Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #121
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Bak będzie chromowany :F ?
01-08-2018 13:00:26
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #122
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Nie :F Ale będzie to powłoka którą galwanizernia ma w swojej ofercie i nie będzie problemu z jej wykonaniem. Dowiecie się za 1,5 miesiąca Big Grin
01-08-2018 13:05:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #123
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Rama i jej podzespoły czekają już gotowe do odbioru Smile

W międzyczasie, zleciłem wykonanie repliki oryginalnego górnego wspornika tłumika, którego u mnie nie było:





Niestety, trochę różni się od oryginału, ale to ze względu na to, iż był dorabiany tylko na podstawie zdjęć i wymiarów... Dodatkowo, wykonanie do wyprasowania tego formy takiej jak w fabryce, byłoby już raczej zbyt kosztowne...

Najpierw został wycięty laserem z blachy ze stali węglowej o grubości 2 mm, potem wyprasowany prawie jak oryginał, a teraz pójdzie do chromowania.

Zamiast tego wspornika, miałem zamontowane takie coś:



Ktoś wie co to i od czego?

Kupiłem też naklejkę na tarczę licznika od motonaklejki.pl:



Chwilowo tyle, pozdro Wink
14-09-2018 18:07:48
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,575
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #124
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No proszę cię... Big Grin
Przecież to jest ramię blokujące "szczęki" hamulca o ramę. Każde torpedo ma coś takiego.

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-09-2018 18:23:18 przez Dawdzio.)
14-09-2018 18:22:23
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #125
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
No faktycznie :F

Dzięki - nie siedzę w rowerach Rometu, więc nie wiedziałem Smile
14-09-2018 18:28:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
gregorian2008 Offline
Technik
*


Liczba postów: 968
Imię: Grzegorz
Skąd: Tylmanowa
Pojazd: Romet Pony
Post: #126
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Wszystko wygląda fajnie. Mam pytanie do cb myślę że nie , robiłeś tylko jednej sztuki tego mocowania? I drugie pytanie naklejka wiesz jak to z naklejkami jest co się stanie z czasem z tym ? W przyszłym tygodniu będę miał ten typ tarczy gotowy do odbioru z wszystkim.

Moje sprzęty:
Pony M1 79r
Pony M2 http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28573
Pony M3 87r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=32404
Kadet 83r http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=28403
Romet Ogar 205 86r
14-09-2018 18:51:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo gregorian2008 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #127
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zrobiłem tylko dwie sztuki, bo jedna osoba wcześniej mi się zadeklarowała, że była by na niego chętna. Kosz wycięcia i wyprasowania sztuki - 90 zł.

Z naklejką raczej nic się nie stanie - bo co ma się stać? Może być jedynie narażona na promienie słoneczne. Od reszty oddzielać ją będzie szkiełko i gumowe uszczelki. Raczej wykorzystam już naklejki Wink
14-09-2018 18:56:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #128
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Rama i jej podzespoły przed (większość spawów została dokładniej wyszlifowana i wypiaskowana):




I po kadmowaniu galwanicznym:




Jednak z bezbarwno-niebieską pasywacją, bo inaczej nie przeszłoby to przez Kontrolę Jakości w galwanizerni. Lepiej byłoby bez pasywacji, ale na niej lakier też powinien się trzymać - ewentualnie można ją będzie zeszlifować. Gdyby była to pasywacja oliwkowa, to na pewno nie dałoby się tego polakierować...

Zbiornik paliwa po fosforanowaniu z zewnątrz i z wewnątrz:




Tak - jest to powłoka odporna na działanie paliwa i można ją bez problemu lakierować.

Woski do profili zamkniętych:



Tym razem bez konwertera rdzy, bo nie jest on jednak konieczny.

Nowe repliki gumowych i plastikowych elementów od Retro-Moto:



Niedługo dostępne będzie trochę innych elementów gumowych i plastikowych do Rometa. Co to będzie, niech pozostanie niespodzianką Wink

I na koniec, nowa gąbka siedzenia od Jawy 634, do wycięcia przez tapicera na wzór oryginalnej:



Za kilka miesięcy, będą już dostępne nowe, odlewane gąbki siedzenia do Rometa 50-T-1 i 50-TS-1 (a może także Ogara 200, 205 i Charta 210) od junca Wink

Na razie tyle, pozdro Smile
20-09-2018 16:52:38
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #129
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Profile zamknięte w ramie i jej podzespołach, zostały najpierw przedmuchane sprężonym powietrzem (o dziwo wyleciało z nich jeszcze dość sporo płatów starego lakieru) i zabezpieczone dwoma wyżej widocznymi woskami. Po ich wyschnięciu, elementy zostały wymyte z zewnątrz benzyną ekstrakcyjną - z tego co wyciekło z wnęk.

