Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 8 głosów - 4.63 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Autor Wiadomość
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #181
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Maciek, właściciel 2351 z postu wyżej, szybko się poddał Big Grin nie minęło kilka dni, a Robak znów trafił do mnie, tym razem od razu na stół montażowy.







Wyśle, że do września stanie o swoich kołach Smile

Jeden zawitał, a następny powiedział bay, bay ... T-1 z 1979 roku. Trochę kłopotów było z transportem, ku mojej rozpaczy Huh no ale dojechał.
Taki wyszedł spod mojej ręki Smile





Ok, dość chwalenia Smile kilka ostatnich prac, moich usług

Najpierw naprawa pourywanych szpilko/ślimaków modelu 2351, wiadomo, towar deficytowy Smile Było z czego, to i zrobiłem Tongue




Zestaw naprawczy tylnego wahacza. Elementy metalowe A2, a plastikowe z teflonu.




Na koniec, standard, przednie zawieszenie sprężynowe Smile






Oczywiście, tylko przypomnę, ZAPRASZAM Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-07-2018 13:46:28
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
Reklama
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #182
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Po przerwie urlopowej witam i zapraszam osoby, które do mnie pisały, a także wszystkich zainteresowanych moimi usługami.
Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
06-08-2018 20:48:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #183
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Wczoraj odebrałem części ze szkiełkowania, w tym 7 kpl amortyzatorów krytych.
3 z nich są na sprzedaż. Wprawdzie cena za szkiełkowanie była wyższa niż do tej pory, ale cena za komplet amortyzatorów bez zmian.
Przypomnę tylko;
1. dolne tuleje stalowe - nowy ocynk
2. części aluminiowe; główki i osłona - szkiełkowane i przetarte watą stalową - efekt oryginał
3. nowe tuleje cierne z poliamidu - ja stosuję 3 szt, pasowanie 0,1 do 0,2 mm
4. oryginalne, umyte i przesmarowane smarem miedzianym sprężyny.
5. amortyzatory złożone w komplety.
6. Cena bez tulei metal/guma - wielokrotnie już pisałem - oryginały dawno się skończyły, a chińskie zamienniki to lipa.





No i oczywiście 1 kpl do ostatnich modeli Romet-a 100, 2352, 301




SERDECZNIE ZAPRASZAM



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-08-2018 13:24:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 594
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #184
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Dlaczego nie szkiełkujesz w osłonie wodnej? Smile
09-08-2018 13:42:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #185
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Taaa, tylko kto za to tyle zaplaci ???
Smile

Przy okazji. Tym razem szkielkowane bylo drobniejszym kwarcem i efekt końcowy jest lepszy. Niweluje drobne rysy.



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-08-2018 15:12:33 przez joozek.)
09-08-2018 15:06:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 594
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #186
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Myślę że chętni by się znaleźli - tacy, którzy docenią lepszy sposób renowacji Wink Podejrzewam że w swoich motorowerach też się na to nie zdecydujesz - a szkoda...
09-08-2018 15:48:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 812
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #187
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Niestety teraz coraz więcej osób myśli że zrobi renowacje za 1000 zł sporo takich znam

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
09-08-2018 15:50:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #188
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
(09-08-2018 15:48:21)Szatek napisał(a):  Myślę że chętni by się znaleźli - tacy, którzy docenią lepszy sposób renowacji Wink Podejrzewam że w swoich motorowerach też się na to nie zdecydujesz - a szkoda...

Co do pierwszego zdania - jeśli tacy się znajdą, odesle ich do Ciebie Smile
Jesli chodzi o mnie, to powinieneś pamiętać, że ja zawsze chromuje amortyzatory moich Robaków. Natomiast jeśli chodzi o inne części np silnik, gaznik, kranik, slimak to jak najbardziej. W stosownym czasie, odezwę się Smile



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
09-08-2018 19:09:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 594
Imię: Patryk
Skąd: Głowno
Pojazd: Romet 50-TS-1
Post: #189
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Ale ja nie zajmuję się regeneracją amortyzatorów i nie zamierzam pośredniczyć w wysyłce ich elementów do osoby która szkiełkuje :F

