Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart 210 1989r
Autor Wiadomość
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #1
Romet Chart 210 1989r
Gdzieś w okolicach 2007r przesiadając się na wsk definitywnie stwierdziłem, że romet to już nie jest to i nie ma do czego wracać Rolleyes Jednak rok temu miałem okazje pogrzebać przy kadecie i trochę pośmigać, dodatkowo w tym roku trochę go poprawiłem i pomodziłem i pech pechem, znów mi się zachciało jakiejś pierdziawki... Z rodzimej produkcji najbardziej zawsze ciekawił mnie Chart - odłożyłem pare stówek i zacząłem się rozglądać w wolnych chwilach po internecie, trafiały się fajne i mniej fajne, nawet jednego całkiem niedaleko niestety przespałem i poszedł na graty na allegro w jakiejś stacji demontażu...

Wczoraj drogą kupna stałem się właścicielem tego truposza. Według dokumentów rok produkcji określany jest na 1991, bicie na ramie przed numerem - "89".

Mimo, że wygląda jak śmietnik to gnałem po niego kompaktem prawie 250km w jedną stronę. Nie siedzę w temacie chartów, ale szukałem egzemplarza z jednego kawałka, i chyba się udało. Błotniki plastik - trochę zapuszczone, ale całe, lampy i kierunkowskazy również nie popękane i bez uszkodzeń, siedzenie z całkiem fajnie zachowanym obiciem, przełączniki na kierownicy kompletne i trzymają się nieźle, licznik cały, obudowa niestety z dowierconym otworkiem w dolnym lewym rogu, stacyjka "prawie" sprawna, do tego kluczyk, drugi do boczka i trzeci do blokady kierownicy, która też jest. Do tego dostałem drugi moduł zapłonow, "potwierdzenie wpisania do rejestru", tablice, komplet umów i jakieś stare kwitki za oc.

Zbiornik i lewy boczek niestet trochę gorzej - w środku rdza, nawet dość pokaźna, boczek też na spodzie nie jest najlepszy. Instalacja elektryczna coś pomajstrowana, wszędzie pełno żółtych przewodów, ledwie trzymające się konektory i miejscami stopiona i izolacja.

Silnik obraca się, ma kompresje ale starter momentami się przycina - jakieś wskazówki w tej sprawie ? Gaźnik 14MC FOS, wygląda na kompletny. Całość kosztowała mnie 750zł - czy to dobra cena, tego jeszcze nie wiem. Chciałbym to uruchomić, zarejestrować i utrzymać jakoś zgodnie z oryginałem i pośmigać w wolnej chwili. Co myślicie o tym zakupie ?




21-08-2017 17:31:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo skinder za ten post.
Reklama
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Romet Chart 210 1989r
No no Big Grin Całkiem ładny Charcik, do dopieszczenia ale nie jest źle. Widzę w dużej części oryginał Smile

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
21-08-2017 18:59:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #3
RE: Romet Chart 210 1989r
Tragedii nie ma, raczej to już jest okazja kupić tak kompletnego charta. Tak do Fajny zakup.
21-08-2017 19:05:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Rafku Offline
Drucidruci tu
*


Liczba postów: 1,821
Imię: Rafał
Skąd: Bartoszyce
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #4
RE: Romet Chart 210 1989r
Tez bym chcial Charta gdyby nie te osiągi na poziomie Ogara 200 Facepalm2


Jak za tą kase moim zdaniem warto bylo, normalnie do zarejestrowania, czy papiery nie kompletne?

Pony 50-M2 '82
Ogar 200 '88
50T1 '80

Komar 2351 '79
Mini ścigacz 50cc
Bemi Cross 110cc
Bashan ATV 150cc
21-08-2017 19:52:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Rafku za ten post.
MECHANIK123 Offline
OGARnięty
*


Liczba postów: 132
Imię: Kuba
Skąd: Bielsko
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #5
RE: Romet Chart 210 1989r
Moim zdaniem tragedii nie ma. Myślę, że doprowadzisz go do stanu używalności.

Romet to nie motorower, to styl życiaSmile

Tylko Unitra, tylko Diora, tylko Alton!
21-08-2017 22:55:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Romet Chart 210 1989r
Szukałem takiego egzemplarza żeby z typowych dla niego elementów wszystko się zgadzało - tj lampy, błotniki, kierunkowskazy, przełączniki itd. Elementy takie jak zbiornik czy ten felerny boczek mogę sobie spokojnie wymienić na inne, tak samo obręcze, a zawieszenia zregenerować.

