Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
Zapłony cdi do 223
Autor Wiadomość
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 963
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Zapłony cdi do 223
Cześć.
Jest możliwość produkcji 'seryjnych' cdi do silnika 223, tyle, że na kole magnesowym. Moc zestawu cewek 50-60W, możliwość montażu akumulatora, lub klasycznie. Zestaw P&P, jedynie delikatny lifting instalacji elektrycznej. Cena zestawu z resztą elektryki potrzebnej do montażu w granicach 340-380zł. Póki co zbieram chętnych. Odzew czy to na PW czy to w temacie.
Pozdro.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 18:25:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo plusminus za ten post.
Reklama
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: Zapłony cdi do 223
Bez darcia karterów i pokrywy ?
12-01-2018 18:27:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 963
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Zapłony cdi do 223
Napisałem, że P&P, bez żadnej ingerencji w przeróbki czegokolwiek w silniku.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
12-01-2018 18:30:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Nowy
*


Liczba postów: 56
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Zapłony cdi do 223
To w takim razie, myślę, że byłbym chętny na zestaw, pod warunkiem że wykonanie będzie z jajeczkiem, nie jakiś drut Smile
12-01-2018 20:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 963
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #5
RE: Zapłony cdi do 223
Korpus magneta. W piątek przychodzą do mnie magnesy, jutro będzie trzpień do magneta. Całe magneto będzie oscylowało w wagdze poniżej 400g, więc lżejsze niż oryginalny wirnik.
PS. Szukam jakiejś osoby, która będzie w stanie przetestować dla mnie pierwszy zapłon. Shy
PS2. Wiem, że syf na stole. Big Grin


"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
18-01-2018 00:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
*


Liczba postów: 901
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #6
RE: Zapłony cdi do 223
O ile moja zaraza łaskawie odpali (wróciłem do Jikova i to był błąd) to chętnie bym potestował, ale nie stać mnie na zakup Tongue

Co do wagi to zastanawia mnie czy przypadkiem zmniejszenie jej nie zaszkodzi działaniu całości? Koło zamachowe (a taką rolę spełnia w motorowerze magneto) jest magazynem, buforem energii kinetycznej. Coś jak akumulator w aucie (chociaż bardziej jak kondensator w prostowniku Big Grin ). Szczególnie, że dwusuw na wolnych obrotach nie chodzi równo, więc czy przy zbytnim obniżeniu masy koła zamachowego nie będzie dochodzić do zatrzymywania się silnika lub przerw? Do tego np. w 126p mniejsza waga koła zamachowego to lepsze przyśpieszenie (mniej do rozkręcenia, ), ale i spalanie wtedy wzrasta (bo szybciej się rozpędza, ale brakuje rozpędzonej masy, która podtrzymuje działanie).
Moje rozwarzania są z chłopskiego rozumu, niepodparte żadnymi badaniami.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2018 21:27:49 przez Dawdzio.)
18-01-2018 21:20:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
krystian276 Offline
Mechoptyk lvl Expert
*


Liczba postów: 327
Imię: Krystian
Skąd: Okolice Wrocławia
Pojazd: Romet Kadet

Forumowy Garaż: 2
Post: #7
RE: Zapłony cdi do 223
Masa się zmniejsza ale zwiększa się promień masy wirującej, nie powinno być gorzej Tongue

Każdy kiedyś zaciągnął się z baku :F
"Come together... with love, connection, experience"
18-01-2018 22:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo krystian276 za ten post.
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 963
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Zapłony cdi do 223

Dodam tylko jedno zdjęcie, ponieważ reszta czeka na modyfikację. Koło magnesowe jak najbardziej jest pasujące, ale muszę prawidłowo rozmieścić magnesy.
Pomyliłem się również co do wagi samego magneta. Nie będzie przekraczało ono 260g a może być nawet i mniej. Nie musi to wiele zmieniać w działaniu silnika a na pewno nie pogorszy jego kultury pracy. Wszystko z resztą będzie sprawdzone w praktyce.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 11:13:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Quake96 Offline
Maximum Overdrive!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,472
Imię: Piotr
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 2
Post: #9
RE: Zapłony cdi do 223
A jak ta podstawa jest przymocowana do silnika? Toć z tego co widzę są tam dwa imbusy, a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.