Co do szkiełkowanych elementów w Twoch motorowerach, to nie miałem na myśli amortyzatorów. Cieszę się że jesteś chętny wypróbować szkiełkowanie strumieniowe Smile
09-08-2018 22:37:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #190
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Nowy dzień, nowe propozycje Smile
Przypadkiem Smile został mi się jeden kpl amortyzatorów do Pony / Ogar / Kadet
Oczywiście wszystkie elementy cierne nowe, a aluminiowe wyszkiełkowane i przetarte watą stalową. Oferta amortyzatorów jak na zdjęciu.





Czas też na urlopowe zaległości - niebieska smerfetka gotowa



JAK ZWYKLE ZAPRASZAM



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
10-08-2018 13:48:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #191
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Tym razem zawieszenie do Pony, z zastosowaniem repera-turek lag od Grzegorza.
Niestety nie ma zdjęć przed operacją, ale na pierwszy rzut oka - zlom, do tego masakrycznie pospawany elektrodą.
Jedyny pozytywny powód, dla którego postanowiłem je reanimować, to to, że mimo poobijań i powierzchniowej rdzy, lagi były proste Smile
Wyciąłem zbędne resztki i wspawałem repera-turki - Tig i drut nierdzewny.
Potem już tylko szybka polerka i ... lagi gotowe.
Efekt ... osadźcie sami.
Jak coś to mam jeszcze 2 kpl repera-turek.






Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
14-08-2018 12:28:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #192
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Witam
Tym razem trochę dłubaniny. Ograniczniki skrętu w widelcu i ramie, oraz ogranicznik stojaka centralnego. Do tego podnóżki kierowcy. Wszystko wystrugane na wzór oryginału.









Następna zaległa sprawa Confused skrzywiona "skarpetka" zawieszenia wahacz-owego widelca Komara 2350.
Mam nadzieję, że właściciel będzie zadowolony, mimo czasu opóźnienia Smile




A na koniec ... 2 kpl amortyzatorów krytych ... Smile oczywiście są na sprzedaż.




ZAPRASZAM



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
20-08-2018 13:50:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 3 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #193
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Niestety, wszystko co było na sprzedaż, już poszło.
Pora na kolejny projekt. Tym razem za jednym zamachem, ramy modeli 710 (PEGAZ) i 760 (POLO).

Teoretycznie takie same, ale ...
Oprócz innego miejsca montażu zbiorników, kilka detali, tak więc ...
Rama 710 - zbiornik paliwa montowany na bagażniku, niestety nie mam wiedzy czy niski, czy wysoki (ostatnie lata produkcji i model 750).
Kolejne zmiany to tzw zastrzał sztycy główki ramy, a także jej kąt względem ramy (wynik braku mocowania w tym miejscu zbiornika - znajduje się za to w ramie 760).
No i oczywiście dodatkowa blacha pod ramą, na linkę do odprężnika - silnik 010.
Należy też wspomnieć o 2 gwintowanych otworach M8,na dodatkowy uchwyt do podnoszenia pojazdu - nie widoczna na zdjęciu druga strona.
Rama 760 - wiadomo, zbiornik paliwa od Sporta, ze wspomnianym mocowaniem przednim, przy sztycy główki ramy, ale także dodatkowe płaskowniki na bagażnik z pręta fi 10 - nie widoczny na zdjęciach.
Tu należy również wspomnieć o blaszanych osłonach ramy - nie widoczne na zdjęciach - są inne dla modelu 710, a 750/760, ale tylko lewa strona. W modelach 750/760 przetłoczenie na linkę zmiany biegów - silnik 017.
Ostatnie detale to uchwyty głowicy silnika, do ramy. W modelu 710 obie płaskie, a w modelu 750/760, znane z T-1 i Ogarów z profilem, umożliwiającym dociskanie ich do mocowania głowicy.
Ok, chyba tyle, teraz pora na to co dostałem i to co już zrobiłem Smile





Podnóżki kierowcy - oba modele takie same, dorobiłem na podstawie moich.












