Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Autor Wiadomość
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #106
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Za szkiełkowanie w osłonie wodnej zapłaciłem, uwaga, 480 zł (plus koszty przesyłek), tylko że cena urosła zapewne dlatego, że wszystkie elementy wysłałem brudne i trzeba było je dokładnie wyczyścić przed właściwym procesem.

Skoro tej metodzie poddaje się też np. tłoki silnikowe, to myślę że tuleji po szlifie tym bardziej nic się nie stanie - ale lepiej zapytaj dla pewności osoby która to wykonuje.
24-06-2018 12:52:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #107
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Sprawdziłem jaki jest odstęp pomiędzy osią stopki centralnej, a łańcuchem - parę centymetrów Wink

Pozostałe elementy z siluminu i ZnAl'u przed:



I po szkiełkowaniu w osłonie wodnej:



"Trochę" podkładek dystansowych do skrzyni biegów i zmieniacza:



Mam problem z przednim mocowaniem zbiornika paliwa:



Na początku było tam pęknięcie na wylot w miejscu spawu i samo mocowanie obrócone. Zostało naprostowane i przyspawane (oczywiście razem z otworem). Po tym, niestety nadal przeciekało z tej okolicy paliwo, ale podobno gdzieś pod mocowaniem, a nie tam gdzie było to pęknięcie. Zdecydowałem się na zaspawanie całego mocowania dookoła. Później sprawdzałem czy na pewno nic nie przecieka i ku mojemu zdziwieniu pociekło Undecided Sytuacja jest o tyle dziwna, że teoretycznie paliwo nie ma skąd wyciec, a do tego pociekło tylko przez chwilę, a później był tylko lekko wilgotny cały ten uchwyt - i nie, nie polałem sobie paliwa gdzieś bokiem. Pozostawiłem dodatkowo zbiornik uchwytem do dołu na kilka dni, na papierowym ręczniku i po tym czasie był suchy - ale uchwyt był nadal wilgotny. Myślę że spawanie już nic nie da, dlatego pomyślałem o specjalnym kicie do uszczelniania zbiorników paliwa - co sądzicie?

Do przedniego bębna koła, zleciłem też wykonanie stalowego pierścienia:



Będzie miał on za zadanie wzmocnienie tego miejsca w którym jest pęknięcie. Myślę że to lepszy pomysł, niż jego powtórne próby spawania (które nie wiadomo czy się powiodą), bądź lutowanie - tym bardziej że mam już wyszkiełkowany bęben. Pierścień będzie wciśnięty na prasie, po jego wcześniejszym ocynkowaniu. I nie, szczęki hamulcowe nie będą o niego zawadzać.

Chwilowo tyle, pozdro Smile
30-06-2018 17:12:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
kacperszkudlarek Offline
Dobro obywatela, celem partii!
*


Liczba postów: 1,012
Imię: Tak
Skąd: Tak
Pojazd: Inny
Post: #108
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ten zbiornik był spawany 'pół-automatem spawalniczym', jeśli tak to właśnie te spawarki mają to do siebie że mogą zostawiać jakieś małe dziurki, przez które dana ciecz sobie cieknie.
30-06-2018 18:25:34
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo kacperszkudlarek za ten post.
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #109
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Osobiście pomęczył bym się jeszcze tigien i wyprowadzeniem tego, ale na końcu pewnie bym to wszystko dla spokoju polutowal. Naprawiłem tak bak w Charków i nigdy nic mi się nie działo i nie dzieje.

Ps. Czy aby piaskowanie nie wyrobił ci przepustnicy wartość wymiarów mogła się przez To zmienić i będą później cuda.

xyz
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2018 19:09:34 przez stqc.)
30-06-2018 19:08:24
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
kaziq Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Adrian
Skąd: Pełnatycze
Pojazd: Romet Chart
Post: #110
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ja zalecił bym spawanie gazowe tlenem, dobry fachowiec jest w stanie całkowicie szczelnie zaspawać sporą powierzchnię na której nie jesteś w stanie dojśc gdzie znajduje się nieszczelność, po spawaniu gazowym nie zostają " dziurki" wszystko jest idealnie wytopione- dla tego wykorzystuke się tą metodę powszechnie w hydraulice.
30-06-2018 21:45:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo kaziq za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #111
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Dziękuję za porady, na pewno to jeszcze przemyśle Wink