Rafku napisał(a):Tez bym chcial Charta gdyby nie te osiągi na poziomie Ogara 200 Facepalm2

Hehe, ale z Ciebie chłopie maruda, w temacie z kadetem też na coś narzekałeś o ile mnie pamięć nie myli Big Grin

Grzebie już w starociach od prawie 17 lat i najczęstsze pytania na jakie mi przychodzi odpowiadać pod zdjęciami na fanpejdżu czy filmami na YT to "jaki vmax", "ile cipali na sto?" albo "psuje sie?". No trudno raczej porównać charta z jakimś RD 50, nsr 50 czy nawet do simsona, który na tamte możliwości był właściwie lokalną ekstraligą. Patrząc pod tym kątem romet zawsze będzie gratem, czy to ogar, czy to chart. Zresztą, czego oczekiwać za taką kasę Smile Krajowa produkcja zawsze była w tyle za ddrem i jeszcze dalej za japonią, chociaż wielkie chęci mieli i dobre pomysły to i tak wyszło jak wyszło. Ten konkretnie chart jest oczywiście z pełną dokumentacją.

Wczoraj pogrzebałem trochę i mniej więcej wiem już co i jak. Zdarłem głowicę - wszystko wygląda ok, lekki próg, jakieś ślady zużycia, brak widocznych rys czy uszkodzeń. Sprzęgło się lekko skleiło więc je rozruszałem, zlałem stary olej i zrzuciłem pokrywę żeby się upewnić, że wszystko ok. Rozebrałem też i wyczyściłem porządnie gaźnik. Podpiąłem moduł na krótko i odnalazłem iskrę, właściwie to nawet odpalił ale nie chciał się wkręcać na obroty, więc dałem mu już na wieczór spokój.




Dzisiaj sprawdziłem rezystancje cewek, zmieniłem moduł na drugi gl-133, który dostałem przy zakupie i poprawiłem trochę meksyk z kablami - źle pozaciskane i odpadające konektory, przetarte przewody itd. Co mnie najbardziej zaskoczyło to to, że odpalił od pierwszego kopnięcia i chodził całkiem nieźle, wkręcał się na obroty, brak jakiś bliżej nieokreślonych stuków, dzwonienia czy czegokolwiek co bardzo cieszy Smile Szkoda tylko, że gaźnik strasznie zalewa i morduje świece, z łączenia kolanka z tłumikiem paliwo leci aż miło. Może jakaś sugestia co zrobić z tym gaźnikiem (fos) ? Przejechałem się kawałek, kusi żeby pojeździć jeszcze Smile







I film z odpału:



22-08-2017 22:33:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Waldek Offline
Walek
*


Liczba postów: 47
Imię: Waldemar
Skąd: WLKP
Pojazd: Inny
Post: #7
RE: Romet Chart 210 1989r
Fajny Chart , dobra sprawa do pogrzebania Big Grin Za te pieniądze jak najbardziej warto było kupić , nic tylko pogratulować zakupu.
22-08-2017 22:40:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Gomulsky Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 129
Imię: Kuba
Skąd: Dąbrowa Tarn.
Pojazd: Inny
Post: #8
RE: Romet Chart 210 1989r
Fajny Chart, jak na fakt, że jest w jednym kawałku i z wyposażeniem w dobrej kondycji to cena rzeczywiście była bardzo przyzwoita Smile Ja za swojego dałem 450 cebulionów, a praktycznie drugie tyle wywaliłem w kompletowanie gratów, że już o tym ile poszło w piaskowanie, malowanie nie wspomnę.
(22-08-2017 22:33:48)skinder napisał(a):  No trudno raczej porównać charta z jakimś RD 50, nsr 50 czy nawet do simsona, który na tamte możliwości był właściwie lokalną ekstraligą. Patrząc pod tym kątem romet zawsze będzie gratem, czy to ogar, czy to chart. Zresztą, czego oczekiwać za taką kasę Smile Krajowa produkcja zawsze była w tyle za ddrem i jeszcze dalej za japonią, chociaż wielkie chęci mieli i dobre pomysły to i tak wyszło jak wyszło.