Ten dodatkowy pierścień, przy pedale hamulca tylnego, dorobiłem celowo, taka moja poprawa fabryki. Ma na celu go zdystansować tak by jego tuleja wewnętrzna, nie zaczepiała o kątownik podnóżka kierowcy - częsta przypadłość w Komarach, z tym typem pedała.

Tuleje ramy, tylnego wahacza, tuleja i sworznie stojaka centralnego. No i brakujace uchwyty, uszy, głowicy silnika.




Byłbym zapomniał ... zacisk montażu siedzenia. Model 710, chromowana sztyca i siedzenie typu rowerowego, a w modelu 760 dodatkowa tuleja na tylne mocowanie zbiornika i inny typ kanapy siedzenia - blacha z cybantem.
Jeszcze jeden detal - z tyłu ramy, widoczne płaskowniki z 2 otworami fi 6 mm. Wieszak torebki narzędziowej. Występował w modelu 750 i 760, a w modelu 710 go nie było, bo torebka była pod siedzeniem, tak jak w Żaku.
wkrótce cdn ....



Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2018 18:48:20 przez joozek.)
07-09-2018 18:41:29
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo joozek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 1,597
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #194
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Minęły 2 tygodnie i można powiedzieć, że projekt PEGAZ 710 zakończony.
Jutro wiozę go do Grzegorza do malowania.
Mam nadzieję, ze zrobi chociaż 1 zdjęcie jak to wyjdzie, bo powiem szczerze, nawet nie wiem na jaki kolor, kolory dostanie Smile
Oprócz wymienionych elementów w poście wyżej, dorobiłem nowy cybant stojaka centralnego z płaskownika 4 mm, nowe końcówki stojaka i sworzeń stojaka.
Wszystko zostało spasowane i wspawane.






Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
19-09-2018 16:49:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
kdudka Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 318
Imię: Kris
Skąd: Mysłowice
Pojazd: Romet Chart
Post: #195
RE: Regeneracja przedniego i tylnego zawieszenia Komar, Romet
Fajna robota, tylko tak się zastanawiam po co w Pegazie 710 podnóżki kierowcy? Chyba że czegoś nie zrozumiałem.
19-09-2018 19:24:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2018. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Jednoślad miesiąca
Listopad - jacomoto

Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
X czy Y?
Ostatni post: dayan
Dzisiaj 09:53:57
» Odpowiedzi: 3350
» Wyświetleń: 529359
Czego słuchają rometowcy?
Ostatni post: dayan
Dzisiaj 09:47:08
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 124
Wstawienie silnika z Ogar...
Ostatni post: grek132
Dzisiaj 00:30:26
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 93
problem z numerami jak wy...
Ostatni post: grek132
Dzisiaj 00:23:54
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 110
Witam serdecznie...
Ostatni post: seler1500
Dzisiaj 00:20:26
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 62
Kartery WSK 125
Ostatni post: dayan
Dzisiaj 00:14:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 49
[S] Tłumik dwuczęściowy o...
Ostatni post: parczi
Dzisiaj 00:10:07
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 27
Komar 2351 , czyli Czwart...
Ostatni post: RaszkoV
Wczoraj 23:40:15
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 329
romety by rafi555
Ostatni post: rafi555
Wczoraj 23:32:46
» Odpowiedzi: 76
» Wyświetleń: 7506
Romet Komar 2350 by przem...
Ostatni post: gabriel0
Wczoraj 23:28:43
» Odpowiedzi: 96
» Wyświetleń: 13963
Komar 2370 reaktywacja.
Ostatni post: aeroxteam2
Wczoraj 23:28:24
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 126
Montaż widełek przednie k...
Ostatni post: kw112
Wczoraj 21:42:13
» Odpowiedzi: 30
» Wyświetleń: 10460
AWO Simson Sport 1959r
Ostatni post: raterro
Wczoraj 21:32:29
» Odpowiedzi: 92
» Wyświetleń: 17812
Romet nie odpala - krzywy...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 21:26:58
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 61
[S] Koła po renowacji 19'...
Ostatni post: parczi
Wczoraj 21:22:53
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 47

Reklama