Przepustnica nie była piaskowana - tylko oczyszczona i wyszkiełkowana w osłonie wodnej. Jak już pisałem wcześniej, ta metoda jest praktycznie bezinwazyjna i oczyszcza się nią nawet tłoki silnikowe - a więc przepustnicy tym bardziej nic się nie stanie Wink
01-07-2018 05:49:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #112
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Zbiornik paliwa został jednak jeszcze raz pospawany TIG-iem - gazowo nikt w okolicy u mnie niestety już nie spawa. Tym razem nic nie cieknie, ale spaw nie wygląda zbyt dobrze. Nie chcę go szlifować ani piaskować, bo może być znowu to samo - trzeba będzie szpachlować Undecided

Szatek napisał(a):Na jednej z pokryw, pod oryginalnym pomarańczowym lakierem, znajdował się oryginalny żółto-zielony lakier. Prawdopodobnie ta pokrywa została kiedyś wymieniona, bo żółto-zielony lakier raczej nie występował na początku produkcji.

Szatek napisał(a):Wymieniona na pokrywę w oryginalnym żółto-zielonym lakierze z późniejszych 50-T-1, przemalowana w fabryce na pomarańczowy.

A jednak był to oryginalny kolor. Znajomy sprawdził mi lakier na dwóch swoich 50-T-1 z 75-go roku (żółty i niebieski) według tej palety: http://fiat125p.pl/kolo.html i teraz mam pewność, że kody lakierów którymi malowali na początku produkcji 50-T-1 i 50-TS-1, to:

Pomarańczowy - L614
Niebieski - L70
Żółty - L53

Oczywiście pozostałe dwa kolory to czarny i szary młotkowy.

Poza tym, kupiłem trochę nitów pełnych:



Oraz zleciłem wydruk UV na zakupionym skaju (także do obszycia całego siedzenia), oryginalnego napisu z tyłu siedzenia 50-T-1/50-TS-1:







Chwilowo tyle, pozdro Wink
16-07-2018 12:16:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Dawdzio Offline
Hold my mustache!
Moderatorzy


Liczba postów: 2,566
Imię: Dawid
Skąd: Chojnów (DLE)
Pojazd: Inny Romet
Post: #113
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Ja wiem, że to głupota bez znaczenia, ale z racji, że zwracasz uwagę na każdy detal to napiszę.
Oryginalny napis na siedzeniu ewidentnie ma inną czcionkę. Osobiście wolałbym nie dawać żadnego niż później musieć tłumaczyć, że tak było oryginalnie, ale nie do końca, bo był trochę inny wygląd liter, ale nie dało się...

Wzmożona kontrola społeczna złomowisk podstawą sukcesów w zdobywaniu interesującego mienia.
16-07-2018 12:26:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Dawdzio za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #114
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Tak, czcionka się różni, ale według mnie tylko minimalnie. Projekt został zrobiony przez grafika, który miał między innymi dobrać także najbardziej zbliżoną czcionkę do oryginalnej - i chyba inaczej się nie dało.

Podejrzewam, że w fabryce była to po prostu jakaś farba, którą malowali od wyciętego szablonu (jak w przypadku napisów na osłonach łańcuchów w innych Rometach), a nie nadruk - a już na pewno nie dzisiejszym czcionkami. Prawdopodobnie dlatego też to tak szybko się wycierało...

Tak czy siak, nadruk będzie Smile
16-07-2018 12:38:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
joozek Offline
senior


Liczba postów: 2,388
Imię: Józek
Skąd: Lubin
Pojazd: Inny
Post: #115
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
..."Oraz zleciłem wydruk UV na zakupionym skaju" ... rozwiń o co chodzi???

Denerwować się, to tracić własne zdrowie z powodu cudzej głupoty
17-07-2018 00:21:49
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
skinder Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 193
Imię: Michał
Skąd: Toruń
Pojazd: Inny
Post: #116
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Czcionka do wykonania bez żadnego problemu, pod warunkiem, że masz zdjęcie na którym coś widać.
17-07-2018 00:37:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
seler1500 Offline
Kątówka robi bzzz
Moderatorzy


Liczba postów: 1,969
Imię: Rafał
Skąd: Jełowa (OPO)
Pojazd: Romet Pony
Post: #117
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
(17-07-2018 00:21:49)joozek napisał(a):  ..."Oraz zleciłem wydruk UV na zakupionym skaju" ... rozwiń o co chodzi???