A jednak produkcja gąbki/gąbek zacznie się (chyba) dopiero od następnego roku Sad

Pierwsza partia elementów przed:



I po chromowaniu dekoracyjnym, na podkładzie miedzi i niklu:






Jak widać, jedna klamka nie została wysłana, bo wymagała jednak prostowania. Miseczki łożyska kierownicy są nowe i oryginalne. Profile zamknięte (kierownica i górna część kopstartera) zostały zabezpieczone smarem białym w sprayu z dyszą 360 stopni, a większość gwintów będzie poprawionych narzynką.

Chwilowo niestety tyle, pozdro Wink
03-10-2018 14:08:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Rafał1977 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 3
Imię: RAFAŁ
Skąd: NIEMCE
Pojazd: Inny
Post: #130
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Przykładasz się do tego motorowetu na wysokim poziomie , nie jeden właściciel (pseudo restaurator) zabytkowego motocykla nie dorasta do twojego zaangażowania i poziomu ,a znam takich ....
Tak trzymać ,pozdrawiamSmile
06-10-2018 00:49:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Rafał1977 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #131
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dziękuję Wink

Miło mi, gdy ktoś zostawia tu jakikolwiek znak że przeczytał to co tu piszę, bo wtedy widzę, że jest sens pisać.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-10-2018 17:23:14 przez Szatek.)
06-10-2018 17:20:56
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,392
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #132
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
pisz, pisz Smile

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
06-10-2018 18:33:40
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo joozek za ten post.
bkrukl Offline
Technik
*


Liczba postów: 827
Imię: Bogdan
Skąd: Biłgoraj
Pojazd: Inny
Post: #133
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Większość profili zamkniętych... Czyli że owalnych tak? Hm, to tam chrom nie doszedł?

Komar 2352
Motorynka m3
Romet Polo
Daelim Daystar VL
Kawasaki vn800 vulcan custom
06-10-2018 19:02:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #134
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Profile zamknięte, czyli wnętrza - w tym przypadku głównie "rur".

Nie. Chrom, nikiel i miedź tam nie dojdą - ewentualnie troszeczkę. Raczej żadna powłoka galwaniczna nie dojdzie do końca w profile zamknięte, bez wykonania do tego celu specjalnego przyrządu. A więc po chromowaniu, w profilach jest goła stal (wytrawiona przez kwas solny i odtłuszczona przez ług sodowy).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2018 01:25:41 przez Szatek.)
07-10-2018 01:24:50
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
rafi555 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,556
Imię: xxxxxx
Skąd: xxxxxxxx
Pojazd: Romet Pony
Post: #135
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tak parze sobie tak szykujesz te romety naprawdę dobrze widać że dobrze nie, ale tak z ciekawości jeździsz tym trochę czy tylko remontujesz?
07-10-2018 15:35:53
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam
Ostatni post: mateuszf
Dzisiaj 15:13:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 18
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 14:29:45
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 273
Remont Silnika
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 12:54:49
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 75
Motorynka M3 by Decuu
Ostatni post: romek
Dzisiaj 07:40:12
» Odpowiedzi: 65
» Wyświetleń: 16170
Romet Komar 2350 Dawid22
Ostatni post: Dawid22
Dzisiaj 01:37:32
» Odpowiedzi: 44
» Wyświetleń: 5630
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 13:49:48
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 10037
Ogar 200 Romka '84
Ostatni post: Spaceman164
Wczoraj 08:24:48
» Odpowiedzi: 117
» Wyświetleń: 12938
Problemy z komarkiem
Ostatni post: Dawdzio
17-04-2024 21:06:07
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 277
Szum sprzegła
Ostatni post: elmer
17-04-2024 15:08:37
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2384
jaki to model roweru zzr?
Ostatni post: beta1989
16-04-2024 22:56:39
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 197
Nowe życie Ogara po 38 la...
Ostatni post: Bob_Harley
16-04-2024 22:44:05
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 327
Remont silnika 019
Ostatni post: michanio91
16-04-2024 19:39:41
» Odpowiedzi: 17
» Wyświetleń: 1124
FSM Polski Fiat 126p FL p...
Ostatni post: miszel
15-04-2024 19:24:48
» Odpowiedzi: 40
» Wyświetleń: 5771
Problem z adv 250
Ostatni post: Bob_Harley
15-04-2024 18:09:51
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 498
Mesko Nimfa
Ostatni post: romek
15-04-2024 16:44:47
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 2287

Reklama