Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Autor Wiadomość
romek Online
Pakiet premium za pińcet
*


Liczba postów: 830
Imię: Marcin
Skąd: Ostróda
Pojazd: Romet Komar

Forumowy Garaż: 4
Post: #1
[FAQ] Nadwymiary cylindrów, zakup pierścieni
Obecnie przyjmuje się następujące oznaczenia średnicy cylindrów:
Nominał: 38,00 mm
R1/Pierwszy szlif: 38,25 mm
R2/Drugi szlif: 38,50 mm
R3/Trzeci szlif: 38,75 mm
R4/Czwarty szlif: 39,00 mm
Pseudo 60 cm3: 40,00 mm

Części dawnej produkcji przyjmowały jednak inne oznaczenia (wymiary w przybliżeniu do setnej części milimetra)

Nominał: 38,00 mm z czego wyróżniamy tzw selekcje:
NC: 38,000 mm - 38,009 mm
NB: 38,009 mm - 38,018 mm
NA: 38,018 mm - 38,027 mm

(Selekcje podałem raczej w formie ciekawostki, lub gdyby kogoś ciekawiło wybite na cylindrze oznaczenie)

R1/Pierwszy szlif: 38,50 mm
R2/Drugi szlif: 39,00 mm

Dobierając tłok lub pierścienie należy się kierować średnicą cylindra. Przy zakupie np. tłoka z zapasów ZMD należy pamiętać, że wybite na nim R2 oznacza tak naprawdę czwarty szlif według dzisiejszego oznaczenia. Kupując pierścienie, gdy nie znamy dokładnej średnicy naszego cylindra możemy go zmierzyć mikrometrem lub przyjąć bardziej realistyczną opcję czyli wymontować cylinder i pójść z nim do sklepu.
19-03-2014 01:39:13
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo romek za ten post.
Reklama
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2021. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Usermap | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Olej przekładniowy
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 11:54:48
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 16
Motorynka Pony 1987
Ostatni post: Pocieszny71
Dzisiaj 11:47:49
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 683
Sprzęgło ciągnie Pony - d...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 10:52:40
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 1279
Ogar 200 Psuje/Pali świec...
Ostatni post: AntoniKaczka
Dzisiaj 10:07:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 13
Komarek
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 09:48:45
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 2010
Farba do zaprawek lub na ...
Ostatni post: danielrazny
Dzisiaj 09:44:07
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 56
[Ogar 205] Remont zrobion...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Dzisiaj 08:28:04
» Odpowiedzi: 20
» Wyświetleń: 407
Komar do odbudowy
Ostatni post: romek
Dzisiaj 06:37:33
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Jednobiegowy Komar? - był...
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:39:20
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 1940
Moja damka
Ostatni post: mati578
Dzisiaj 00:27:31
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
Komar 2338 by jacomoto
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:12:31
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 1821
Część mojej kolekcji
Ostatni post: Debesta
Dzisiaj 00:01:18
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 1656
Komar 2328 lampa
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 23:39:38
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 151
Stopka centralna Ogar 200
Ostatni post: wazniak96
Wczoraj 23:39:08
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 67
Lejące się paliwo na zakr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 23:05:40
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 140

Reklama