Prawdopodobnie chodzi o druk specjalną farbą utrwalaną promieniami UV.

Serwis ACO pod wezwaniem świętego nikasilu
17-07-2018 02:51:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo seler1500 za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #118
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Druk UV: http://uv-druk.pl/co-to-jest-druk-uv/

Tak, można by było wykonać identyczny napis - nie za pomocą czcionki, ale komputerowego "wypełnienia" napisu białym kolorem. Tylko że do tego najlepiej jakby napis był zeskanowany (co łączy się z rozbiórką siedzenia i zniszczeniem pokrowca), albo wykonane jego dostatecznie dobre zdjęcie. Ale i tak jak już skinder napisał, napis musi być w miarę czytelny (tu ledwo co go widać), a ja nie mam i nie widziałem go lepiej zachowanego na tym siedzeniu.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2018 09:26:09 przez Szatek.)
17-07-2018 09:24:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #119
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
Kolejne używane i oryginalne części:



Klucz wielootworowy, nie jest niestety jak ze schematu z katalogu części, ani jak ten który miałem do 50-T-1, ale niestety innego nie znalazłem - ale nadal szukam Smile

Oraz kolejne nowe i oryginalne:



Zleciłem też dotoczenie stalowej tulejki do pedału hamulca, ponieważ w tym miejscu luz był zdecydowanie zbyt duży:



A także zleciłem wykonanie brakujących naklejek na tarczę i koła licznika:



Wydrukowali mi ich "trochę" więcej niż chciałem :F

Chwilowo tyle, pozdro Wink
24-07-2018 14:18:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Szatek za ten post.
Szatek Offline
Fanatyk Rometa 50-T-1, 50-TS-1 i 50-T-3


Liczba postów: 740
Imię: Patryk
Skąd: Łódź
Pojazd: Inny
Post: #120
RE: Drugi Romet 2362, czyli oryginalny 50-TS-1 Szatka
A więc tak - rama i jej podzespoły, oraz wszystkie elementy fabrycznie pokryte galwanicznie (i nie tylko, oprócz "chromowanych") zostały zawiezione do galwanizerni. Niestety - pozostaną tam mniej-więcej do połowy września. Niespodzianką będzie (mam nadzieję Wink ) powłoka, którą będzie pokryty zbiornik paliwa od wewnątrz i od zewnątrz - odporna na działanie paliwa (nie, nie ocynk ani kadm) Smile

Dodatkowo, wysłałem do chromowania dekoracyjnego pierwszą partię elementów.

Chwilowo tyle, pozdro Wink
01-08-2018 12:25:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Szatek za ten post.
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Witam .
Ostatni post: Elektronik
Dzisiaj 16:46:04
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 127
Romet sprint z 1975
Ostatni post: beta1989
Dzisiaj 14:27:46
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 14
Pręt hamulca Ogar 205
Ostatni post: pitus74
Dzisiaj 09:51:40
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 3202
Długość linki sprzęgła
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 22:16:00
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 3007
Projekt Romet Dzik Enduro...
Ostatni post: krystian276
Wczoraj 22:01:34
» Odpowiedzi: 476
» Wyświetleń: 165964
Iskrownik/Stator Romet St...
Ostatni post: miszel
Wczoraj 16:09:54
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 43
Numery karterów S38 B4
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 16:01:47
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 69
Pegaz 750 - kolejny Robak
Ostatni post: Jaca
Wczoraj 07:55:14
» Odpowiedzi: 152
» Wyświetleń: 53871
Koło komar 2350 brak stab...
Ostatni post: Kacper_R
Wczoraj 02:07:00
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr oleju zamiennik do ...
Ostatni post: Gucio76
Wczoraj 01:56:31
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 40
Instalacja Romet Chart
Ostatni post: wkzarci
Wczoraj 00:53:33
» Odpowiedzi: 15
» Wyświetleń: 570
Ogar 200 88r. Mandaryna
Ostatni post: romek
27-03-2024 23:56:47
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 277
205A
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:16:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 99
Replika Prototypu Romet M...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:12:06
» Odpowiedzi: 112
» Wyświetleń: 52105
Renowacja obręczy - jak l...
Ostatni post: romek
27-03-2024 21:09:57
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 116

Reklama