- Patrz pan, ale ciśnie tą jawką, no wariat!
- Ale panie, to dopiero drugi bieg się kończy...


"Skończyło się jak Bruce Lee, czy misja w kosmodromach
Nie nagra tego Grundig czy Unitra Diora...."
20-01-2018 12:57:16
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 16
Imię: Aleksander
Skąd: Wołów (Okolice)
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #10
RE: Zapłony cdi do 223
(20-01-2018 12:57:16)Quake96 napisał(a):  a oryginalnie w tym miejscu nie ma gwintu w karterach.
Huh

Jak nie, jak jest chyba? Idea
Tak jest mocowany org poprzez 2 kawałki metalu.

Chyba że się grubo mylę, przynajmniej ja tak mam u siebie.
Undecided

"A co to jest takie czerwone za drabiną" ~Ja kilkanaście lat temu
20-01-2018 14:34:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Champion la grande prowizorra
*


Liczba postów: 901
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #11
RE: Zapłony cdi do 223
Bo myślicie o innych. Podejrzewam, że imbusy bliżej wału trzymają wszystko w jednym kawałku, a te dalej będą służyły do mocowania całości.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
20-01-2018 16:42:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
NexTPL Offline
Ten co nie lubi zapłonów
*


Liczba postów: 16
Imię: Aleksander
Skąd: Wołów (Okolice)
Pojazd: Romet Ogar 200

Forumowy Garaż: 1
Post: #12
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie :/ tych nie zauważyłem, dołączam się do pytania.

"A co to jest takie czerwone za drabiną" ~Ja kilkanaście lat temu
20-01-2018 17:44:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rafi555 Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,351
Imię: rafał
Skąd: Długosiodło
Pojazd: Romet Pony
Post: #13
RE: Zapłony cdi do 223
Po mojemu to te wewnątrz trzymają stator a te z zewnątrz impulsator, ale mogę się mylić.
20-01-2018 19:11:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
plusminus Offline
Technik
*


Liczba postów: 963
Imię: Iwo
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Zapłony cdi do 223
Faktycznie, dałem Wam zagadkę.
Ampulki po wewnętrznej statora trzymają stator z podstawą, a te zewnętrzne będą trzymały całość w karterze, ale na zdjęciu są tylko wkręcone śruby w karter.

"Co to jest takie niebieskie pod siedzeniem????

To coś to jest turbina Mixolu, nie grzeb tam bo Ci łapy urwie."

Moje BP
20-01-2018 20:30:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo plusminus za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości

 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Grudzień - gregorian2008

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Komar 2320 1970r
Ostatni post: Bertt
Wczoraj 22:50:09
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 111
Wgnieciona obręcz koła po...
Ostatni post: Rafał Majer
Wczoraj 22:35:21
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
W marzenia trzeba wierzyć...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:08:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 761
Siedzenie oraz zbiornik k...
Ostatni post: Gumis2000
Wczoraj 22:08:10
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
Małe radio, czyli Kacper ...
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 22:05:01
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 345
Moje drugie radio.
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 21:58:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 424
[S] Sprzedam Romet Ogar 2...
Ostatni post: gregor19781978
Wczoraj 21:27:47
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 20
Komar Sport 2361 1973 - m...
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 21:08:11
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 3152
Znaleziska złomowe
Ostatni post: kacperszkudlarek
Wczoraj 20:59:13
» Odpowiedzi: 2527
» Wyświetleń: 422607
Komar 2350 gruz do odrato...
Ostatni post: Skrzat
Wczoraj 20:30:56
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 1755
Wsk m06 63r z dok, realna...
Ostatni post: Odrestaurator
Wczoraj 20:26:07
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 64
Renowacja WFM-odnawiał kt...
Ostatni post: Olek.01
Wczoraj 19:59:06
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 85
Renowacja komara 232 praw...
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 19:56:07
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 201
2350 i Motorynia
Ostatni post: Majerano
Wczoraj 19:53:27
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 1008
Części romet wsk jawa sim...
Ostatni post: plusminus
Wczoraj 19:14:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40

Zapraszamy

Reklama