Może jakaś sugestia co zrobić z tym gaźnikiem (fos) ?
Z tym pierwszym można dyskutować, tak się akurat składa, że mój wujek ma już ponad 20 lat Charta, który śmiga jeszcze na oryginalnym module zapłonowym (!), jedyne co przy nim zrobił to silnik, bo kiedyś korba mu poszła bokiem (sworzeń korbowodowy wyrwał się z tłoka), co jak twierdził było jego winą, bo jeździł nim mimo, że w pracy silnika ewidentnie coś nie grało. Podobnie mięli użytkownicy pewnego dawno już nie istniejącego forum skupiającego w około siebie romeciarzy, każdy kto miał Charta praktycznie na niego nie narzekał.
Z drugiej strony spotkałem się z opinią pewnego jegomościa, który twierdził, że w jego Charcie, którego kupił jako nowego, cały czas je***ł się zapłon, co w sumie mnie też spotkało, ale po pewnej poprawce problem już nie wystąpił a przejechane już ładnych kilka km od tej awarii Smile
Po prostu wydaje mi się, że pierwszym problemem była i jest jakość dostępnych części do Rometa, a po drugie umiejętności składającego/serwisującego i najważniejsze użytkującego dany motorower, bo nawet doskonałej jakości części będące źle poskładane nie będą działać prawidłowo jako kompletne urządzenie a źle eksploatowane dokonają żywota znacznie szybciej niż powinny.
A co do pomysłu na gaźnik, kup Binga, w mojej opinii zdecydowanie lepszy od FOSa.
23-08-2017 00:38:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Gomulsky za ten post.
JGNZM Offline
Chartełowiec
Moderatorzy


Liczba postów: 1,249
Imię: Mikołaj
Skąd: Wielkopolskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #9
RE: Romet Chart 210 1989r
Ja również polecam Bing, chociaż nie mogę go porównać do 14MC, bo go nie miałem w Charcie. Bardzo prosty, nieskomplikowany gaźnik. Mam jeszcze radę co do tego bałaganu w instalacji. Weź zobacz czy za stacyjką (w środku) jest jakiś otwór. Jeśli jest to weź sobie przełóż tam kable od stacji a nadmiar od kostek włóż między schowki.
Cóż, ja również słyszałem opinie o tym, że Chart miał być bardzo awaryjny ale najczęściej była to wina braku wiedzy technicznej bądź elektronicznej. Bez tego bardzo łatwo o częste awarie z zapłonem.

Heart Romet Charteł bogiem mym Heart
Cool Romet Traper nałogiem mym Cool
Big Grin CZ 3 5 0 zapiernicza tuż pod Z E R O Big Grin
W sensie zamyka licznik Tongue
23-08-2017 01:02:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odrestaurator Offline
Majster
Moderatorzy


Liczba postów: 3,256
Imię: Szymon
Skąd: Knurów
Pojazd: Inny
Post: #10
RE: Romet Chart 210 1989r
Niewiedza serwisującego i słabej jakości części - właśnie się bierze te gadanie potem że romet to złom psuje się itd. a modeli, no cóż, tego zmienić się niestety nie da.

Chart jak poprzednicy już pisali naprawdę, ładny, kompletny. Duży plus to zapłon elektroniczny. Gaźniki Bing też polecam, co prawda nie wiem jak z nimi w Chartach ale ludzie Bingi 17 do Simków polecają, także myślę że z tymi 14 do Charta będzie tak samo. Podobno spada na nich spalanie, ale Charta nigdy nie miałem więc większego zdania w tym temacie nie mam.

Mój Simson

YT: POLMOZBYT
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-08-2017 01:17:50 przez Odrestaurator.)
23-08-2017 01:16:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
damian94 Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 265
Imię: Damian
Skąd: Podlasie
Pojazd: Romet Chart
Post: #11
RE: Romet Chart 210 1989r
Co do gaźników. Tak jak piszą, Bing od Simsona (oryginalny do Charta znaleźć w dobrym stanie, to trzeba mieć szczęście) albo jakieś dellorto. SHA pasują P&P na króciec Binga i gumę 14MC xD.
23-08-2017 12:35:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo damian94 za ten post.
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #12
RE: Romet Chart 210 1989r
Dobrze wiedzieć z tym dellorto Smile Rozejrzę się za takim i za króćcem pod binga.

Siedzę na urlopie już drugi i ostatni tydzień, ciut pogrzebałem, nie tyle ile by się chciało niestety ale zawsze coś. Jeszcze raz obejrzałem gaźnik - wypłynęły jeszcze jakieś syfki, trudno powiedzieć skąd ale wypłukałem i przekręciłem trochę śrubką od regulacji i zaczął nawet całkiem chodzić Wink Wyczyściłem filtr powietrza, guma filtr - gaźnik niestety trup, póki co jakoś tam siedzi ale nie ma powodów do dumy. Uszczelniłem i założyłem prawą pokrywę, zalałem świeżym olejem i po drobnych regulacjach stwierdzam, że sprzęgło całkiem fajnie chodzi. Próbowałem czyścić zbiornik, ale ze względu na mocno zaawansowaną korozje dałem sobie spokój i zacząłem szukać innego - albo jakieś wykopane zardzewiałce z pod płotu albo jakieś po dachowaniu w lesie, o kosmicznych cenach za śmieć już nie wspominając.

