Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Zapłony cdi do 223
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Zapłony cdi do 223
Cześć.
Jest możliwość produkcji 'seryjnych' cdi do silnika 223, tyle, że na kole magnesowym. Moc zestawu cewek 50-60W, możliwość montażu akumulatora, lub klasycznie. Zestaw P&P, jedynie delikatny lifting instalacji elektrycznej. Cena zestawu z resztą elektryki potrzebnej do montażu w granicach 340-380zł. Póki co zbieram chętnych. Odzew czy to na PW czy to w temacie.
Pozdro.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 21:25:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Reklama
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 106
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zapłony cdi do 223
Bez darcia karterów i pokrywy ?
12-01-2018 21:27:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zapłony cdi do 223
Napisałem, że P&P, bez żadnej ingerencji w przeróbki czegokolwiek w silniku.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 21:30:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 106
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zapłony cdi do 223
To w takim razie, myślę, że byłbym chętny na zestaw, pod warunkiem że wykonanie będzie z jajeczkiem, nie jakiś drut Smile
12-01-2018 23:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Zapłony cdi do 223
Korpus magneta. W piątek przychodzą do mnie magnesy, jutro będzie trzpień do magneta. Całe magneto będzie oscylowało w wagdze poniżej 400g, więc lżejsze niż oryginalny wirnik.
PS. Szukam jakiejś osoby, która będzie w stanie przetestować dla mnie pierwszy zapłon. Shy
PS2. Wiem, że syf na stole. Big Grin


"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
18-01-2018 03:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,070
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Zapłony cdi do 223
O ile moja zaraza łaskawie odpali (wróciłem do Jikova i to był błąd) to chętnie bym potestował, ale nie stać mnie na zakup Tongue

Co do wagi to zastanawia mnie czy przypadkiem zmniejszenie jej nie zaszkodzi działaniu całości? Koło zamachowe (a taką rolę spełnia w motorowerze magneto) jest magazynem, buforem energii kinetycznej. Coś jak akumulator w aucie (chociaż bardziej jak kondensator w prostowniku Big Grin ). Szczególnie, że dwusuw na wolnych obrotach nie chodzi równo, więc czy przy zbytnim obniżeniu masy koła zamachowego nie będzie dochodzić do zatrzymywania się silnika lub przerw? Do tego np. w 126p mniejsza waga koła zamachowego to lepsze przyśpieszenie (mniej do rozkręcenia, ), ale i spalanie wtedy wzrasta (bo szybciej się rozpędza, ale brakuje rozpędzonej masy, która podtrzymuje działanie).
Moje rozwarzania są z chłopskiego rozumu, niepodparte żadnymi badaniami.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2018 00:27:49 przez Dawdzio.)
19-01-2018 00:20:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Mechoptyk lvl Expert
*


Liczba postów: 335
Imię: Krystian
Skąd: Wrocław
Pojazd: Romet Kadet

Forumowy Garaż: 2
Post: #7
RE: Zapłony cdi do 223
Masa się zmniejsza ale zwiększa się promień masy wirującej, nie powinno być gorzej Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Come together... with love, connection, experience"
19-01-2018 01:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo krystian276 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Zapłony cdi do 223

Dodam tylko jedno zdjęcie, ponieważ reszta czeka na modyfikację. Koło magnesowe jak najbardziej jest pasujące, ale muszę prawidłowo rozmieścić magnesy.
Pomyliłem się również co do wagi samego magneta. Nie będzie przekraczało ono 260g a może być nawet i mniej. Nie musi to wiele zmieniać w działaniu silnika a na pewno nie pogorszy jego kultury pracy. Wszystko z resztą będzie sprawdzone w praktyce.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 14:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Zielono mi :D
Moderatorzy


Liczba postów: 2,534
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #9
RE: Zapłony cdi do 223
A jak ta podstawa jest przymocowana do silnika? Toć z tego co widzę są tam dwa imbusy, a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
20-01-2018 15:57:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 51
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #10
RE: Zapłony cdi do 223
(20-01-2018 15:57:16)Quake96 napisał(a):  a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.
Huh

Jak nie, jak jest chyba? Idea
Tak jest mocowany org poprzez 2 kawałki metalu.

Chyba że się grubo mylę, przynajmniej ja tak mam u siebie.
Undecided
20-01-2018 17:34:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
Moderatorzy


Liczba postów: 1,070
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Zapłony cdi do 223
Bo myślicie o innych. Podejrzewam, że imbusy bliżej wału trzymają wszystko w jednym kawałku, a te dalej będą służyły do mocowania całości.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
20-01-2018 19:42:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 51
Imię: Aleksander
Skąd: Mojęcice
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #12
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie :/ tych nie zauważyłem, dołączam się do pytania.
20-01-2018 20:44:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,644
Imię: Rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Zapłony cdi do 223
Po mojemu to te wewnątrz trzymają stator a te z zewnątrz impulsator, ale mogę się mylić.
20-01-2018 22:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 1,000
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie, dałem Wam zagadkę.
Ampulki po wewnętrznej statora trzymają stator z podstawą, a te zewnętrzne będą trzymały całość w karterze, ale na zdjęciu są tylko wkręcone śruby w karter.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 23:30:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Maj - Bercik01

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Romet Komar 2350 by przem...
Ostatni post: Majerano
Dzisiaj 10:56:06
» Odpowiedzi: 77
» Wyświetleń: 10883
Kłejkowy 126elx - Spełnie...
Ostatni post: Tomasso94
Dzisiaj 10:20:52
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 1726
Jak podrasować ogara 200
Ostatni post: Motorowerzystka
Dzisiaj 10:13:45
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 221
Drugi Romet 2362, czyli o...
Ostatni post: Szatek
Dzisiaj 09:24:59
» Odpowiedzi: 118
» Wyświetleń: 18612
firanki do każdego pomies...
Ostatni post: Partiow22
Dzisiaj 00:57:19
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Kolor ramy
Ostatni post: Odrestaurator
Dzisiaj 00:17:37
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 46
Komar 232 - rama tył + ba...
Ostatni post: pawulon5
Wczoraj 23:46:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 66
[s]części wsk inne
Ostatni post: bimber
Wczoraj 22:26:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 89
Pogromca squterów by sele...
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 22:13:30
» Odpowiedzi: 145
» Wyświetleń: 11072
Romet 2375
Ostatni post: Kapixx1997
Wczoraj 21:35:04
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 377
Mój Mińsk 125
Ostatni post: Paweł od Mińska
Wczoraj 21:30:40
» Odpowiedzi: 188
» Wyświetleń: 10667
ROMET 2370 50-T-1 1977 -...
Ostatni post: gregor19781978
Wczoraj 19:55:42
» Odpowiedzi: 223
» Wyświetleń: 24665
Nie ma sily !
Ostatni post: seler1500
Wczoraj 19:38:01
» Odpowiedzi: 51
» Wyświetleń: 889
Niebieski Komar 3 z 1975r...
Ostatni post: Waldek
Wczoraj 19:37:45
» Odpowiedzi: 28
» Wyświetleń: 4954
Komar Sport
Ostatni post: greg918
Wczoraj 18:08:27
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 311

Zapraszamy

Reklama