Jakub
Skąd: Słupsk
Pojazd: Inny Romet
Post: #4
RE: Romet Pony 301 1988r
Fajna motorynka. Powodzenia w dalszych pracach.
22-12-2018 23:01:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2019. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Wilq86

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
X czy Y?
Ostatni post: theogarowiec
Dzisiaj 00:51:51
» Odpowiedzi: 3409
» Wyświetleń: 561984
Peugeot 205 1.0B 45KM 4B ...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Dzisiaj 00:51:36
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 477
Komar Romet 2350 1976r.
Ostatni post: joozek
Dzisiaj 00:49:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 21
Romet Ogar 200
Ostatni post: zbieracz rometów
Dzisiaj 00:38:07
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 25
Witam
Ostatni post: Marcin.
Wczoraj 23:42:08
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 11
Klakson a rejestracja Kad...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 23:26:38
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 60
Co ja zrobiłam - kupiłam ...
Ostatni post: Motorowerzystka
Wczoraj 23:23:18
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 4439
Przygoda z Rometem...
Ostatni post: zbieracz rometów
Wczoraj 23:18:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 31
Daelim VS 125F 1998 Klaud...
Ostatni post: bkrukl
Wczoraj 21:24:46
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 5062
Zębatkę tylną Ogar 200 + ...
Ostatni post: hvil
Wczoraj 20:50:29
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 43
Komar Sport 2361 1973 - m...
Ostatni post: Wojtek na Wigry
Wczoraj 20:21:58
» Odpowiedzi: 97
» Wyświetleń: 11736
Trampek 600 by.. Tomasso9...
Ostatni post: Tomasso94
Wczoraj 20:02:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 163
Przedłużenie Przodu
Ostatni post: harssz
Wczoraj 19:47:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Romet Zetka 125 by Tomass...
Ostatni post: Tomasso94
Wczoraj 19:46:13
» Odpowiedzi: 29
» Wyświetleń: 8933
Kolory 50T1
Ostatni post: T_NIK
Wczoraj 19:23:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 82

Reklama