Jakimś rzutem na taśmę udało się kupić trochę gratów, nie wszystko co chciałem ale od czegoś trzeba było zacząć - komplet uszczelniaczy i olej do przedniego zawieszenia, jakieś harmonijki podobne do oryginalnych, przednia lampa w idealnym stanie - nie używana? Kolejny prawy przełącznik z klamką, linkami i pipetką do linki gazu, trzy lampy tył w różnym stanie, dwa kierunkowskazy, jakieś trzy stacyjki, konsole licznika w idealnym stanie z lekko uszkodzonym licznikiem, dość ładnie zachowany lewy boczek, kompletny zapłon - stator + cewki, jakiś gaźnik bing trochę rozkompletowany i nieszczęsny zbiornik, który miał być igłą a okazał się większą kupą niż mój... Mam namiar na jeszcze jakieś dwa zbiorniki, muszę w końcu podjechać i to załatwić bo chętnie bym pojechał gdzieś dalej niż na paliwie w 50cm wężyku.



Coś tam z kobitą się nawet przejechaliśmy na tej zmontowanej "kroplówce":



Na chwilę obecną plan zakłada skompletowanie braków lub uszkodzonych elementów - najpilniej szukam CZYSTEGO zbiornika w znośnym stanie. Wymiana zapłonu na współczesne CDI ze skutera i ogarnięcie instalacji, bo póki co wywaliłem tylko sfajczony prostownik unitry. Później zobaczymy i zdecydujemy co dalej, coraz bardziej mi się podoba i skłaniam się ku hurtowej akcji "Brutus" - czyli po skompletowaniu klamotów rozbiórka wszystkiego i podział - ocynk, chrom, proszek, lakier i ogarnąć to raz a dobrze. Korci mnie zakup jeszcze drugiego charta... Gdyby tylko trafił się drugi, konkretny egzemplarz z jajeczkiem w rozsądnej kasie to nie zastanawiał bym się ani chwili Smile
13-09-2017 00:57:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Marwerick Offline
Mechanik
*


Liczba postów: 1,869
Imię: Zbigniew
Skąd: rumia (GWE)
Pojazd: Inny
Post: #13
RE: Romet Chart 210 1989r
o bmw compact w tle xD a nie próbowałeś fosolem balu odrdzewić ja tak w ogarze sobie czyścilem i nawet 2 gruzobaki tak uratowałem .
13-09-2017 01:02:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #14
RE: Romet Chart 210 1989r
Kompakt jest mój, ot taka pozostałość sentymentu po e30 Smile Zalewałem zbiornik octem, płukałem benzyną, fosol póki co odpuściłem - wciąż łudzę się, że dorwe coś w fajnym stanie. Jeżeli namiar na te dwa zbiorniki nic mi nie da to będę próbował z fosolem.
13-09-2017 01:13:01
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Komar_126 Offline
Ręce które niszczą! :D
*
Lady


Liczba postów: 501
Imię: Anka
Skąd: Bydgoszcz
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Romet Chart 210 1989r
EDIT: Mój BAK był w okropnym stanie, ale pomogła na to najprostsza metoda. Mianowicie wsypałam dość spore nakrętki do zbiornika zalałam to niewielką, ale również nie za małą ilością kranówy i telepałam, aż ręce bolały. Po kilku razach bak może nie jest idealny, ale o wiele lepszy niż był wcześniej.

Co do "kompakta" to z e30 to tak średio się kojarzy. Big Grin Ten pojazd to raczej takie małe upośledzone wozidło. Big Grin No ale co kto lubi nie. Big Grin

Cytat: Ania- sikorka Kłaka. Heart
Cytat: Jedyne co spalił Fiatem to duże ilości paliwa.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-09-2017 22:43:25 przez Komar_126.)
13-09-2017 22:42:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 2966
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Dzisiaj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165770
Witam .
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 21:06:58
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 91
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Dzisiaj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 24
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Dzisiaj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 50
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Dzisiaj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53808
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Dzisiaj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 39
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Dzisiaj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 31
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Dzisiaj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 554
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
Wczoraj 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 268
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 85
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52066
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
Wczoraj 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 108
Kto z Małopolski, okolic ...
Ostatni post: Elektronik
Wczoraj 20:04:19
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10895
Kupię ramę z papierem do ...
Ostatni post: kamil661
26-03-2024 20:51:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 62

Reklama